Tankkilaukku ollako vai ei ?

Aloittaja Timppa, 28.02.09 - klo:17:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

28.02.09 - klo:17:09 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Timppa
Mitäs mieltä olette tankkilaukusta ?
Mieli tekis hankkia, että sais kartan ja mahdollisesti tompan kalvon alle.
Sekä kameran ja muuta sellasta pientä tavaraa.
Olis mukava katella karttaa välillä niin tietäis suurinpiirtein missä ollaan ja mennään.

Mutta löytyy kaikenlaisia virityksiä laadukasta ja sit ei niin laadukasta kassiviritelmää.
Löytyy imukuppi, remmi ja magneetti kiinnityksellä olevia.

Kaiken lisäksi tuntuu kuin olisi "liikaa tavaraa" käsien välissä.  (kokeilin vaan pikkubroidin kassia noin niinku kylmätyypityksellä.)

Mites on, onko kuinka monella ja tottuuko siihen miten nopeasti ?
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

28.02.09 - klo:17:14 #1 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Olli
Tuon 2006 pohjoisen reissun oli tankkilaukku mukana. Eikä tule toista kertaa. Jatkuvasti vastuksina vaan. Kyllä kolmeen laukkuun kahden ihmisen kamat pitää mahtua ja tilaakin vielä jää.
Lähtiskö käväsemään Alpeilla?

28.02.09 - klo:17:32 #2 Viimeisin muokkaus: 28.02.09 - klo:17:46 käyttäjältä Kauko
Lainaus käyttäjältä: "Olli"Kyllä kolmeen laukkuun kahden ihmisen kamat pitää mahtua ja tilaakin vielä jää.
Uskallatko sanoa tuo euk...siis rakkaalle puolisolle;)
Omat kokemukset tankkilaukusta ovat hyvät, ensimmäisen laukun ostin semmoisen "halpiksen", minkä sitten sain hukattua kohtuu helposti. Tämä nykyinen on kohtuulaatuinen (held) ja tarpeen vaatiessa kasvaa tuplakokoiseksi. Reissussa ollessa siinä tulee säilytettyä "arvo"-kama, joten käveltäessä hihna kiinni ja olalle, ei paha vaan oikeastaan käyttökelpoinen. Kapasiteettia on pyörässä riittävästi kun on neljä laukkua
mihin voi laitella rätit ja pensselit. Sadesuojakin tuohon on, mutta en tiedä mitä sillä tekee Pannarissa.
Liputan kyllä tuon tankkilaukun puolesta, nyt virittelen takaboxin päälle vielä semmoisen telineen, niin saa  vielä pikkunyssäkän boxin päälle.
Tavaramäärään vaikuttaa tietty vaatteiden koko, mulla ne ei ole XXS:ää...

kiinnitys on tuossa järjestetty magneeteilla, pysyy ihan hyvin, mutta toki maalipintaa mietin. no onhan noita maalaamoita kun sen aika tulee

28.02.09 - klo:17:43 #3 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Olli
Lainaus käyttäjältä: "panman"
Lainaus käyttäjältä: "Olli"Kyllä kolmeen laukkuun kahden ihmisen kamat pitää mahtua ja tilaakin vielä jää.
Uskallatko sanoa tuo euk...siis rakkaalle puolisolle;)

No jaa ...  

Tuolla toisaalla mainitsinkin, että ei se tuo kumppani oikein ole innokas mukaan reissuihin.
Viime kesänä pojan kanssa norjassa pärjättiin hienosti noilla kolmella laukulla ja tuliaisiakin tuotiin ihan reilusti.
Ensi kesän reissua suunnitellessa on käynyt mielessä, että jättäisinkö perälaukun kokonaan pois. Toki silloin olen yksin liikenteessä.

Minulla tuo tankkilaukku ( ST1100:ssa ) aiheutti muutaman ylimääräisen tööttäyksen. Onneksi starttinappiin ei osunut kuitenkaan. Kätevähän siinä on tietysti kuljettaa, jos saa siten ettei vaikeuta ohjausta hitaassakaan paikassa.

Pitäisikin palauttaa joskus omistajalleen Raaheen tuo laukku. Johan tuo on kolme vuotta ollut lainassa
Lähtiskö käväsemään Alpeilla?

28.02.09 - klo:17:53 #4 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä jarska
Meillä on kyllä joka mopossa mahtunut tavarat mukaan ilman tankkilaukkua.

