Renkaan leventäminen...>>>180-190...

Aloittaja Timppa, 10.09.10 - klo:22:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

10.09.10 - klo:22:03 Viimeisin muokkaus: 10.09.10 - klo:22:55 käyttäjältä Timppa
Mitenkäs muuten olette ajatelleet vaikuttavan tuon renkaan leventämisen renkaan profiiliin/kulutuspinnan muotoon.

Jos vannekoko on tarkoitettu 170 leveelle renkaalle eikö silloin rengasta levennettäessä muutu renkaan muoto kun "väkisin" tungetaan leveämpi kummi vanteelle?

Itelläkin kyllä 170 kummi vaikka pitäis olla vaan 160.

Tuolla rengas keskusteluissa hondamania mainitsi laittavansa seuraavaksi 190 leveän takarenkaan.
Miten käy sen kulutuspinnan muodon?

Autopuolella ei noin "suurta levennyusta taida harrastaa kuin "teini corolla tuunaajat" (lue ei varaa ostaa oikean kokoisia vanteita) icon_mrgreen
Moottoripyöriinhän ei taida helpolla saada leveämpää vannetta?? Vai saako?
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Olen useasti asennuttanut eri pyöriin 10mm laajemman kulutus pinnan samalle vanteelle. Nytkin minulla on tallissa odottamssa Z6 180/55. Tilaa tulee renkaaseen lisää profiilin laskulla . Kantavuus lisääntyy  thumbsup1

Mua on monesti askarruttanut sellainen seikka et jos esim. vakiona on 110 etunen ja 160 takanen, -niinku ykstoistsatasessa- ja laittaa taakse vaikka 190 leveen ja etunen on vakio, miten käy kaarrekäyttäytymisen? Mä en osaa oikee hyvi selittää ajatustani, mut mul on sellainen mielikuva et jos takasen leveyttä muuttaa radikaalisti, etu- ja takarenkaan välinen keskilinja muuttuu kantatessa, mut parantaakse vai huonontaakse ajo-ominaisuuksia? onks kukaa kokeillu ikinä millää?

oliko riittävän sekavasti selitetty?    Beermugs
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Olen havainnut ko ilmiöin siten että leveämpi takarengas, voisko sanoa, aiheuttaa aliohjautumista. Ilmiö korostuu kun takanen kuluu kantille. Sitten kun vaihtaa uuden renkaan taakse jossa pyöreä profiili niin mutka-ajo tuntuu sujuvan hienommin. Tämän varmaan itse kukin todennut. Itse vaihdoin taakse kapeampaan 180 >170 ja olen tyytyväinen kaarrekäyttäytymiseen.

Kannattaisi ehkä mainita tässäkin ketjussa myös malli 1100:een ei mahdu kuin 170 leveä 180 ottaa jo kiinni kardaani koteloon.
Tuolla 170 leveellä kardaanikotelon ja renkaan väliin jää n.4-5mm tilaa.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Powered by EzPortal