Tärinää neljässä tonnissa ja etunenkin vatkaa...

Aloittaja boomerang, 17.05.09 - klo:23:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Tuli tuossa hankittua Pani, vanha vm.-91, mutta siisti kuin sika pienenä ja huollettu. Mutta: kotimatkalla kaupanteolta huomasin, että ilkeä pikku tärinä/moottorin vibra/ tulee tankoon, ja juuri neljän tonnin kierroksilla.se häviää viidessa tonnissa. Muuten värinätöntä menoa. Ja etunen alkaa kiihtyvän vatkaamisen, kun n. 60 km/h vauhdista jarruttaa moottorilla ja ei juurikaan pidä tangosta kiinni/vain sormenpäillä. Jos yhtään enempi pitää kiinni, ei huomaa mitn.Renkaassa ei päälepäin mitään outoa, Dunlop on, ja pintaakin on vielä. Voisiko kaasarien synkassa olla jotain, vai mikä moisen aiheyttaa? Kone ei kolise eikä  klappia ole voimansiirtolinjassa ainakaan huomattavaa määrää.
Tuntuu jotenkin siltä, että kone ei kierrä niin vapautuneesti enää neljässä tonnissa ja yli kuin alle sen lukemissa. Voi toki olla, että kyseessä on ominaisuus...
Kyselee nimimerkki paskanko möivät :-k

Onneksi olkoon uuden panin johdosta, ei sulla kauaa nokka tuhissut kun jo ostit pyörän  thumbsup1

Haaveet vaan täytyy joskus toteuttaa rd11.gif  Ja jos ikänsä vaan hautoo, niin mitään ei saa... Ja kivaa, ettei tartte itsekseen harrastaa pannarismia, on muitakin humuja samassa taudissa!

Tuo etusen vatkaaminen johtuu lähes aina eturenkaasta. Pistä 3 kiloa painetta. Jos ei lopu niin uusi rengas alle.

Värinöitä ST1100:ssa ei kyllä pitäisi olla millään kierroksilla. Tuohonkin tosin saattaa liittyä tuon renkaan vipatukset.

ST1100 vääntää ihan hyvin sieltä kahdesta tonnista, mutta neljän tonnin jälkeen se ilo vasta alkaakin, joten jos on tukkoista yli 4000 rpm:n niin ei siellä ihan kaikki ole kyllä OK.

Toivotaan, että ongelmat ovat jotain pientä ja korjautuvat helposti.
Lähtiskö käväsemään Alpeilla?

Kyllä se lähtee ihan kivasti ja neulan saa punaselle hyvinkin sutjakkaan... Ja kyytiä sen myötä redtan Kokeilen tuota rengaspainevinkkiä!

Moro

Yksi syy etupään vatkaamiseen voi olla etupyörän laakeri. Minun pannarissa oli levoton etupää ja renkaan vaihdon yhteydessä mainitsin siitä. No pojat katto sitä ja sano, että sullahan on pyörän laakei aivan "sökö".
Ja vielä kuskista katsottuna oikenpuolen laakeri. Kun pidetään pyörää sivuseisontatuella kallistuneena vasemmalle ja sateessa, niin vesi pääsee tähän laakeriin ja rupeaa tuhoamaan. Kun laakeri vaidettiin samalla molemmille puolen, loppuivat kaikki vipatukset ja nyt on ilo ajella. Täriöitä se ei kyllä aiheuttanut millään kieroslukualueella.

Vatkaaminen loppui ilmanpaineiden tarkistamiseen. Oli raakasti liian vähän painetta. Jotenkin koko mopo muuttui vielä paremmaksi kun pistin 3 kiloa eteen ja taakse.
Halpa ja hyvä remppa, suosittelen jumpie

Onneksi olkoon vain todella kauniin laitteen omistajalle. rd11.gif
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Pistä sinne taakse  3,3 - 3,5  niin paranee vielä vähän ja kestää se takarengaskin edes jonkin matkaa.
Radalla sitten kannattaa hieman pudottaa paineita  _1_v
Lähtiskö käväsemään Alpeilla?