Kaiken maaliman muita härpätyksiä voin laittaa pyörääni mutta jostain syystä en syty tuolle tankbägille

Jos mää vaan pelkään naarmuuntumista tai jotain

28.02.09 - klo:17:53 #5 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Timppa
Mulla vähän samanlaiset ajatukset kuin sulla Panman.
Mielestäni helppo ottaa mukaan pelkkä tankkilaukku jossa on "tärkeimmät" tavarat.Mutta kun jalat lähtee ihan pe******ä ja kädet on lyhkäset niin tuntuu ahistavalta. ??Jotenkin sellanen fiilis että ei saa sarvia käännettyä tarvittaessa ??

Se kuteiden koko ei ainaskaan meillä muodostu esteeksi, etteikö mahtuisi tavarat noihin originaalilaukkuihin.

Messuilla kattelin Givin laukkuja sillä silmällä. ja sit se toinen merkki ei juur ny tule mieleen,mut saman tasoista laadultaan.

Ehkä sellainen kooltaan joustava (laajennettava) olisi ok. ?
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

28.02.09 - klo:17:55 #6 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Timppa
Sulla on jarska niin uusi peli että joka naarmu vielä näkyy.

Ei silti en mäkään naarmuista oikeen pidä.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

28.02.09 - klo:18:02 #7 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: "Pandemia"Sulla on jarska niin uusi peli että joka naarmu vielä näkyy.

Ei silti en mäkään naarmuista oikeen pidä.

No aatteles ny jos rakkaaseen tulis naarmuja ihan vaan jonku prkleen pussukan takia siinä tankin päällä mille en löydä edes omassa käytössä järkevää selitystä.

28.02.09 - klo:19:10 #8 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Pannari Petteri
Itsekkin olen joutunut miettimään tuota tankkilaukku problematiikkaa.
Vanha mallin pannarin "tankki"on muovia( siis se valetankki) joten mangneettitankkilaukku ei käy.
Imukuppi kiinnitteinen voisi olla hyvä vaihtoehto , mutta sen pitäisi käydä hyvin tankinmuotoon. Olen katsonut muutamia, mutta eivät ole olleet oikein käypäisiä.
Remmikiinnitteinen pysyy varmaankin mukana, mutta käyttö saattaa olla hidasta hankalaa.

Haitat:tankin naarmuuntuminen ja tankkaus

Hyödyt:kartanluku,navinpaikka,lisätavaratila,lastauksen tasapainottaminen.

Pienen pohdinnan jälkeen päädyin Louisin "halpislaukkuun" tuotenumero10025329, jossa on remmikiinnitteinen pohja.Tahän pohjaan laitetaan vetoketjulla kiinni varsinain tankkilaukku.Laukussa lisävarusteita jne.vaikka muille jakaa.Saas nähdä menikö 12,95€ hukkaan(hinta nyt 14,95€)?
Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....

28.02.09 - klo:19:20 #9 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä wage
mulla on ainakin ollut hyötyä t.laukusta(en tiedä monesko)
2-os +sivut (1-os on ihan hyvä),magneetti kiinnitys+varm.hihna
dice n.70€ entinen oli held ja mielestäni parempi
(pidän nyk.kriteerinä että A4 kartta pitää mahtua muovin alle)
siellä on yleensä arvotavarat, kantohihna olalle ja menox

kaatosateessa kastuu kyllä kaikki,kuskia myöten,sekä plexi "hikoaa"
sisäpuolella ym vesipisarat
on hankalaa jos laukku on ääriämyöten täynnä,vaikeuttaa ajamista ja navin katsomista

takaboxin päällä mulla on pikkuteline,jossa suojapussi
louis.de en muista hintaa,mutta made in taivalkoski laatu

(liika painopiste ylhäällä muuttaa heti ajo-ominaisuuksia,huomaat sen viimeistään tiukoissa kurveissa,VAARALLISTA

on totta että on tullut tööttättyä monet kerrat,mutta ei oo startti nappulaan osunut (näin jostain kuvaa missä oli suojapelti töötin edessä)

lyhyillä reissuilla en pidä laukkua mukana
on kyllä totta että tankki naarmuuntuu ajan myötä,joka kerta kun tankkaat niin joudut irroittaa puoliksi laukun
pitisköhän siihenkin laittaa kalvomuovi
(sivulaukkuihin laitoin kun aina osuu kenkä siihen ja mustat jäljet näkyy
onko muilla sama ongelma??vai onko se minun ikä joka näkyy)

