TuPon retki Lietoon Motoristikirkko 11.5.2013

Aloittaja Mphessu, 21.04.13 - klo:10:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

21.04.13 - klo:10:46 Viimeisin muokkaus: 04.05.13 - klo:10:55 käyttäjältä Mphessu
Motoristikirkko Liedossa lauantaina 11.5. klo 15. pidetään perinteisesti ulkosalla, Liedon kirkon kupeessa.  

Olli Helenius & yhtye vastaa drive in -messun musiikista ja esiintyy ulkolavalla myös ennen messun alkua.  Jumalanpalveluksen ylistysosa toteutetaan perinteikkäästi moottoripyörien koneita käyttäen ja motoristikirkon kolehti menee Yhteisvastuu 2013 -keräyksen hyväksi.

Motoristit saapuvat Lietoon moottoripyöräparaatina, joka on ristikulkue. Kulkuetta varten motoristit kokoontuvat Turun Kupittaalle klo 12 alkaen. Musiikkiesiintyjänä Kupittaalla on Pelastustie.  

Moottoripyörät lähtevät Turusta kohti Lietoa klo 13.30 alkaen; liikenteen sujumisen turvaamiseksi pyörät lähtevät liikkeelle viiden minuutin välein neljänä eri ryhmänä.  

Motoristikirkko on ollut jo yli 30 vuoden moottoripyöräilijöiden perinteinen ajokauden avajaistapahtuma. Drive in -messu on houkutellut Lietoon aiempina vuosina välillä jopa useita tuhansia pyöräilijöitä.


Mphessu lähtee perinteisesti liikkeelle Espoon Ikealta  11.5. klo 09.00 (A )motaria.
Myllylammen huoltsikalta 09.30. ( B ) ajetaan tietä 110
Muurlan lasitehtaan kahvilla 10.30 ( C)  Halikossa vaihdetaan vanhalle kuninkaan tielle.
Tammisillan ABC:llä 12.00 lounastauko tietä 110
Turussa klo 13.00.

Menomatka Espoo- Turku     http://goo.gl/maps/HP53X

Kotiin lähdetään noin klo 17.00 Hämeentietä 10 ja Härkätietä Someron Rantatupaan  (D)kaffitauolle. Tehdään alustava varaus 8.6. Lounais-Hämeen retken lounaaksi.
Kotona Tuusulassa ennen pimeää.

Paluumatka Turku-Lieto-Tuusula

http://goo.gl/maps/wUqsY

Mukaan sopii liittyä
Terveisin Mphessu

Surkean sään varakulkuneuvona on mulla neliveto:-)


Olisi lähtenyt innolla mukaan Turkuseen, "mut kun" samaan aikaan on aktiivi loma Kreetalle patikointia ja pyöräilyä (fillarilla) Laitoin viestiä eteenpäin Mp kavereille tuuraamaan minua tällä kertaan. Aurinkoista ajokeliä t. Make


Moi kaikille lähtijöille!!! Valitettavasti taas on jätettävä retki väliin koti puuhinen vuoksi....... "Maistuvaa" matkaa kaikille lähtijöille. T; Enkku
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Lainaus käyttäjältä: enkku - 09.05.13 - klo:18:46
Moi kaikille lähtijöille!!! Valitettavasti taas on jätettävä retki väliin koti puuhinen vuoksi....... "Maistuvaa" matkaa kaikille lähtijöille. T; Enkku

No älä huoli Enkku, mä paikkaan sun poisjäännin eli näkyillään Tammisillan ABC:llä klo:12.00. T Sepeteus

10.05.13 - klo:09:29 #6 Viimeisin muokkaus: 10.05.13 - klo:17:29 käyttäjältä Maria
Mikähän siinä on, että näissä pääkaupungeissa entisessä ja nykyisessä on niukasti pannaristeja. Turuus ei ole jäseninä ainuttakaan. Nyt lähdetään PanFunClub Finlandin lipun näyttöön Turkkuseen.

