Talvii tulee....

Aloittaja Pannari Petteri, 19.09.09 - klo:00:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kuinka laitatte vanhan kanssan Pannarin talviunille?
Eli jos on ks. kaasarimalli niin.....
1.Laitatteko bensanlisäaineen tankkiin, konekäyntiin ja se on siinä?
2.Lisäainen+kaasarin tyhjennys
3.98+lisäainen ja se on siinä?
4.98+lisäaine+kaasarin tyhjennys
5.Vai ei mitään lisäainetta?

Omalta kohdaltani voisin todeta, että olen laittanut lisäaineen(se sellainen bensansäilöntäaine)
tankkiin viimeistä edellisenä tankkauksella......ajanut tankin lähes tyhjäsi, uusi bensa+lisäaine ja se
on sitten siinä. Kevät talvella n. maaliskuu akkukiinni ja yhdet pitkät savut ennen ajokautta.
Ei ongelmia !

Ex-Hondan kanssa (seksi Honda=Honda CX 500 C) kokeilin kaikkia yllä olevia tapoja, mutta
aina sai "sahata" ennen kuin sai käyntiin.....

Mikähän se mahtaisi olla SE kaikkein varmin tapa varmistaa "ystävän" herääminen keväällä....
Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....

Lainaus käyttäjältä: "Pannari Petteri"Kuinka laitatte vanhan kanssan Pannarin talviunille?
Eli jos on ks. kaasarimalli niin.....
1.Laitatteko bensanlisäaineen tankkiin, konekäyntiin ja se on siinä?
2.Lisäainen+kaasarin tyhjennys
3.98+lisäainen ja se on siinä?
4.98+lisäaine+kaasarin tyhjennys
5.Vai ei mitään lisäainetta?

Omalta kohdaltani voisin todeta, että olen laittanut lisäaineen(se sellainen bensansäilöntäaine)
tankkiin viimeistä edellisenä tankkauksella......ajanut tankin lähes tyhjäsi, uusi bensa+lisäaine ja se
on sitten siinä. Kevät talvella n. maaliskuu akkukiinni ja yhdet pitkät savut ennen ajokautta.
Ei ongelmia !

Ex-Hondan kanssa (seksi Honda=Honda CX 500 C) kokeilin kaikkia yllä olevia tapoja, mutta
aina sai "sahata" ennen kuin sai käyntiin.....


4t pienkonebensaa silleen et ensin tankki tyhjäks, sit tuota tilalle ja niin paljon ajoa et sitä on kaikkialla. Keväällä tuoretta bensaa tankki täyteen ja ajoa.


Mikähän se mahtaisi olla SE kaikkein varmin tapa varmistaa "ystävän" herääminen keväällä....

Tankkaan täyteen 98 ja laitan sitä fuel stabilizatoria hieman. Bensa-asemalta on
säilytyspaikkaan jokunen kilometri, niin eiköhän aine ehdi sekoittua ja mennä oikeisiin paikkoihin.
Motonetistä hain eilen pullon (10eur) ja siinä taitaa olla ainetta kymmeneksi vuodeksi.
Samalla tarttu mukaan ylläpitolaturi, ettei ensikeväänä tarvitse taas vaihdella akkua.

en ikinä 30 vuoteen ole lisäaineita käyttänyt pensan joukossa enkä aina edes tankkia täyttänyt eikä koskaan vaikeuksia ollut.akku lataukseen sekä öljyn vaihdot ja muut huollot tietysti kuuluu asiaan.

Mulla on lämmin talli. Syksyllä 98:a tankkiin, mutta melkein tyhjä tankki. Kuukauden välein litra uutta bensaa ja käyttöä kone lämpimäks. Lataan kyllä välillä akkuakin.
En tiedä onko hyvä vai paha, mutta ei ole ollut ongelmia. Tämä ei tietenkään onnistu, jos pyörä on jossain yhteistallissa, mutta näin maalla omakotiasujalla ei ole ongelmaa.
-kyllä rautaperse kotiin ajaa-

Kaikki normaalit öljyt,suodattimet ja tulppahuollot jos sattuu kohdilleen noin
suunnilleen ja sitten tankki täyteen ja vähän säilytysainetta joukkoon.
Muutaman kerran lämpimäksi käyttö talviaikaan. Siinä se!! Minulla on lämmin talli, missä säilytän Pannaria talvenajan.
 bikeri

Mie vie pannarin huoltoon jossa ainakin vaihdetaan kaikki öljyt, siitä huoltikselle jossa loraus stabilizatoria bensan sekaan ja tankki täys, muutama kilomerti kotiin ja odottamaan kesää.
Akku irti ja latailen sitä pari kertaa talvessa!

Minulla on lämmin talli käytössä joten Pannari sinne ilman mitään kommervenkkejä. Käytän koneen lämpimäksi parin viikon välein jollei pääse ajamaan. Onneksi ovat viime talvet olleet niin hyvät että olen päässyt heittämään lenkin talvellakin.

Mulla tilanne se As Oy:ssä, että tankki pitää olla tyhjä ja akku pois.
Käytän kaasarit kuiviksi ja poistan akun säädösten mukaisesti. Seittemän vuotta olen näin toiminut (lähes joka vuosi eri pyörä), eikä ongelmia ole koskaan ollut.

Se ei varmaan ole paras konsti, mutta näin täytyy menetellä, valitettavasti.
You Only Live Twise

Vaihdoin tuossa kytkin- ja jarrunesteet.
Melkoisen helppo homma. Ihmetytti kytkinnesteen tummuus ts paskaisuus.
Kytkinneste oli paljon huonomman näköistä kuin jarrunesteet ja kuitenkin nesteet olivat
vain pari vuotta vanhat. Mikähän kuluttaa kytkinnesteen nopeammin?

Mulla on pyörä puolilämpimässä tallissa. Olen aina täyttänyt tankin ajojen päätteeksi. Akkua en ole sen kummemin irroitellut enkä  lataillut. Käytän mopon lämpimäksi muutaman kerran seisonta-aikana, ja jos ei akku pyöritä kunnolla, lataan sen tällöin.
Bensan kanssa en ole havainnut ongelmia, vaikka en mitään lisäököttejä ole käyttänyt.

Powered by EzPortal