älkää tehkö niinkuin minä ,vaan paremmin


28.02.09 - klo:19:33 #10 Viimeisin muokkaus: 05.03.09 - klo:19:01 käyttäjältä Kauko
Lainaus käyttäjältä: "jarska"No aatteles ny jos rakkaaseen tulis naarmuja ihan vaan jonku prkleen pussukan takia siinä tankin päällä mille en löydä edes omassa käytössä järkevää selitystä.
Ja jos toisen rakkaan (virallisesti siis se tärkeämpi) paikkaus/kiillotus/värjäys tarvikkeet (joita on ihan vain muutama) eivät saa jäädä pois reissukamoista.  :D Elämä on valintoja  #-o

28.02.09 - klo:19:49 #11 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Kauko
Lainaus käyttäjältä: "wage"kaatosateessa kastuu kyllä kaikki,kuskia myöten,sekä plexi "hikoaa"
sisäpuolella ym vesipisarat
Siis mitä? Viimekesänä oltiin parinviikon reissussa Lapissa ja tietty joka päivä satoi. Jos ajoi 70+, niin vesipisarat meni kaikki ohi. Silloin tuli mieleen, miksi minä tuota tankkilaukun sadesuojaa oikeastaan mukana raahaa. Olikohan tässä nyt taikasanana "kaatosade"?

Lainaus käyttäjältä: "wage"takaboxin päällä mulla on pikkuteline,jossa suojapussi
louis.de

teline vai pussukka tuolta sakemanniasta? Tuossa lattialla odottaa asennusta Louisin teline, mutten ole vielä uskaltanut laittaa sitä ennenkuin pääsen passaamaan sijaintia kyytiläisen kanssa. Pannari tallissa 70:n pyörän takana...
Miten tuo teline on kestänyt, onko vaikuttanut kannen saranoihin?

Lainaus käyttäjältä: "wage"(sivulaukkuihin laitoin kun aina osuu kenkä siihen ja mustat jäljet näkyy
onko muilla sama ongelma??vai onko se minun ikä joka näkyy)

ei se ainakaan ole kuskin kankeus, selvä suunnitteluvirhe;)
Ei muuta kuin vahaa pintaa vaan...

28.02.09 - klo:20:29 #12 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä wage
teline louis:lta
olisi voinut olla hiukan leveämpimalli
teline on kestänyt hyvin
mutta boxin aukipitonarut missä on ne pienet ruuvikiinnikkeet irronnut ja pitempää ruuvia ei voi laittaa liian ohut seinämä ,tuloo ruuvit läpi
saranat kestänyt toistaiseksi,näyttää boxi olevan hiukan heppoinen
givin ja kappaan nähden
sadeongelma on minulla ,en tiedä syytä kun kaikki kehuu että pysyy paikat kuivana,
sateella nousee vesipisarat sisäpinnalla plexiä pitkin ylös ,myös etupuolen katetta pitkin,+ huurtumisia
onko plexi alhaalla tai yläasento ei merkitystä,vauhti 50-120km/h ei ole vaikutusta,missä vika?? originaali asennus tehtaalta??vai liikkeen asennus
(nehän tuodaan kartonkipaketissa ja kootaan myyjäliikkeessä)
onko muilla ollut samoja ongelmia plexin suhteen??

01.03.09 - klo:15:07 #13 Viimeisin muokkaus: 01.03.09 - klo:16:37 käyttäjältä Timppa
Taitaa mennä ajeluksi liikkeestä toiseen ja sovitteluun jokainen erimallinen laukku.  #-o
Ei taida kannattaa ostaa jos ei voi pruuvata tankin päälle.
Sitten kun ja jos sellainen löytyy niin otetaan omaksi.

Tuollainen imukuppisydeemi hiukan kiinnostaisi, mutta onko kokemuksia, kuinka pitkäikäisiä ne imukupit oikeastaan on.
Hihnat taas kestää, mutta vaatii sen pohjan jotta olisi helppo ottaa mukaan ja tankata.

Jotakin tämän tyyppistä joka olisi "etureunastaan" matalammalla.

http://www.louis.de/_40d7be8bc3d31da176 ... &anzeige=0
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

01.03.09 - klo:15:17 #14 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä KORVI
Bilteman tankkilaukun ostin viime kesänä. Sen voi kiinnittää magneetilla ja remmeillä. Ihan ok laukku. Mustaan tankkiin jäi kivat naarmut. Ajamista se ei suuremmin haitannut. Navigaattoria pidin yhdellä reissulla siinä "ikkunan" alla. Melko hankala oli navia lukea, koska se ei meinannu pysyä sopivassa asennossa. Navi mielellään valu alaspäin, melko hankala lukea. Laukku oli hyvä paikka kartalle ja juomapullolle. Jos naarmut tankissa ei haittaa, niin suosittelen.

Powered by EzPortal