HOLLANTI

Aloittaja MarkkuK, 09.11.09 - klo:17:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lainaus käyttäjältä: "hondamania"Tuossa Suomi - Saksa linjalla on nykyään hieman enemmän kilpailua ja kapasiteettia => siksi uskon että matkat on ensi vuonnakin halvempia kuin muutama vuosi sitten. Ajaisin itse mennessä Ruotsin kautta ja takaisin tullessa sitten laivalla lepäilee pidemmän matkan. En tiedä oletteko "kukkaihmisiä", mutta Hollannin lukuisista tulppaanitarhoista tulee mieleen Keukenhof, jossa olen käynyt. Sitten se Moselin laakso ees taas ja kotiin.
Joo, emäntä on kukkaihmisiä ja myös intohimoinen shoppailija, eli yritän  löytää sellaisia pysähdyspaikkoja, jossa itsekin saa aikansa kulumaan. Tuo Ruotsin läpi Trelleborgiin ja sieltä Travemundeen ehkä saattaisi mennä. Tukholmasta kun ajaa kyllä aamulaivalta illaksi Trelleborgiin ja sitten yö laivalla ja taas Travemundesta kohti Amsterdamia, ehkä. Tuli vaan yksi mutka matkaan: Kaveri jonka kanssa suunniteltiin matkaa, oli tänään pallolaajennuksessa. Saattaa vaikeuttaa harrastuksia jonkin aikaa. Mutta yksinpä olen(vaimo kyydissä) edellisetkin reissut ajanut.

Uudessa motoykkönen lehdessä on myös juttu puukenkien maasta  thumbsup1

Lainaus käyttäjältä: "Pankku"Uudessa motoykkönen lehdessä on myös juttu puukenkien maasta  thumbsup1
Joo, niin on. Aika pintapuolinen juttu. Ei kaverit kauaa viihtyneet Hollannissa. Ja samoja siltoja näköjään ajaneet kuin minäkin viime reissulla. Vain toiseen suuntaan... Eivätkä käyneet lainkaan Amsterdamissa. Kiinnitti jutussa huomiota, että sitoivat yöksi pyörät kettingeillä toisiinsa. Mulla on ollut "vinkuva jarrulevylukko" käytössä, eikä ainakaan vielä ole pyörää viety. Täytynee koputtaa puuta....

Hollannissa on useampikin jo ajellut ja tiet tylsiksi todennut (tosin laadultaan tieverkosto lienee euroopan paras).  Kanttaamisen iloa saa lähinnä moottoriteiden luiskissa, tai sitten sivutuulessa.  Suurin kokemus niillä kulmilla on ajokulttuuri - motoristi on samanlainen pyhä lehmä kuin polkupyörä; moottoritien mennessä ruuhkassa tukkoon autot jättävät kaistojen väliin tilaa motojen mentäväksi, samoin liikennevaloihin pysähdyttäessä motot normaalisti menevät keulalle.

Amsterdam on kiva paikka vierailla, ja lähistöllä on mm. Naarden Vesting (20 km itään) jossa on vanha linnoituskaupunki ja viereinen Bussum on kiva siisti pikkukaupunki hyvine ravintoloineen (mm. argentiinalainen pihvipaikka).  Jos vaimo on kukkien perään, niin Keukenhof kukkaviljelmineen on ehdottomasti visiitin arvoinen, jää timantit unohduksiin kukkaloiston keskellä ( A'damista etelään muutama kymppi on vierailun arvoinen jos ei mene ihan loppukesällä).  Rotterdamin alue onkin sitten varsin tylsä jollei ole erityisen kiinnostunut teollisesta toiminnasta.

Jos ajattelet mennä etelämmäs, Belgiassa mm. Brugge on kiva paikka (ja ruoka aina hyvää).  Ardenneilta löytää jo kivoja reittejä ja maisemia esim. Span formularadan lähettyviltä.  Jos menet vielä Ranskan puolelle, suosittelen ehdottomasti Normandian rannikolla käyntiä - amerikkalaisten hautausmaa on yksi vaikuttavimmista paikoista jossa olen koskaan käynyt.  

Niin ja se lehmän p:n haju - kyllä siihen parissa vuodessa tottuu (tuli käytännössä testattua).

Finnlinesilla Helsinki-Travemünde. Mentiin viimekesänä tuota linjaa 99 ekeä per perse. Kolmenhengen seurueessa. Hintaan ei kuulu ruuat. Eihänsiellä laivalla paljon tekemistä tietysti ole,mutta loman alottajaiset siinä hyvin kerkijää pitämän. Lyöttäydyttiin muitten motoristien pöytään ja jutut ei kullä kesken loppuneet,aika kylläkin. Illalla hilpeenä aamulla kalpeena! Yöpaikaksi travemundissa voin suositella Suomikotia,jos ei etsi viidentähden hotellia. Halpa maksokohan 65 euroo iltapalankanssa kolmeltahengeltä. 19.6 Puolaan  jos järkihinnat keväällä. Sinne hyvä aikataulu,illalla laivaan ja olikohan 3 maissa satamassa.

 bikeri  bikeri
Elä kuin viimeistä päivää!

Kivan halvalla pääsit. Minä en koskaan pääse noilla edullisilla hinnoilla, kun tilaa netistä vaan.

Powered by EzPortal