Tarkasti ottaen olen Turussa syntynyt ja  ehkä nuorimpana motoristiharrastuksen aloittanut. Vai kui?

Vanha äitini 87v asuu edelleen Kaarinassa ja on kertonut seuraavaa. Minua odottaessaan v 1949 oli isäni hankkinut ison "Leevi-nimisen" moottoripyörän ja sen kyydissä on minut Tyksiin syntymään kuljetettu.  Iso pyörä oli aiheuttanut aiemmin kaksi kuolonkolaria ja äitini antoi ultimaatumin, että pyörä pitää myydä ennen kuin tulee lapsen kanssa kotiin.  
Liityin veteraanimoottoripyöräilijöihin sen takia, että saisin tietoa tuosta Leevistä. Porukat alkoivat tehokkaasti haarukoimaan mikä pyörä oli kyseessä ja kohta se Leevi  = Levis löytyikin.
Onneksi pannari ei leviä- siis hajoa, mutta pannarismi kyllä.

http://www.yesterdays.nl/levis-1938-model-p-594.html

Olen siis syntynyt Turuus ja se selityksenä  bittebitte
Onko muista suunnista porukoita tulossa nyt Turkuun.?
:-X

Huomenna Myllylampi klo 915. Terveisin Make Lopelta.

11.05.13 - klo:21:53 #8 Viimeisin muokkaus: 11.05.13 - klo:23:22 käyttäjältä Mphessu
Perinteinen kimppa-ajo tehtiin loistavassa säässä. Kimpassamme oli puolen tusinaa TuPo-pannaristia. Parhaita ajofiiliksiä sai jälleen kerran mutkateillä = Kuninkaantiellä ja Hämeen Härkätiellä.

Kupittaalla kokoontui arviolta 2000 motskailijaa. Bongasimme useita pannaristeja mm. Poriist, Naantalist ja Perttelist. Osa oli jäseniä, osa oli meistä kuullut mutta eivät jäseniksi vielä aikoneet. Oli mukava kuulla Jarno Saarisen ex-vaimon Soilin tervehdys mozkaväelle ja hän toivotti turvallisia kilometrejä ja osallistui Wingin kyydissä myös paraatiin.  
Paluumatkalla Hämeen –Härkätien mukavien mutkien jälkeen poikkesimme Someron Rantatuvalla koemaistamassa 8.6. kimppa-ajon "Kaikilla Herkuilla" annoksen. Maistui ja kaloreita riittävästi :)

Mphessu  :-X  :-X

Ohessa kuva Kirkossa ja Tupo-Galleriassa lisää

http://www.panfun.fi/smf/index.php?action=gallery;cat=10

Lainaus käyttäjältä: Mphessu - 11.05.13 - klo:21:53
Perinteinen kimppa-ajo tehtiin loistavassa säässä. Kimpassamme oli puolen tusinaa TuPo-pannaristia. Parhaita ajofiiliksiä sai jälleen kerran mutkateillä = Kuninkaantiellä ja Hämeen Härkätiellä.

Kupittaalla kokoontui arviolta 2000 motskailijaa. Bongasimme useita pannaristeja mm. Poriist, Naantalist ja Perttelist. Osa oli jäseniä, osa oli meistä kuullut mutta eivät jäseniksi vielä aikoneet. Oli mukava kuulla Jarno Saarisen ex-vaimon Soilin tervehdys mozkaväelle ja hän toivotti turvallisia kilometrejä ja osallistui Wingin kyydissä myös paraatiin.  
Paluumatkalla Hämeen –Härkätien mukavien mutkien jälkeen poikkesimme Someron Rantatuvalla koemaistamassa 8.6. kimppa-ajon "Kaikilla Herkuilla" annoksen. Maistui ja kaloreita riittävästi :)

