Onko kukaan laittanut Pannariinsa rengaspaineen tarkistusta
helpottavaa "kulmaventtiiliä".
Tarkoitan siis ihan normaalia tubelless renkaan ilmaventtiiliä,
joka on taivutettu kulmaa, jolloin ilmanpaineen tarkistus olisi
helpompaa.
Ja jos olet sellaisen löytänyt, niin mistä ja mihin hintaan?
Joissakin mopoissa olen sellaisen nähnyt ja paineen tarkastus
käy helpommin ( toimenpiteen edessähän on levyjarru tai taka-
laukku)
Olen tuota samaa miettinyt. GoldWing:ssä tuollainen on, mutta siinä on myös siten sellainen tuki vanteessa. Joku minua pelotteli että tuollainen 90 asteen mutka keskipakovoimasta taipuile, tärisee ja lopulta murtuu.
On myös ainakin Bemarissa ns. 45 asteen venttiilirunkoja. Kokemuksia minäkin kaipaisin ...
Olen harkinnut vaihto ehtona näitä jatkoja joita käytetään kuoroma-autojen paripyörissä. Työkalujen mukaan sellainen n.10 cm jatko. En ole viellä hankkinut mutta olettaisin että rengasliikkeet jotka tekevät kuoroma-autojen rengastöitä heiltä löytyisi.
Aikaisemmassa pyörässä minulla oli tälläinen jatkopala. Se asennettiiin renkaanvaihdon yhteydessä, niin saatiin myös tasapainoasiat kuntoon. Toimi ihan hyvin, mutta ei ollut oikein hyvän näköinen.
Täältä löytyi tuollainen....Kliketikliks (//http://www.stopngo.com/atv.asp)
Elikkä tämä kulma...(//http://farm4.static.flickr.com/3365/3435709092_206657e595_o.jpg)
Tämä olis kätevä, aika hankala joidenkin huoltamoiden ilmavehkeitä saada mahtuun takarenkaan venttiiliin
Tämä onkin jo paljon asiallisemman ja tukevamman näköinen kuin toi mun "kulma".
Motonet myymälöihin on nyt ilmestynyt tubellesventtiili joka on taivutettu 90 asteen kulmaan.
Löytyi motonet liikkeestä "mopo osaston" tarvikkeista hintaan 2,50€.
Ja kävi ainakin minun mopon vanteeseen...(ST 1100-97).
Venttiili vaihdettu renkaan vaihdon yhteydessä taakse.
Menee muuten eteenkin jahka etunen menee vaihtoon....
Miksi muuten mp-renkaan vaihdon yhteydessä ei vaihdeta normityönä myös
venttiilejä? Autonrenkaissa näin tehtään aina? ( eli kun ostat uudet renkaat+asennuksen
tulee automatik uudet venttiilitkin?)
Saatko kuvaa tänne foorumille laitettua ko venttiilistä. Ei nimittäin ois kallis investointi seuraavassa renkaanvaihdossa ja helpottais elämää huomattavasti "kuumassa" suomen kesässä, kun kamppaillee renkaiden kanssa bikeri
[attachment=0:qcjbppow]IMG_1296.JPG[/attachment:qcjbppow]siinäpä kuva motonetin venttiilistä
Hiplasin samaista venttiiliä mutta minusta se vaikutti enempi mopon osalta.
Stormissa oli vastaava kulmaventtiili mutta jämeryydessään ihan eri luokkaa ja tietysti 10 kertaa kalliimpi. Kannatta sitten mitata vanteessa oleva reikä ennen vettiilin hankintaa, on kuulemma olemassa kahta eri kokoa.
Noita venttiileitä näyttäisi olevan kahta kokoa: 8,3mm ja 11,3mm
kumpi koko on oikea?
tuollaista kulmaventtiiliä saisi 8,95£ hintaan, ei musta paha
Stormissa sanoivat että venttiilin koon saa mitattua työntömitan kärjillä kun taivuttelee venttiiliä siten että mitta menee vettiilin juureen saakka
Lainaus käyttäjältä: "Kauko"Noita venttiileitä näyttäisi olevan kahta kokoa: 8,3mm ja 11,3mm
kumpi koko on oikea?
tuollaista kulmaventtiiliä saisi 8,95£ hintaan, ei musta paha
toi on hyvä
mistä puntakaupasta löysit??
olisko yhteishankinnan paikka??
Yhteishankinnoissa olisi varmaankin mieltä, varsinkin hiemankin vaikeampien tuotteiden kanssa.
En usko, että jotain öljyfiltterin, rengasjutuissa mitään säästöä, hyötyä saisi, mutta juuri
tälläisten speciaalijuttujen kanssa. Varsinkin jos hankintaan jenkeistä, niin rahdit näyttelee
aika isoa roolia kustannuksissa.
Venttiiliä löytyy hopeisena ja kultaisena Universal Tyre Co Ltd:stä.
Pistin vähän hintakyselyä sinne, katsotaan mikä on hinta rahteineen.
