PanAmerica

Aloittaja KHU, 21.05.09 - klo:23:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

En tiiä kehtaako tätä pistää tänne mutta kun tuossa otsikossa on tuo Pan niin päätin uskaltaa. Olin nimittäin männä syksynä ryhmän mukana muutaman viikon ajamassa Alaskasta Argentiinan kärkeen. En tosin Pannarilla vaan eräällä toisella merkillä jonka eräät mallit lienevät olleen mallina Pannaria suunniteltaessa. Käykääpä vilkasemassa osoitteessa http://peterpanbike.blogspot.com/
Huima reissu, jos jaksatte kelata koko stoorin läpi niin toteatte itsekin. Olen se muutaman kerran mainittu ja kuvattukin kalle.

Sivut on luettu tarkkaan eli seurasin matkan etenemistä koko ajan. Pakko tähän on heittää että Hondan perus matkapyörä tuntuu kestävän paremmin kuin erään kilpailijan varta vasten tähän tarkoitukseen suunnitellut Off-Road seikkailuvehkeet. Mutta huima reissu ja kateeksi käy, tuollaiselle pitäisi päästä. Enää ei puutu kuin rahat ja tarvittava vapaa-aika  headbang
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Lainaus käyttäjältä: "hondamania"Enää ei puutu kuin rahat ja tarvittava vapaa-aika  headbang

Nämä tahtovat valitettavasti olla ne rajoittavat tekijät muuten niin mukavassa harrastauksessa. Jospa se Route 66 vielä joskus...

wave  wave
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Kivalta kuulosti, paitsi tuo tuuli.Kai se tuossa tuulessa ottaa pyörään kuin pyörään.ST 1100:esta on kokemusta, se on ainakin helppo korjata se tuulen viemä.Tämä 1300 tuntuu kyllä vievän tuulen mukana.Kokemusta 2500km,joten en nyt rinta rottingilla vielä ole.

bowdown
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Olen ajellut niissä vanhan DDR:än tuulissa, koviahan ne on.Siksi siellä on tuuligeneraattori poikineen.Maanantaina olen lähdössä, joten olen sitten viisaampi.Näkee pannaanko pani myyntiin, vai saako se jäädä kotiin.

Kysytään nyt vielä, että tulee selväksi.Mitkä renkaat, mitkä paineet, mitkä takajousen säädöt? sääditkö välillä takajousia?Kiinnostaa varmaan monia.

_1_v  Renkaat siis ne Metzelerin Z6:set, paineet molemmissa 3,0 bar.
En tiedä onko kova vai pehmeä runko.
Säädöt aika tarkkaan 2/3 naksauksista, paluuvaimennus vähän yli puolen-
välin säätöalueesta. En koskenut säätöihin reissussa.
Takalaukku kyllä kohtuullisen painava, verrattuna sivulaukkuihin.
Kannattaisi varmaan laittaa vain vaatteet sinne ylös?

Niitä tuulimyllyjä todella riittää, osa oli jopa pysähdyksissä kun oli varmaan
liiankin kova tuuli. Tuulen suunnan niistä näkee aika tarkkaan niin osaa
vauhdin sovittaa pellolle tullessa.
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Liian löysä paluuvaimennus aiheuttaa levotonta keulaa.Jos todella sulla oli puolessavälissä paluuvaimennus, sanoisin, että ruuvaa kiinni ja avaa vaikka puoli tai kokokierros ainoastaan ,täydellä kuormalla.

idea3  Joskus kiristin enemmän, mutta yksin ajaessa täristi kuin olisi ollut
epätasainen asfaltti ja tuli löysättyä. En ole kokeillut täydellä pokalla.
Täytyy kokeilla kiristää kun lakkaa satamasta.

Kun löytäisi vain samanlaisen tuulen niin voisi kokeilla (toivottavasti
en ihan heti löydä).

Ongelma oli siis vain tosi kovalla tuulella, rekatkin heittelehtivät.
tee se nyt, huomenna voi olla.....

kevään topiikissa oli wobblausjuttuja/säädöt
olen yrittänyt säätää pikkuhiljaa kaikkia,esiintuodut kokemukset
on hiukan rauhoittunut,mutta en ole vieläkään tyytyväinen
(vrt bmw junaan)
kai se on uskottava että pannari on tuuliherkkä
(jenkki/englannin keskustelupalstat)
vaikea löytää se kompromissi

Powered by EzPortal