ohjauslaakeri

Aloittaja aki, 20.11.09 - klo:13:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

missä kilometrimäärässä on tarvinnut kiristää ohjauslaakeria tai olette rasvanneet laakerin?mulla vajaat 20000km ajettu ja pikkunen välys tuntuu kun keulaputkista ravistelee.kahdesta aikasemmasta hondasta aika samoilla kilsoilla jouduin kirraamaan laakerin.kuuluu normaaliin tarkastuksiin kuulema huollossa mut huollan itse.

Sama on mun pannarissa. 60 tkm ohjauslaakeria hieman kiristettiin....(tanko alkoi "vatkata" moottorijarrutuksissa
kun päästi tangosta irti)....120 tkm laakerissa jo pieni "kuluma/kynnys" ja ohjauslaakeri vaihtoon !
Vesi oli päässyt tekemään pahojaan ks. laakerille ja vaihto oli siis ihan oikea resepti.
Olisi jäänyt itseltä tekemättä, mutta onneksi on näitä motoristikavereita !
Samalla vaihtuivat myös keulaöljyt sekä keulastefat....(vaikka eivät oireilleetkaan vielä) idea3
Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....

Minulla on 127 tkm mittarissa 2004 mallin ST1300:ssa ja huoltanut itse. Syksyllä oli venttiilien välyksen tarkistuksessa ja käskin tarkistaa myös tuon emäputken laakeroinnin  ==> ei säädettävää !

Tuntuu siis olevan paljon tapauskohtaista milloin vaatii säätöä milloin ei. Tähän keskusteluun liittyy myös se, että on suositeltu vaihtamaan alkuperäinen kuulalaakeri rullalaakeriin => onkohan kukaan ko. vaihtoa 1300:ssa tehnyt ja paraniko ajo-ominaisuudet oikeasti ?
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

ompa tosiaan suuret erot kiristystarpeesta.kaveri kans joku vuosi sitte ihmetteli kun sarvet rupes vatkaamaan ja pyörällä ajettu kympin verran etti syitä renkaista ja tasapainotuksesta ei tosin ollut pannari.

Löytäisköhän kukaan kuvaa tuosta Pannarin ohjauslaakerista.Olis meidän itsekorjaajien mielenkiintoista nähdä, mistä se kiristystarve johtuu.Osaako joku selittää, karkaistut laakeripinnat, karkaistut kuulat. Niiden mekaanisella kulumisella sitä ei voi selittää.Tietysti, mikäli se on rakennettu niin, että vesi makaa siellä ja ruoste raiskaa niin sitten.Tehtaalla väärään välykseen kiristetty.Laakeripesät ei ole aivan pohjassa.Laakeripesien otsapinnat ei ole koneistuksessa tullut yhdensuuntaisiksi.Olkoon mikä syy hyvänsä,jos on kiristyksen tarvetta, silloin kiristetään.Edellisellä panilla ajoin 90000km ei kiristyksen tarvetta. Eihän se laakeri kyllä kertaakaan ympäri pyörähtänytkään, toisinkuin etupyöränlaakeri, jonka kerran vaihdoin.

mulle sanottiin kerran jämsän huoltokaksikosta että uusi ohjauslaakeri hakee paikkansa pesässä siksi tulee väljyyttä ja vanhemmiten laakeri kuluu minkä takia väljistyy kumma juttu miten yksilöllistä se kuluminen on.

Powered by EzPortal