Garmin Zümo 660 ja varusteet

Aloittaja MarkkuK, 15.01.10 - klo:13:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jokaisella tietysti omat mielipiteensä noista laitteista, mutta itse olen Carmin zumon kannalla juurikin tuon "jälkilogin" vuoksi.

Muutenkin "tyylikkään" näköinen toki nuo tompat on nyt oivaltaneet laitteen ulkomuodonkin ratkaisevan jotakin.

Ja liitettävyyt suoraan tähän jo olemassa olevaan kypäräpuhelin sarjaan. thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: "uusipanisti05"Ja tuliko siihen Questiin jokin vika, eikö sillä enää voi ajaa?
Onhan tuossa Zumossa bluethoot, osta ajurin Scaala setti vaan ja parita Zumon kanssa. Ei sieltä muuta, vaimoa ja kommunikaattoria kuulu ellei halua.
Ei siihen muuta vikaa ole tullut kuin että ei mahdu tarpeeksi karttoja esim keskieuroopan reissulle muistin vähyyden takia. Joutuu lataamaan PC:ltä juuri suunniteltuun reittiin tarvittavat kartat. Laitteen äänitaso kypärään on kovemmissa nopeuksissa vähän liian alhainen.  Kartta on nonNT, eli eri kuin nykynaveilla. Edelleen, jos Zumon ostan, aion Questia käyttää veneessä Blue Chartien kanssa (Zumossa eivät BC:t toimi). Questissa BC:t toimivat ihan hyvin, vaikka eihän se nyt mikään kunnon kartaplotteri ole. Ja se kun on ollut jo viisi kesää käytössä.Jotain uutta pitäis saada, pyörääkään en viitti vaihtaa ja akan vaihto käy pussin päälle...

Olen monta kovaäänistä jo tuohon Questiin (tai siis kypärään) ostanut ja hyvää, joka ei painaisi korvaan ja kuuluisikin vielä, ei tahtonut löytää millään. Että sen vuoksi näitä kyselen. Ei viitsisi ostaa montaa laitetta kokeiltavaksi.

Ps Täältä olen suunnitellu Zumon hankkia:
http://emporiolive.com/product_info.php ... taseuranta
Onko muilla ko kaupasta kokemusta?
Niin ja tuo jälkilogi on jo Questissakin. Ihan mukava on jälkeenpäin katsella, kuinka sitä on muka matkalla hurjasteltu.
MapSourcella olen omat reitit suunnitellut koko Questin elinajan.

Lainaus käyttäjältä: "Timppa"Jokaisella tietysti omat mielipiteensä noista laitteista, mutta itse olen Carmin zumon kannalla juurikin tuon "jälkilogin" vuoksi.
Löytyy myös tompasta, erikseen ladattava palikka

Lainaus käyttäjältä: "MarkkuK"Ps Täältä olen suunnitellu Zumon hankkia:
http://emporiolive.com/product_info.php ... taseuranta
Onko muilla ko kaupasta kokemusta?

Ostin yo. kaupasta. Tuli muutamassa päivässä ja näyttäisi olevan sitä mitä halusin, ainakin ensivaikutelman mukaan.

TomTom Rider1:seen verraten ainakin korkeusmittari ja jälkilokit ovat "viran puolesta". PC-ohjelma MapSource vaikuttaa myös käyttökelpoiselta, tosin kartat ovat aika karuja verrattuna esim. http://www.viamichelin.com.

TomTom Rider1:stä olen käyttänyt vuosia...kai niin kauan kuin sitä on myyty.
Erityisesti eka testireissu jäi mieleen.
Ajeltiin jossain Anttolan ja Puumalan välillä. Tiessä oli joku epätasaisuus ja huomasin että jotain vilahti kainalon alta, katsoin peiliin, ja siellä pomppi, "tom tom tom...". Käännyttiin takaisin ja sieltähän se löytyi ojan takaa, melkein ehjänä ja sähkötkin päällä. Ainut vika joka tuli: muistikortin mekaaninen lukitus ei toiminut. Eipä ole haitannut käyttöä.
Ostin Touratechin telineen, on pysynyt kyydissä siitä lähtien.
Korkeusmittaria,jälki- ja matkalokia olen kaivannut, nekin ovat jollain lailla hoituneet tuolla:
http://www.webazar.org/tomtom/tripmaster.php?lang=uk
On vuosia kun asensin tuon, joten älkää kyselkö mikä on tilanne tuon softan kanssa nyt.

Lainaus käyttäjältä: "Tosikko-vm50"
Lainaus käyttäjältä: "MarkkuK"Ps Täältä olen suunnitellu Zumon hankkia:
http://emporiolive.com/product_info.php ... taseuranta
Onko muilla ko kaupasta kokemusta?