Mphessu  :-X  :-X

Ohessa kuva Kirkossa ja Tupo-Galleriassa lisää

http://www.panfun.fi/smf/index.php?action=gallery;cat=10


Käääääk ! kävipä mulla vanhanaikasesti,piti tulla Tammisillan ABC:lle klo:12.00 ja olisin ollukkin siellä vähän ennen
12.00, kävin matkalla Raisiossa kaupassa, kun huomasin että lompakko olikin jäänny kotiin Naantaliin 9 km sinne ja sama takas  teki sen että olin ABC:llä vasta 12.15 eikä paikalla ollu enää yhtään minkäänlaista mopoa. ajelin siittä sitte
Hippokselle ja yritin kassella löytyiskö meitin porukkaa, mut eihän noin isosta porukasta löytyny, ajelin matkanvarrelle
kassoman ku mopot ajeli Liatoon, yhden PanFun lipun näin. ETTÄ sellanen motokirkko reissu mulla.

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 12.05.13 - klo:08:26
Käääk ! kävipä mulla vanhanaikasesti,piti tulla Tammisillan ABC:lle klo:12.00 ja olisin ollukkin siellä vähän ennen
...... ajelin matkanvarrelle
kassoman ku mopot ajeli Liatoon, yhden PanFun lipun näin. ETTÄ sellanen motokirkko reissu mulla.

Harmillista, mutta sitä se vanhuus.... Odotimme Tammisillassa Sepeteusta-ei edes perävaunua näkynyt:-) Tasan klo 12.00 navigoimme eteenpäin. Kyllä PanFunlippuni taisi olla ainoa mikä mukana oli, joten saithan sentään näköhavainnon- Pyhäniemessä livena.

12.05.13 - klo:09:10 #11 Viimeisin muokkaus: 12.05.13 - klo:09:36 käyttäjältä remontti
Kiitos Mphessulle hienosti hoidetusta ajomatkasta Motoristikirkkoon ja takaisin kotinurkille. Ilmakin suosi tapahtumaa ja ajo-
reitit olivat todella hienot ajaa. KIITOS. Perjantaina kohti Pyhäniemeä jos luoja suo. Remontti Lopelta.

Lainaus käyttäjältä: Mphessu - 12.05.13 - klo:08:39
Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 12.05.13 - klo:08:26
Käääk ! kävipä mulla vanhanaikasesti,piti tulla Tammisillan ABC:lle klo:12.00 ja olisin ollukkin siellä vähän ennen
...... ajelin matkanvarrelle
kassoman ku mopot ajeli Liatoon, yhden PanFun lipun näin. ETTÄ sellanen motokirkko reissu mulla.

Harmillista, mutta sitä se vanhuus.... Odotimme Tammisillassa Sepeteusta-ei edes perävaunua näkynyt:-) Tasan klo 12.00 navigoimme eteenpäin. Kyllä PanFunlippuni taisi olla ainoa mikä mukana oli, joten saithan sentään näköhavainnon- Pyhäniemessä livena.


Ette sitten pitäny lounastaukoa Tammisillan ABC:llä niinko alkuperäisessä suunnitelmassa oli,aattelin että kyllä
porukka ny vartin verran syö ja ehdin viälä mukaan.

12.05.13 - klo:13:57 #13 Viimeisin muokkaus: 12.05.13 - klo:20:42 käyttäjältä Mphessu
Sorry Sepeteus -suunnitelmat muuttuivat ja täydentyivät. Pidimme kuitenkin johtoajatuksena, että klo 12.00 ollaan ABC:lla.
Eli ehdimme Tammisiltaan 11.30 ja sitten lounastauko. Yhdistin tähän vielä äitini luona visiitin Kaarinan keskustassa ja hyppäsin taas keulille Saariston Rengastien liittymässä.
Tässä oli myös se hyvä puoli, että Kupittaalla oli aikaa tutustua porukoihin ja koko ohjelmaan.

:-X

Powered by EzPortal