Hieman offtopic:
onko täällä yleistä kiinnostusta tälläiseen pienmuotoiseen yhteisostotoimintaan?
jarska?
onhan tietysti kiinnostusta yhteishankinnasta
esim."siipaileyn"plexi ja corbin satula
mutta kun kauko selailet noita nettisivuja ,niin koetappas löytää suuremmat sivulaukut
(laajennuskannet a`la deauville)
Kulmaventtiilin ostoprojekti etenee, hinta vielä vähän kallis.
Saatavuus ok, värejä löytyy: punainen, kulta, hopea.
Kulmaventtiilin hinta on aika kohdallaan.
Siis 11,3 mm ja värinä hopea
hinta noin 7 eur kipale (riippuu määrästä)
Saadaanko kimppa aikaiseksi?
Voisiko joku vahvistaa tuon koon, toinen vaihtoehto on 8,3mm
Joopa,mulle laitettiin 11,3mm,eturenkaan vaihdon yhteydessä.Taakse tulee,kun menee seuraavan kerran vaihtoon.
Lainaus käyttäjältä: "Kauko"Kulmaventtiilin hinta on aika kohdallaan.
Siis 11,3 mm ja värinä hopea
hinta noin 7 eur kipale (riippuu määrästä)
Saadaanko kimppa aikaiseksi?
Voisiko joku vahvistaa tuon koon, toinen vaihtoehto on 8,3mm
Allekirjoittanut osallistuu tuohon hintaan, jos käyvät mun ST-13:sta, jossa mun mielestä ihan vakio/alkuperäiset vanteet. Voisin ottaa neljä(4) kappaletta, niin olisi sitten varakappaleetkin. Täytyy sitten vaihtaa ne seuraavien renkaanvaihtojen yhteydessä noihin vanteisiin paikalleen. Takarenkaan ilmaaminen on nyt suoralla letkulla todella kinkkistä.
t.Tonza
Lainaus käyttäjältä: "lönni"Joopa,mulle laitettiin 11,3mm,eturenkaan vaihdon yhteydessä.Taakse tulee,kun menee seuraavan kerran vaihtoon.
ST1300 olettaisin?
ST1100 lienee sama koko, joku voisi vahvistaa.
Laitan varmaan ensiviikolla tilauksen sisään, niin sitten saadaan kunnollisia
venttiiileitä omaksi tarpeeksi. Onhan ST1100:ssakin hopeanväriset vanteet?
Oivallisesti oletettu ST1300 kyseessä
Alumiiniset kulmaventtiilit tulivat (panfun-kimppa) 11,3mm
Hinnaksi tuli vain 6,50 eur / kpl
postitus maksaa 2,40 eur, max 100g = aika monta venttiiliä (posti + kirjepussi)
Otin myös muutaman 8,3mm kulmaventtiilin, jos jonkun kaveri kaipaisi
Varmaan kaikki tiedättekin, että tuota venttiiliä rasittaa keskipakovoima aika suuresti.Kulmaventtiiliä tarttee seurata koska alkaa juuresta murtumaan.Tämä on huoltomiehen vinkki ei minun keksimä.
Ja noita kulmaventtiileitä käytetään hyvin paljon racing puolella...
Itse venttiili on tukevan oloinen ja toiseksi kevyt, ei taida painaa enempää kuin kumiversio.
Nyt saa sitten ilmanpaineet tarkistettua tosi helposti.
Autossahan vaihdetaan aina kumiventtiilit joka rengashomman aikana, luulisi aluventtiilin kestävän
hieman enempi. Kuinkahan moni vaihtaa mp:ssä noita venttiileitä renkaanvaihdossa?
Huomenna laitan takanakkiin tuollaisen venttiilin ja uuden Metzelerin.
Takanakki vaihdettu ja spoorit putsattu + uudet rasvat.
Meni hieman enempi aikaa kun luulinkaan. Takanakissa pintaa oli alle 1,5mm ja pahasti kantikas.
Tuskin yksikään rengasliike olisi tehnyt samanlaista hommaa ja nyt oppi myös vaihtamaan taakse
jarrupalatkin, tuli vähän vääriä ruuveja availtua... tää on harrastus ja mukava pulata tuon pyörän kanssa.
Homman kruunasi kulmaventtiili. Miksi tämmöinen ei voisi olla vakiovarusteena?
Onko tuo kulmaventtiili mutterilla alapuolelta kiinni vai ymmärränkö kuvan väärin ?
Jep, mutterilla kiinni renkaan sisältä, kiritysmomentti 7-10Nm
Puukolla vanha pois ja uusi kiinni ja nyt onnaa paineentarkistukset.
Lainaus käyttäjältä: "Kauko"Jep, mutterilla kiinni renkaan sisältä, kiritysmomentti 7-10Nm
Puukolla vanha pois ja uusi kiinni ja nyt onnaa paineentarkistukset.
Kiitokset vielä näin julkisestikin kulmaventtiilien kimppatilauksen hoidosta ja vaivannäöstä
Pitää muuten ottaa ylös nuo kiristystiedot, niin jos tuon renkaan vaihdon suorittaa liikkeessä, niin osaa asentajalle ko. tiedot mainita.
t.Tonza