Kriittisen liittimet helpommin saavutettavaksi

Aloittaja jusupov2002, 13.08.21 - klo:22:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tää on oikeastaan korjaus ja modaus. (Jotta jatkossa olisi korjaus helpompaa.)

Lähtökohta oli se, että pannari yks kaks lopetti käynnistymisen. Startti pyöritti iloisesti, mutta ei hörähtänyt ei. Ekaksi tsekkasin perusjutut eli bensapumpun ja alipainehanan toiminnan. Kunnossa oli. Sitten hommasin (tallilta) tulppa-avaimen ja purin muoveja sen verran, että pääsin toteamaan, ettei kipinää ole tulpassa ei.

Eka kuvassa on sytyspiirin kuva Clymerin manuaalista. Se olennainen asiaa, mikä siitä puuttuu on se, että tappokytkimen jälkeen powerointijohto haarautuu sytytyspiirille ja starttipiirille, jotka ovat muilta osin ihan erilliset.

Ongelmaksi paljastui, ettei tuo powerijohto tuonut loppujen lopuksi lainkaan sähköä puolille ja sytytysyksikölle. (Vaikka toi starttipiirille.)

Ja kuinka ollakaan katkospaikka oli emäputken takana, ilmansuodattimen alla oleva liitin.

Purettuani tarvittavan määrän asennuksia päästäkseni tuohon liitimeen ja saatuani sen taas toimimaan päätin, että asiaan on tehtävä muutos. Irroitin liitimet peltisestä kiinnityslevystä  ja poistin muoviset ilmanohjaimet. Vedin johdot uudelleen niin, että liittimet ovat nyt saavutettavissa vasemmalla puolella jopa ilman feikkitankin kuoren irroitusta. Toisessa kuvassa pois jääneet osat.

Nyt oikeastaan on kysymys, ovatko nuo ilmanohjaimet(?) jollain lailla tarpeellisia johonkin?
https://www.cmsnl.com/honda-st1100-paneuropean-1995-s-england_model4781/guard-fr-air_19070mt3000/
https://www.cmsnl.com/honda-st1100-paneuropean-1995-s-england_model4781/guard-lfrair_19170mt3000/

Ainakin puhaltimen päälle meno kuuluu paremmin ja ehkä paikallaan ollessa puhaltimen käynnissä ollessa lämmintä ilmaa nousee enemmän ylös tuulilasin taakse.

Powered by EzPortal