Ajopolttimon vaihto

Aloittaja sepeteus, 28.04.18 - klo:23:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tere Pannaristit !

Tänään ei sitte onnistunu polttimon vaihto millään ( vaikkei ollukkaan 13 pv)
Alotin 10 sitä vaihtamaan , irti läks helposti (joo ja kokeilin yläkautta niinku Pertsa sano tekevänsä)
onnistu munkin kädellä jotenkuten, mut sittte käviki ohrasesti kun se polttimon pidikejousi
irtoskin sieltä pikkuruuvin alta !!! sitäsitte yritin vaikka millä konstilla saada takas, ei onnistunu, sitte
jousi sanokin sproing ja hävis jonnekkin, en sitte löytäny millään. Sitte tulikin aika lähtee Turkuun tapaamiseen
ja ajattelin et matkalla käyn Bikeworldissa kysymässä sellasta jousta. Yllätys ! Yllätys ! kaveri siellä katso
koneelta lampun osat eikä siellä ollu sellasta polttimon pidike jousta lainkaan ??? Hän lupas ottaa asiasta selvää ja soittaa mulle kuinka asia on ??? No Turussa Cafe Fontanassa ladattiin mun TomTomiin Baltian jutailun reitti Enkun avustuksella.
Kun tulin himaan niin menin mopolle uudestaan pähkäilemään mitä voisin asialle tehdä ja siinähän se jousivänkkyrä
lojui maassa etupyörän vieressä (eikä perkule puhunu mitään !) no eikun uudella puhdilla yrittämään sitä
perhanan jousta paikalleen ja 3 tunnin yrittämisen (kakspuolisen teipin/jesarinkaan avustuksella) ei onnistunu niin
annoin periksi ja teippasin polttimon 2 puolisel pikku teippi paloilla ja päälle viel jesarilla sen polttimon paikalleen,
kumisuoja päälle ja pistoke paikalleen, ny on poltin ja valo ,mut takaraivos kuitenkin ettei oo siel oikein.

Mielenkiinnolla odotan mitä BikeWorldin kaveri saa selville ???

Aina se polttimen vaihto on ollu vähän kinkkinen mut ei PERKULE sentään näin ylivoimanen tapaus!

29.04.18 - klo:20:41 #1 Viimeisin muokkaus: 29.04.18 - klo:20:43 käyttäjältä hojare
 horisko Nimimerkillä kokemusta on samanlaisesta.

Kun ensimmäisen kerran yritin irroittaa polttimoa, joskus vuonna viisi, ei ohjekirjassa sanottu että pitäisi painaa
ensin napit alas. Sitä yritettiin sitten kaljan toivossa irrottaa Sudenajoissa Lieksassa. Ainakin 10 yritti.
Ei onnistunut. Edestä katsoen siis oikea puoli.

Vein pyörän BW:lle Tampereelle ja kaksi osaavaa asentajaa tahkosi tunnin ja joutuivat ottamaan sen väkivalloin irti.
Uusi saatiin paikoilleen, kumitötsä vähän hajosi, mutta homma toimi.

Seuraavalla kerralla sain polttimon irti ja jousen tippumaaan paikaltaan. Jesarilla kumitutti ja uusi polttimo kiinni. Muuten  homma jäi osaltani siihen. Käytin pyörän tällä kerralla Jämsässä, kun olin kuullut että siellä homma onnistuu.
Siellä saatiin umpio parsittua ja seuraavalla kerralla polttimo vaihtui, eikä jousi pudonnut.
Sormenpäät joutuvat aika tiukalle jousen kanssa, jos sitä ei saa heti kiinni.

Tien päällä vaihto on aika ikävä homma.
Vaihto voisi olla kieltämättä hiukan helpompi, haloo Honda.

Vasemmanpuoleinen on oikeaan verrattuna piece of cake. 4idi4s

hojare
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Sitä oon ihmetelly et mitä insinöörit on ajatellu kun sen jousen ovat laittaneet niin että se jousi
pitää laittaa sinne pikkuruuvin kannan alle ja sitte vääntää kiinni ? eihän se perkule siellä pikku
kannan alla pysy, mun mielestä se jousi vois olla kiinteässä lenkissä kiinni että pysyis paikallaan
vaikka sen avaa ja kääntää pois tieltä kun vaihtaa polttimon.

 :o Minusta tuntuu että me kaikki jotka ovat sitä yrittäneet ovat törmänneet samaan ongelmaan kuin Sepeteus.Itse tein ekan kerran jälkeen päätöksen että on nopeampi ottaa sivukate auki jolloin tulee hivenen enemmän tilaa touhuta .
Lohdutuksen sanoina pannaristeille voin kertoa että nykyisessä pyörässä ( BMW K 1600 GT ) homma on vielä vaikeampi. 

No nyt tuli BW:ltä soitto !

Oli kaveri siellä ottanu selvää siitä jousihärpäkkeestä, kun sitä ei näkyny
heidän koneella missä kaikki muut lampun osat on.
Onkin semmonen juttu (Tais FF1Pan sitä jo arvellakkin) että sitä ei saa ostaa irtonaisena
VAAN PITÄÄ OSTAA KOKO UMPIO !!! joka sitte maksaakin jo 500 e ja kun en tollasiin
sähkö vehkeisiin koske niin parin tunnin työt siihen päälle BW:ssä jos oikein muistan
niin a`89e/h heillä taksa.

Tulee mieleen -74 GT 250 Suzuki joka mulla oli nuorena pojuna, siittä hävis
kaasukahvasta sellanen erikoisruuvi (kierteet molempiin suuntiin peräkkäin)
eikä sitä saannu ostaa erikseen vaan piti ostaa koko kasukahva paketti,
4-5-markan ruuvi niin kasukahva paketti maksokin sitte jo 52 mk.
Pakkorako, kun ei toiminu ilman sitä !!!

En oo koskaan purkanu noita etu katteita, enkä ajatellu alkaa nytkään, kun en tiedä
miten ne irtoo niin saatan tehdä kalliin korjauksen pyörälle jos rikon jotain,
eikä sitä autokatoksessa mitään ihmeitä muutenkaan tehdä.

Lainaus käyttäjältä: jariii - 30.04.18 - klo:09:26
:o Minusta tuntuu että me kaikki jotka ovat sitä yrittäneet ovat törmänneet samaan ongelmaan kuin Sepeteus.Itse tein ekan kerran jälkeen päätöksen että on nopeampi ottaa sivukate auki jolloin tulee hivenen enemmän tilaa touhuta .
Lohdutuksen sanoina pannaristeille voin kertoa että nykyisessä pyörässä ( BMW K 1600 GT ) homma on vielä vaikeampi.

Voiko olla? 22yikes

hojare
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Powered by EzPortal