Sain viimeiset askartelut valmiiksi, pannari on valmis ottamaan ajokauden vastaan.
Talven askareet:
* radio + kaiuttimet asennettu (radion kotelo vielä maalausta vaille). Asennettu vasempaan hanskalokeroon
* hiililkuituinen lokasuojan jatke
* tuuliohjaimet peileihin ja runkoon liimattu/ruuvattu kiinni
* peileihin vilkun merkkiledit, 75.000 mcd ;)
* RAM-kiinnike nyt molemmissa tangon päissä. lisälaitteita saapi lisää.
* lipputanko grilliin
Odottaa:
* vanneteipit
* videokameran asennustelineen laitto, kojetaulun päälle? (osat matkalla vinkuintiasta, kuin myös kamera)
* PanFun koristekannet
* PanFun tarra jonnekin
Tulevia ajatelmia ensitalven puhteeksi
* SpeedoHealer
* vaihdenäyttö, jos löytää puoli-ilmaiseksi
* uusi tuulilasi
mitäs muut ovat laittaneet?
-tangon korotuspala
-tuuliohjaimet katteeseen sekä peileihin
-uusi plexi harkinnassa
- ja sitten tarroja, kunhan tulevat
Laitettuna..
-tuuliohjaimet kate/peilit
-lisäjarruvalo
-uusi tuunattu/madallettu jakkara
Tulossa...
-jarru/kytkin nestesäiliön kannet
-PanFun tarra (paikka jo selvillä)
-lipputanko Rilliin
-jotakin muuta mukavaa.......
Vanneteipit onkin mielenkiintoiset asentaa, juuri toissa päivänä väsättiin pojan VFR:n sellaiset. Irtonaisena kaikista helpoimmat asentaa, yleensä vasta se viimeinen onnistuu kunnolla.
Lainaus käyttäjältä: "Timppa"Vanneteipit onkin mielenkiintoiset asentaa, juuri toissa päivänä väsättiin pojan VFR:n sellaiset. Irtonaisena kaikista helpoimmat asentaa, yleensä vasta se viimeinen onnistuu kunnolla.
Siis sellaiset sektoreittain asennettavat? Semmoiset tuli briteistä alle neljän euron.
Yhteensä 18 palaa, eli pari palaa extrana.
Yhtenä pätkänä sellaisen "apuvälineen" kanssa joka toimii kunhan pääset sen kanssa sinuiksi....
Teippi "vaeltaa" erittäin helposti vanteen kehällä millin heitto näkyy jo lopputuloksessa ja joka jatkos...
Tarkkaa puuhaa....
(niin kuin täin naiskentelu kun millin viiraa on silmässä....)
Istuinlämmitin+geeli
Vilkkuledit
Virtapistoke istuimenalle ei virtaavaimesta riippuvainen.
Viimeistellyt Gps telinettä
Ajatuksena
takajalkatappien säätö
Lipputanko kokoontumisia varten.
Laitettuna myös:
Proto Pleksi (toimii alustavasti kokeituna oikein hyvin.)
Istuin uusi muoto+verhoilu+lämmitys.
Vilkkujen ledit
Kahvalämmittimet
Virran ulosotot 2 kpl
Lisäjarruvalot
Tulossa:
Panfun tarrat eteen pleksin alakulmiin
Nestesäiliöiden kannet
Ohjauksen korotus/suojakotelon muokkaus
Asennettuna on, ja viellä kiitos foorumille opastuksesta.
-virran ulosotto
-vaihteennäyttäjä
-tankkiin ja katteisiin suojakumit
-lämpökahvat
-takaboksi ja siihen spoileri jarruvalolla
-etulokasuojaan jatke
tulossa viellä:
-tarroja ja jarru/ kytkin säiliöiden kannet.
-Mietinnässä uusi plexi- Patalahdessa tutkaillaan ja kuunnellaan käyttökokemuksia.
Asennettuna on:
- polttoaineen säädin
- ohjaustangon korokepala
- uusi pleksi
Nestesäiliöiden kannet ja tarrat kun tulevat.
Aiemmin olen asentanut persiinlämmittimen, yksi ajokausi takana.
Lainaus käyttäjältä: "epoca"Asennettuna on:
- polttoaineen säädin
- ohjaustangon korokepala
- uusi pleksi
Nestesäiliöiden kannet ja tarrat kun tulevat.
Aiemmin olen asentanut persiinlämmittimen, yksi ajokausi takana.
Polttoaineen säädin ??
Ihmettelen teidän modaajien persiin palelemista kylmemmissä olosuhteissa. No okay, yksilöitäjän me olemme. Kyllä mulla pakkasella ensimmäisenä vilu käy sormiin (ei kahvalämppäreitä) ja varpaisiin. Ok, toki ääreisverenkierto on aina ollut melko heikko vaikka koskaan en ole tupakoinut. Ensimmäiset vastusmodaukset ehkä tehtäväkin niihin toimiviin kahvalämppäreihin ja saappaitten pohjallisämmäreihin tai vetää sitten ajosaappaan päälle hiihtokengän päälle tarkoitetut keinoturkissuojukset, toimii, meinaan kokemusta on.