Ostin yo. kaupasta. Tuli muutamassa päivässä ja näyttäisi olevan sitä mitä halusin, ainakin ensivaikutelman mukaan.

Millä vuoden kartalla Zumo tuli? Kysyn, koska Questin aikanaan tilasin Tanskasta ja siinä oli vanha kartta. Uuden hankkimisessa oli oma hommansa, koska Suomen maahantuoja oli ainakin silloin "perseestä", eli ei suostunut toimittamaan mediaa, koska ei laite ei ollut heidän maahantuoma.

Lainaus käyttäjältä: "MarkkuK"
Lainaus käyttäjältä: "Tosikko-vm50"
Lainaus käyttäjältä: "MarkkuK"Ps Täältä olen suunnitellu Zumon hankkia:
http://emporiolive.com/product_info.php ... taseuranta
Onko muilla ko kaupasta kokemusta?

Ostin yo. kaupasta. Tuli muutamassa päivässä ja näyttäisi olevan sitä mitä halusin, ainakin ensivaikutelman mukaan.

Millä vuoden kartalla Zumo tuli? Kysyn, koska Questin aikanaan tilasin Tanskasta ja siinä oli vanha kartta. Uuden hankkimisessa oli oma hommansa, koska Suomen maahantuoja oli ainakin silloin "perseestä", eli ei suostunut toimittamaan mediaa, koska ei laite ei ollut heidän maahantuoma.

Tähän kuului yksi ilmainen softa- ja karttapäivitys. Muistaakseni oli kooltaan jotain 3.6 Gb.
Ladattu versio on City Navigator Europe NT 2010.2 Version 13.20
Mukana tulleella rompulla on myös 2010 kartta. Sen tarkempaa versionumeroa ei näy kannessa enkä ole sen tarkemmin tutkinut.
Muistaakseni tuolla orgin puolella joku tiesi että Suomen Garminin maahantuoja hoitaisi mahdolliset takuukorjaukset:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... 339;st=200
Tuolla on paljon juttua ko.laitteesta.

Lainaus käyttäjältä: "Tosikko-vm50"Tähän kuului yksi ilmainen softa- ja karttapäivitys. Muistaakseni oli kooltaan jotain 3.6 Gb.
Ladattu versio on City Navigator Europe NT 2010.2 Version 13.20
Mukana tulleella rompulla on myös 2010 kartta. Sen tarkempaa versionumeroa ei näy kannessa enkä ole sen tarkemmin tutkinut.
Muistaakseni tuolla orgin puolella joku tiesi että Suomen Garminin maahantuoja hoitaisi mahdolliset takuukorjaukset:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... 339;st=200
Tuolla on paljon juttua ko.laitteesta.

Tuo oli hyvä linkki! Kiitos! Taidan tuon Zumon tilata saman tien.
Käyn sitten myöhemmin sovittelemassa kypäriin noita Bluethooth-härpäkeitä vaikka
Tampereella....

Nysse tuli. Zumo meinaan. Fedex ei oikein täyttänyt odotuksia: Olivat käyneen kuulemma eilen kotiosoitteeseen tarjoamassa pakettia. Eihän siellä ketään ollut paikalla. Tilaukseen olin laittanut kännykän numeron, johon yleensä muut kuriirit ovat soittaneet jo etukäteen, ennen osoitteeseen saapumista. Kun kyselin paketin perään, kysyivät, mistä meikäläisen löytäisi tänään. Ilmoitin työpaikan osoitteen ja mainitsin vielä, että konttoriin. No paketti oli tullut meidän lastauslaiturin kautta varastoon.... Ihme sekoilua.
Ja paketti oli kylmä kuin jääkalikka. (ulkona -20 °C). Ei ainakaan vähään aikaan taida kannattaa laittaa virtoja päälle. Jos laitteen akku on yhtä herkkä kuin joissain läppäreissä, se saattaa olla jo nyt paskana.......

Lainaus käyttäjältä: "MarkkuK"Nysse tuli. Zumo meinaan. Fedex ei oikein täyttänyt odotuksia: Olivat käyneen kuulemma eilen kotiosoitteeseen tarjoamassa pakettia. Eihän siellä ketään ollut paikalla. Tilaukseen olin laittanut kännykän numeron, johon yleensä muut kuriirit ovat soittaneet jo etukäteen, ennen osoitteeseen saapumista. Kun kyselin paketin perään, kysyivät, mistä meikäläisen löytäisi tänään. Ilmoitin työpaikan osoitteen ja mainitsin vielä, että konttoriin. No paketti oli tullut meidän lastauslaiturin kautta varastoon.... Ihme sekoilua.
Ja paketti oli kylmä kuin jääkalikka. (ulkona -20 °C). Ei ainakaan vähään aikaan taida kannattaa laittaa virtoja päälle. Jos laitteen akku on yhtä herkkä kuin joissain läppäreissä, se saattaa olla jo nyt paskana.......

