Pannarin äkkipysäys?

Aloittaja Hannu59, 21.05.09 - klo:23:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sukunimi ei satu olemaan Rossi, minkä vuoksi kellotaajuus ei tehojarrutuksessa meinaa riittää kaikkien liikkuvien osien tarkkaan säätöön, joten olen keskittynyt lähinnä etujarruun.

Siitä huolimatta Banditilla tuli käytetyksi myös takajarrua, mutta vain jarrutuksen alussa. Lähes 100% painonsiirrosta johtuen opettelin jarruttamaan etujarrulla normaalisti, mutta takajarrun survaisin surutta pohjaan heti alussa ja renkaan savutessa takasen keventyessä päästin takajarrun kokonaan täysin etujarruun keskittyen. Tuolla tavoin sai takajarrusta alussa hyötyä ilman vaikeaa tasapainoilua perän kevetessä muuttuvan jarruvoiman annostelun vaikeutta.

Pannarilla sama peli ei oikein vetele, koska DCBS:sta huolimatta saapas tarvitaan polkimella koko jarrutuksen ajan. Saan selvästi metrejä pois jarrutusmatkasta käyttämällä poljinta, joten sen käyttöä olen myös aktiivisesti harjoitellut.

En oikein päässyt sinuksi tuon DCBS:n kanssa, mutta pelkällä kahvallakaan rakkine ei oikein pysähdy kunnolla.

Oma reseptinin on polkaista poljinta "reilusti" mutta ei ABSin rajoitusarvoon saakka, sen jälkeen pitää poljin paikallaan ja hoitaa säätö kahvalla, mikä tuntuu tarkemmalta ja helpommin toistettavalta kuin molempien osien säätely DCBS:n ja ABSin tehdessä siinä ohessa omia jekkujaan.

Onko kellään parempia ideoita?

Ajoasennon kannalta nuo katetut matkajaavat ovat mielestäni jarruttaessa aivan loistavia, kun isosta tankista ja suurista katteista saa polvipateilla niin hyvän otteen, että kädet saa pitää rentoina ja ABSeja koettelevan jarrutuksen voi vetää vaikka samalla kun vasemmalla kädellä moikkaa vastaantulevaa.

Etenkin nahkoihin pukeutuneena alavartalo on suorastaan liimattuna kiinni mopossa, niin Pannussa kuin isoissa Bemuissakin.

Powered by EzPortal