No onhan mullakin joitain pieniä modauksia vuosien mittaan vuodesta 2000 tullut. Paras oli Corbinin matalampi satulamalli (minä myös vain n. 172cm) jonka sain pyöräkaupan kylkiäisenä.Ja jos perse pitkässä matkassa puutuu, suosittelen Airhawk ilmatyyny istuinalustaa, sillä menee vaikka kellonympärys ajaen,kokemusta on enduron selästä Pan American reissulta. Myös n. 5cm standardia pidempi tuulilasi (tint eli tummennettu...kirkasta ei ollut Stormilla silloin) alensi kypärämelun (avattava Shoei Synckroteck) murto-osaan entisestä.
Katteitten sivutuuliohjaimet on myös asennettu ja ostettu Bike Worldiltä ja tuntuu auttavan (johonkin jonkin verran?)
Vielä kun löytäisi varmasti toimivan tuulilasin joka vähentäisi radikaalisti takamatkustajan kypärän ravistelua.
Onhan nuo lähivalotkin tuplattu, näkyvyys sadekelissä tuplasti parempi, lieneekö lainvoimainen? Samoin sivupaneelien kiinnityksen ristipääruuvi, helposti "nyölääntyvä", korvattu muistaakseni VFR:n vastaavalla kuusiokoloruuvilla.
Ja turvallisuusvälineenä Autocomin kypäräpuhelinjärjestelmä.
Ja kyllä vieläkin tän ikäsellä ukolla ja huonolla selällä, ajoasennon pystymmäksi saaminen jatkaisi ajosession pituutta kummasti, toki 3-4 tuntia vaihtelevaa tietä menee vielä kummasti vai pitääkö sen ollakaan pidempi?
Lainaus käyttäjältä: "KHU"Vielä kun löytäisi varmasti toimivan tuulilasin joka vähentäisi radikaalisti takamatkustajan kypärän ravistelua.
Ja kyllä vieläkin tän ikäsellä ukolla ja huonolla selällä, ajoasennon pystymmäksi saaminen jatkaisi ajosession pituutta kummasti,
Tuulilasiprojecti etenee, olemme epocan varasssa....
Tangon korotuspalat auttavat kummasti tuohon ajoasentoon.
Vaihdoin polttoaineen ruiskutuspaineen säätimen, koska minun pyörässä kaasun käyttäytyminen on terävää. Tuo uusi säädin pitäisi toimia siten, että moottorijarrutuksessa kierrokset ei niin nopeasti laske ja kaasutettaessa ei tunnu terävää nykäystä. En tiedä onko muilla ollut samantyyppistä vaivaa vai onko vika kuskissa. Vielä en ole ehtinyt tien päällä kokeilemaan miten toimii. Säädin on kuvassa nuolen kohdalla. Uusi pleksi on myös asennettu, koeajo ajamatta. Täällä on ollut melko huono keli, odottelen parempia kelejä.
Lainaus käyttäjältä: "Kauko"Lainaus käyttäjältä: "KHU"Vielä kun löytäisi varmasti toimivan tuulilasin joka vähentäisi radikaalisti takamatkustajan kypärän ravistelua.
Ja kyllä vieläkin tän ikäsellä ukolla ja huonolla selällä, ajoasennon pystymmäksi saaminen jatkaisi ajosession pituutta kummasti, /quote]
Tuulilasiprojecti etenee, olemme epocan varasssa....
Tangon korotuspalat auttavat kummasti tuohon ajoasentoon.
Kauko KHU:lla on 1100:n......1300:sen tuulilasi vaatii kohtuullisen paljon sovittelua.
Korotuspalat taas vanhan liiton vehkeessä aiheuttaa kosmeettisen häiriön.
Kosmeettisen häiriön saa pois päivittämällä korotuspalojen alustan
oikeesti: ST1100:seen löytyy myös korotuspaloja...
Voi saada en ole tutkinut, mutta se muovihärpäke jää "roikkumaan" ikävästi jos sitä ei tuunaa jotenkin alapäästään ja virtalukko jää liian alas, pitää jatkaa virtaavainta.
Se muovihärpäkki ei jää roikkumaan eikä avainta tarvitse jatkaa. Pitää vain jyrsiä hieman muovia molemmilta reunoilta niin ohjaustanko istuu ihan mukavasti.
Lainaus käyttäjältä: "bobi"Se muovihärpäkki ei jää roikkumaan eikä avainta tarvitse jatkaa. Pitää vain jyrsiä hieman muovia molemmilta reunoilta niin ohjaustanko istuu ihan mukavasti.
Mielenkiintoista!
Olikos se sun pyörä tonnisatanen ja oletko itse tehnyt kyseisen modauksen?
Vaikka mulla on jo kivasti matalampi satula, jää ajoasento vieläkin hiukan sporttiseksi eli etukenoksi mikä aiheuttaa pitemmässä rupeamassa mm. hiukan käsien puutumista, kyllähän Pannarinkin tanko vähän tärisee 4200 kierroksen tietämillä.