Fedex kuitenkin toi paketin? Jotkut kauppiaat haluaa käyttää DPD:n palveluja joka varmaan muuten ihan ok, mutta eivät toimita tavaroita yksityisille tänne Tuusulaan. Vievät paketit mieluummin ilmeisesti Stadiin matkahuoltoon joka kuskaa paketin sitten joskus naapurikaupungin vuokraslummin valintataloon josta sitten lähtee joskus postikortti kotiin että olisi paketti noudettavissa.
Videokamera Hollannista kahdessa vuorokaudessa tuohon vantaalle ja sieltä kahdessa viikossa 10 kilsan päähän Hyrylään.

P.S. Zumo kestää pakkasta. Aika outoa olisikin jos ajoneuvokäyttöön tarkoitettu navi ei kestäisi ulkoilmoja.

P.P.S Torpanniityntie 9, Tuusula. Zumolla pääsee perille, Tompalla ei.

Sen verran alko "lapsettaan", että piti pitää iltapäivä vapaata. No, kättelin yhden kaupan (50tE) äsken(vapaalla), että koen tämän myös ansainneeni. mutta asiaan: Käykö Zumon mukana tullut kahvaan kiinnityssydeemi 1100:n? Jos käy,niin toimiiko myös "rääkäntappajana", kun tankkilaukun kanssa ajellessa tulee niitä vahinkoääniä? Quest kun mulla on ollut keskellä ohjaustankoa sen omalla mp-kiinnikkeellä ja myös mietin, miten sen reiät paikkaisi fikusti jos gepsin jonnekin muualle asentaa.....
Kaupan kunniaksi pitää ottaa vähän kossua, että anteeksi jo myöhemmin illalla tulevat v-maiset kommentit.....


Tarkennus, en viitti mennä itte autotalliin sovitteleen, kun pihalla on niin pirun kylmä (-17 °),autotallissa +4

.

Nyt jo muutama kommentti Zumosta:
Kun lataa sitä verkkolaturilla, pitää takakansi irroittaa ja se mulla oli jo nyt hukassa.
Tulevaisuudessa tulee tästä takuulla ongelmia, itseni kun tunnen.

Mutta ostettu mitä ostettu.

Onko kellään kokemusta MapSourcen käytöstä miniläppärissä?
Sillä olisi ehkä kätevä suunnitella reittiä matkan varrella........
Tuo ohjelmapäivitys joka Garminnin tuli, oli pirun iso, eli
sen takia toimivuus minikoneissa vähän eppäilyttää.

Lainaus käyttäjältä: "MarkkuK"Onko kellään kokemusta MapSourcen käytöstä miniläppärissä?
Sillä olisi ehkä kätevä suunnitella reittiä matkan varrella........
Tuo ohjelmapäivitys joka Garminnin tuli, oli pirun iso, eli
sen takia toimivuus minikoneissa vähän eppäilyttää.

Toimii se miniläppärissä jos vaan mahtuu kovalevylle.

Tästä linkistä voi olla paljonkin iloa.
http://jkweb.suntuubi.com/?cat=15#Googlesta_Mapsourceen

http://jkweb.suntuubi.com/?cat=15#Googlesta_Mapsourceen

Tämä oli tosi mielenkiintoinen linkki! Kiitos vihjeestä!
Tosin olen jo 5 vuotta käyttänyt MapSourcea Questin kanssa, eli
sen kanssa on "oppinut elämään" kaikkine puutteineen...

Onko kukaan syventynyt Zumon sielunelämään, kuinka saisi sen vähän paremmin ymmärtämään näitä talvinopeusrajoituksia?
Zumo kun väittää esim välin Ähtäri-Helsinki (Rautatiekatu 4), että matka-aika on aika tarkkaan 3 h. Matkaahan on runsas
300 km, eli tekee tosi tiukaa kesärajoituksillakin.

Onko tuo kameratolppaohjelman osto ratkaisu tähän?
Sieltähän pitäisi tulla mukana viikottain ajanmukaiset nopeusrajoitukset....

Vanha Quest on palvellut 5 vuotta ja antanut aina hyvin luotettavan tiedon matka-ajasta.

Powered by EzPortal