Ctek XS3600 akkulaturi

Aloittaja Kauko, 19.09.09 - klo:20:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tulipa hankittua akkulaturi, ensihavainnot aika positiivisia
* kohtuukokoinen, kuitenkin max 3.6A latausvirta
* ylläpitotoiminto, 0.8A
* akun liitäntäkaapeli, jonka voi jättää kiinni ja kytkeä laturi kiinni ilman katteiden purkamista
* IP65 = sade & roiskevesitiivis
* lisävarusteena saatavissa akun testiplugi, kytketään liitäntäkaapeliin.

Kymmenen vuotta vanha laturi on aika kökkö tuohon verrattuna...

Tuon akun liitäntäkaapelin monikäyttöisyyttä parantaisi jos siihen löytäisi sopivan liittimen,
saisi vaikka siitä otettua virtaa lisälaitteille.
Saako sellaista lisäplugia jostakin?

Moro!

Itselläni on kanssa tuo samainen laturi. Joskus aiemminkin siitä oli täällä foorumilla juttua... Iseänikin häiritsi tuo valmistajan oma epästandardi jatkoliitäntä, jota ei ollut vanhemmissa laitteissa, joka yhdeltä kaveriltani löytyy.
Toisen kaverin pyörä latautui viime talvena noilla hauenleuoilla, ja omaani virittelin kiinni tuon jatkopalan. Lisäksi minua kummastutti, että siinä jatkopalassa ei ole sulaketta. Jatkopalan kuminen korkki ei ainakaan omassani pysy kunnolla kiinni ja se on juuri sen kokoinen, että Pannarin bensapumpun ruuvi mahtuu oikosulkemaan sen navat. Laitoin sen tarralenkkarinippusiteillä kiinni, joten käytännössä vaara on aika minimaalinen.

Itse ajattelin jossakin vaiheessa vaihtaa sen liittimen johonkin standardimalliin ja laittaa vielä sulakkeen väliin -- eli eikun johdot poikki... Silloin voi vaikka kaikille kavereille tehdä erillisen kiinteän jatkojohdon akulle, tai vaikka autoonsa ja muihin sähkökoneisiin. Niin, vastaus kysymykseesi on, että itse en ainakaan vastaavaa liitintä mistään ole löytänyt.


Ihan vakuuttava laite ja toimiva tuo tuntuu olevan. Lisäksi se voi jättää vaikka koko talveksi akkuun kiinni ja unohtaa, jos ei pelkää sen vioittuvan ja palavan, mutta automatiikan pitäisi pitää akku ylläpidolla, kun se tulee täytee. Voittipa se pari vuotta sitten TM:n testin.

t.Tonza
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Ctekin liitin vaikuttaa ihan laadukkaalta, jos vaihtaa niin sitten saa vaihtaa kaikki 3 liitintä, ei kiva. Eli sinulla on kanssa musta/oranssi liitin, netissä näin sellaisia valkoisia, jotka olivat eri näköisiä. Googlaamalla löysin vain sellaisen tupakinsytytinpiuhan, siitä voisi modifioida jatkoliittimen eteenpäin. Pelkkä liitin olisi riittävä.

onko tuo myös pakkasenkestävä?

Laitteessa on joku kylmälatausasento: alle +5 lämpötiloissa vain.
manuaalin mukaan -20 - +50 käyttölämpötila, eli on se redtan
On myös sadetiivis, mistä plussaa kovasti

Löysin Partcon sivuilta lähes vastaavan liitin parin

eikä ole hinnallakaan (alv 0%) pilattu jos vaihtais kaikki liittimet

t.Veikko

[attachment=0:2humw4e2]AMP superseal.jpg[/attachment:2humw4e2]

Tapoja taitaa olla niinpaljon kuin ukkojakin.....

Jos multa kysyttäisiin niin laittaisin tuohon akulle liitettävään lisäjohtoon "tup.sytkäpistokkaan" tai "bmw"(din) mallisen pistokkaan ja kun mopossa on akulle suora kytkentä tupakansytkäripistorasiaan niin töpselit kiinni ja homma toimii. hat1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Mulla on toi samainen akkulaturi ja vedin ton kiinteän laturin pistokkeen satulan alle, josta ryöväsin releelle virrat, josta tomppa ja autocom saa virrat!
Mie kans ihmettelin tota johtojen päässä olevan liittimen hattua, hiton huonosti pysyy kiinni!

Mulla kyseinen laturi ja ei muuten lataa akkua läheskään täyteen,Ominaispainomittarilla mitattuna jää alle puoleen lataukseen kun laturi jo näyttää vihreää !!!!EI HYVÄ

Kuten olen aikaisemmin useasti todennut: yläpitolaturit = myyntimiesten huuhaata grrrrrr
tavallinen pieni tehoinen normaali laturi ja pari latausta talvessa ja ajettu 7-kesää ja 90 tkm samalla akulla ja toimii  respectii

Lainaus käyttäjältä: Timppa - 18.10.09 - klo:22:03
Tapoja taitaa olla niinpaljon kuin ukkojakin.....

Jos multa kysyttäisiin niin laittaisin tuohon akulle liitettävään lisäjohtoon "tup.sytkäpistokkaan" tai "bmw"(din) mallisen pistokkaan ja kun mopossa on akulle suora kytkentä tupakansytkäripistorasiaan niin töpselit kiinni ja homma toimii. hat1
Juu ja sellaisen sytkäpistokkaan saa jällenmyyjiltä,sekä niitä pakkauksessa mukana tulevia kytkettäviä.

Powered by EzPortal