Painatko kytkintä?

Aloittaja uusipanisti05, 27.04.09 - klo:17:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Minkälaisen ajotyylin olette omaksuneet tuossa kytkimen käytössä?
Suuremmalle vaihdettaessa, painatteko kytkintä reilusti vai vaan vähäsen napauttamalla, entä kuka ei käytä ollenkaan?Nuo laatikothan sallii kytkemisen ylöspäin ilman kytkintä, muttei alaspäin.

Lainaus käyttäjältä: "uusipanisti05"Nuo laatikothan sallii kytkemisen ylöspäin ilman kytkintä, muttei alaspäin.

Wov, ihan aikuisten oikeestiko, oppii taas jotain uutta :rr:

Mä olen itseasiassa kauhistellut, kun välillä huomaan, että en paina sitä kahvaa kunnolla. Tulee vaan vähän hipastua ja olen ajatellut, että onneksi ei ole vielä tullut missejä ja koputellut puupäätä. Ylös päin mentäessä ei siis ole edes voinut mokailla, no täytyy kuitenkin rupee tsempaa vaihtaessa alas.
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

En ole edes tullut ajatelleeksi tuota asiaa. thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Mulla tulee ylöspäin vaihtaessa ja varsinkin nopeasti kiihdytettäessä vaan malliksi hieman puristettua  kytkintä, en minäkään tiennyt että onnistuu ilmankin vaihtaa, huomannut vaan että menee helposti pesään silleenkin idea3

Kyllä minä olen käyttänyt kytkintä sekä alas- että ylöspäin vaihtaessa.
Harvoin sitä niin kiire on ? Ja kukas sitä "vanhusta" viitsii rääkätä?
Pannariahan kannattaa kohdella hellästi kuin vaimoa/tyttöystävää...
...niin saa paljon mukavia "ajohetkijä", vai mitenkä sen runoilisi? inlove
Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....

Niin vielä tuohon.Tietysti kaasulla pitää pieni hölläysliike tehdä ja vaihtotapahtuma päättäväinen.Kun ajaa sunnuntaiajoa ja pieni kaasun hölläys niin vaihde naksahtaa hienommin kuin koskaa.Itse ajan yleensä pienellä napautusliikkeellä, varsinkin kaksipäällä.

Olen mä kuorma-autossa välikaasulla vaihtanut vaihteita ilman kytkintä, niin miksi se ei mopossa toimis, mutta silti on toi oma peli niin "rakas", että ei sitä äkkiseltään tohdi kokeilla. Mielelläni tulen katselemaan ja kuuntelemaan, kun joku toinen sen tekee -- tietty mielellään oikein, jotta ei tule traumoja, niin kuin eräästä aprillipilasta ;)
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Käytän kytkintä molempiin suuntiin, mutta ylöspäin vain kevyt hipaisu. Pitäisiköhän opetella tuo ilman kytkintä vaihto ?
Toisaalta ajotyli on sen verran pappamainen, että ehdin kyllä eteenpäin ihan hyvin kytkintäkin käyttäen  crackup
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Aina tulee kytkintä käytettyy.

Kytkintä käytetään, mutta ylöspäin vaihtaessa riittää hipaisu.
 bikeri

Traditionaalisesti käytän aina kytkintä. Enpä tiennyt että ilmankin olisi edes mahdollista.

Ei tule aina ylöspäin vaihtaessa käytettyä kytkintä, vaan eipä tuo yunnu sitä vaativankaan. Nätisti kytkeytyy.
SS1000 PanFun kimppa

Ajelin tuossa FJR:ällä ja ei ajatustakaan, että ei käyttäisi kytkintä.

Powered by EzPortal