ST1300 tulpat

Aloittaja Kauko, 02.03.09 - klo:23:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

02.03.09 - klo:23:00 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Kauko
manuaali kertoo tulpaksi:
NGK CR7EH-9 vakio
NGK CR8EH-9 kovaan ajoon
mitähän tarkoittaa tuo kovaan ajoon; yli 120kmh, yli 4000rpm, betonitiellä ajoa...
Vaihtoväli on 24.000km

Sitten olisi tarjolla tietty iridiumina myös, onko mitään hyötyä?
iridiumin lisähinta on mitätön:
CR8EH-9  (á 4,72£)
CR8EHIX-9 (á 5,43£)

05.03.09 - klo:15:32 #1 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä hondamania
Minulla on ollut iridium tulpat. En aikoinaan asentaessa oikein mitään eroa huomannut. Niiden pitäisi kestää paremmin ja olen nyt ajanut samoilla tulpilla yli 55 tkm ==> tuntuisi pitävän paikkansa. Nyt ostin samanlaiset uudet ja tarkoitus vaihtaa ennen kauden alkua.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

05.03.09 - klo:18:45 #2 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Kauko
Kumpikohan lämpöarvoista olisi parempi? Arvaisin tuon vakion olevan lähempänä, mutta monet näistä asioista on manuaalissa selitettu tulkinnanvaraisesti tai epämääräisesti. Voisiko tuosta iridiumista olla jotain haittaa. Tuntee itsensä vähän tyhmäksi.

Tietääkö kukaan mitkä tulpat on ensiasennussellaiset.Mulla on vaan jotkut Enstot.

Mullahan nuo iridiumit, jotka laitoin viime kesänä ja joilla en ajanut kuin noin 5tkm hajosivat kerralla ihan vasta. Tästä on juttusarja "nyt on vikaa". Käykääpä katsomassa!! Iridiumit on ainakin mulla nyt pannassa. Eli Panna Pannassa  :-k

Mikä niihin iridium-tulppiin tuli ja minkä merkkiset ?  Minulla on toiset menossa, ekoilla ajoin 55 tkm ja näilläkin on jo 8 tkm => no problemos !  Mulla on NGK CR8EHIX-9.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Ihan samanmerkkiset mullakin  (NGK CR9EHIX-9) ja ne on ihan pimeinä kaikki ja yhdellä kertaa kaikki 4 vielä. Päällepäinhän niissä ei näy mitään, mutta vastusarvot ovat pielessä sillä kipinä, jos sitä syntyy ei synnyt iridiumkärjessä oikeassa paikassa vaan se hyppää eristeestä runkoon. Kyselin tästä ongelmasta ja näin kuulemma saattaa käydä, jossain tapauksessa iridiumien kanssa tai sitten nämä oli vielä lisäksi "maanantaitulpat". Ei tätä ensin heti voinut uskoa ja vikaa haeskelin ja kyselin sekä täältä että muualta. No nyt kuiteskin hörisee iloisesti tavallisilla tylpilla.

Mulla oli vanhaan aikaan ongelmia, kun ajoin liian pienillä kierroksilla.Tulppa 8 vaihdoin 7 ,vörkki paremmin. Välillä on hyvä käydä putsaamassa motarilla tasaista ajoa kovemmilla kierroksilla.

Lainaus käyttäjältä: "seontaas"Ihan samanmerkkiset mullakin  (NGK CR9EHIX-9) ja ne on ihan pimeinä kaikki ja yhdellä kertaa kaikki 4 vielä.
Melkein sanoisin, että nuo on liian kylmät tulpat, manuaali suosittelee CR8xxx tai CR7xxx tulppia.
Siinä ehkä syy, miksi kestivät niin vähän.

Panfun meetissä tuli puheeksi tulppien hinnat:
keväällä edullinen:
http://www.mister-solutions.co.uk
nyt hinnat:
4 pcs CR7EH-9 NGK Spark plug
Sub Total: £18.88
Delivery: £7.84
Vat @ 15%: £4.01
Total: £30.73 (noin 36 eur) kotiinkuljetettuna

Nyt sopivan hintainen
http://stores.shop.ebay.co.uk/AERO-WIPE ... QQ_armrsZ1
CR7EH-9 PLUGS CR7EH9
22,20£ noin 25,50eur per 4 kipaletta kotiinkuskattuna

Suomessa x kauppa 15,50 kipale... hinta liki kolminkertainen #-o

tilasin tulpat, tulivat 3:ssa päivässä tuolta puntakaupasta.

Powered by EzPortal