Olen tästä modauksesta joskus (v.2000) nähnyt version jossa korotuspalojen lisäksi koko tanko oli vaihdettu profiililtaan korkeammaksi ja leveämmäksi ja ainakin silmämääräisesti kuskin asento oli hyvinkin pystyselkäinen.
Tosin siitä pyörästä oli jouduttu(?) muovihärpäkkeet poistamaan.
Jos kädet puutuu ne puutuu kaikissa pyörissä. Tuollainen lukittava vakionopeussäädin on ainut ratkaisu, ainakin minulla.
Etulokasuojan lisäjatke on asennettu ja itselle hankittu dautonin uudet jalkineet.GPS on vielä harkinnassa , niin on ollut jo pitemmän aikaa , josko Patalahdessa asia selviäis .
Lainaus käyttäjältä: "bobi"Se muovihärpäkki ei jää roikkumaan eikä avainta tarvitse jatkaa. Pitää vain jyrsiä hieman muovia molemmilta reunoilta niin ohjaustanko istuu ihan mukavasti.
Juupas eipäs.
Riippuu tietysti mihin sen "korotuspalan" laittaa ja millaisen........Makuasia mikä on "kaunista ja siistiä asennusta"
nonniin, pankaas nyt kuvia peliin, niin päästään katsomaan ST1100:sen korotupalojen kauneutta
Kaunista.....
http://www.casporttouring.com/thestore/prods/22002.html (http://www.casporttouring.com/thestore/prods/22002.html)
Lainaus käyttäjältä: "Kauko"Kosmeettisen häiriön saa pois päivittämällä korotuspalojen alustan :compress:
Korotuspalojen alusta:
No nyt mä hokasin....mutta tuohan on jo vanhaa mallia.
Lainaus käyttäjältä: "uusipanisti05"Jos kädet puutuu ne puutuu kaikissa pyörissä. Tuollainen lukittava vakionopeussäädin on ainut ratkaisu, ainakin minulla.
Kiitos sulle kannanotosta. Olet varmasti oikeassa, ääriolosuhteissa näin voi käydä....mutta, mutta....perustellakseni tonnisatasen MINULLE hiukan rasittavaa ajoasentoa, tein tänään mittavertailua kahden mopon, ja eri mopotyypin välillä.
Eli kyseessä ST1100 Pannari ja "erään merkkinen" (nooo, tiedätte ehkä mikä jos ootte lukenu) enduro:
Kahvojen korkeus satulan alimmasta kohdasta; Pannari: 33cm, enska: 40cm, kahvojen etäisyys satulan alimmasta kohdasta; Pannari: 68cm, enska: 55cm, ja stongan leveys kahvan juuresta; Pannari: 67cm, enska 79cm.
Eli tämä siksi että haluan tuoda esille sen että tällaiset mittaerot meikäläiselle tumpille (172cm) jolla kädet kainalosta nyrkkiin on vain n. 60cm, merkitsevät aika paljon ajoasennossa.
JA TOISEKSI KOKEMUKSESTA: Oon ajanu Pannarilla jo (vasta) n. 60 tuhatta ja todennut, kuten edellä totesin, tällä stongalla ja satulalla, ajoasennon hiukan rasittavaksi nimenomaan moottoritienopeudessa eli n. 130km/h mittarinopeudessa, lyhyilläkin matkoilla.
Ja vertailuksi: Toissa syksynä Amerikoissa ajettiin n. 2 ja 1/2 kuukautta enskalla monet, monet kerrat kellonympärys ja jopa yli eikä juurikaan käsien puutumista...eikä mitään vakionopeussäädintä. Ja värinät stongassa varmasti kertaluokka isommat kuin Pannarissa.
Mut tämä tästä, yksilöitä ollaan itsekukin.
Minun pyöräni on siis 1100. Onko 1300:ssa ollenkaan ohjaustangon suojamuovia? Oli miten on niin siinä muovikuoressa on molemmissa reunoissa kolot ohjaustankoa varten. Niitä kun jyrsii pois kokonaan niin tanko voi nousta melkein tuuman verran ilman että avainta tarttee pidentää. Jos sitten hommaa sellaiset korotuspalat kuin mitä minä hommasin Stormilta, eli sekä ylös että taaksepäin, niin silloin joutuu jyrsimään virtalukolle hieman lisää tilaa etupuolelta. Tällöin jää avainpesän taakse rako jota joutuu peittämään. Lisään kuvan heti kun ehdin.
Noniin, kävin autotallissa ottamassa kuvia. Virtalukon aukkoon olin tuunannut kumikauluksen mutta se lensi pois tässä yhtenä päivän enkä ole ehtinyt tehdä uutta. Kuvista saa ehkä käsityksen siitä mieltä muovisuojus nyt näyttää kun ohjaustanko on tuuman verran ylös ja tuuman taaksepäin siirtynyt. Virtalukon kannen pinta on nyt sentin verran muovin alapuolella.
Mitä mää sanoin..... :hmph: