Lihaskunto

Aloittaja jatuurila, 08.04.15 - klo:20:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nyt kun pannaristien keski-ikä on jossain 55v tietämillä, onko kukaan koskaan ajatellut lihas huollon tärkeyttä? kyllä se hartioos tuntuu ku tuuli tuloo vasemmalta ja oikeelta vaikka maisemat olis kuinka upeen näköösiä.  rd11 any comments?
??

Morjesta! kylläpä puhut asiaa meinas päästä kunto repsahtamaan mutta alottelin tuossa kuukausi sitten juoksumatolla reippaan kävely session 40min noin 5500 askelta / kerta ja siihen soutulaitetta hartioille käynyt noin 15 kertaa hartia ja alaselän säryt helpottaneet
kummasti.kunto nousee yllättävän helpolla.uskosin vaikuttavan kummasti pannarilla ajoon thumbsup1  rd11
asioilla on tapana järjestyä

Määkin uin 2 km ja seuraavan päivän 4 km sauvakävelyy 062802jumpie
nyt oon ajatellu et meen kuntosalille ennen uintii, mut
en oo viellä tehny sitä, pirun vaikeeta yksin mennä. >:(


Itse olen huomannut aloittamis- ja lähtökynnyksen olevan todella korkean.
Punttisaliharjoitus tai kävelylenkki on ihan mukava kun vaan saa itsensä liikkeelle.
Minulla on kuitenkin hyvät mahdollisuudet liikkua luonnossa ja aistia kevään eteneminen. thumbsup1

Tervehdys!
Lapissa AIVAN MAHTAVAT hiihtokelit. Ei pojat muuta kuin Pannarit talliin , sukset esille ja hiihtelemään esim . Kemijoen teräsjäälle. Kyllä suksi kulkee , lihakunto paranee ja kaasukäsi herkistyy kun hiihtelee täällä auringonsäteiden alla.
Reko

Lainaus käyttäjältä: Reko - 11.04.15 - klo:15:16
Tervehdys!
Lapissa AIVAN MAHTAVAT hiihtokelit. Ei pojat muuta kuin Pannarit talliin , sukset esille ja hiihtelemään esim . Kemijoen teräsjäälle. Kyllä suksi kulkee , lihakunto paranee ja kaasukäsi herkistyy kun hiihtelee täällä auringonsäteiden alla.
Reko

Ja höh !!! Reko optikolle !!! horisko
Ei näy kuvis yhtäkään suksiparia ;)

Tänäänki taas hieno keli ajella pannarilla JEAH!!! thumbsup1

Me oltiin tänään kylläkin pyörillä Vehoniemessä kk tapaaminen !
17 Pannaristia .
Täällä eteläs on hienot ajokelit ollu tänään !
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

TERVEHDYS PANNARISTIT. tuohon lihaskuntoon kyllä oon huomannu jos et mitään tee niin reppu eessä kasvaa ja pärrä vermeet ei varmaan sovi päälle. ja se käy varmaankin kalliiksi mutta pitää vermeitä uusiakin.viimevuoden loppu kesästä alotin taimikoiden  harvennuksen raivaussahalla ja sitten koivikon kaatoa moottorisahalla tammikuun loppuun asti
hommiin tuli kerrankin stoppi kun kerrankin oli liikaa lunta kun tyvet piti kaivaa essiin lapiolla. aina kun ei päässyt mehtää niin salille peruskuntoa kohentelemaan.  joulu ja tammikuu meni siellä metässä ryskäessä. helmikuu ja maaliskuu meni niitä metrisiä koivuja ajaessa halkoessa ja saman tien toin kotia asti ne puut.[opettanneet vie mennessä ja tuo tullessa]
tämän viikon tiistaina aloitin metrisien halkomisen kattilaan ja levariin sopivaksi.ja menee vielä muutamia päiviä tossA pikku jumpassa. sen oon huomannu kun käyt salilla 2-3 viikkoo putkeen tietenkin vain 3 kertaa viikossa ja alkaa rauta ja muut systeemit olla kohallaan on vetreä olotila mikä on ihan ok.
mulla on tätä koivu jumppaa aina silloin tällöin ja jätän sali hommat pois ettei tule niin sanottua ylikuntoa mikä ei tietenkään oo mahollista. niin kyllä huomaa että saa tuo salilla käynti ihmeellisiä lihaksia kippeeksi  ei niitä halkohommissa saa..jos teillä pannaristeillä on mahdollista talvisin kokeilla lumikenkäilyä tuolla metsässä tai kelkkareitillä tai missä vaan mutta on hyvä kunnon kohottaja. kerrankin täälläkin oli jopa 3 viikkoo kestävät hanget tossa viime kuuusssa.silloin tuli tepasteltua lumikengillä ihan mukavasti pitkin mehtiä.kävin pieninmän lapseni kanssa jopa kahdessa  pilkkikilpailuissa nassikka voitti 2kpl pilkkejä ja minä tälläisen aktiiviteetti rannekkeen ei me mitään pilkillä saatu mutta osallistuja arvonta kohallaan.
on muuten hyvä tämä ranneke ja jää jopa nalkkiin tähän. onhanse mukava kun näyttää montako tuntia oot nukkunu syvästiyössä , kalorit ja muut.vaikka et tee muutakun  halkohommia niin kilometrejäkin tuli tälle päivälle jopa 23km ja niitä kaloreita poltin melkein 3500 . no sen jälkeen oon ottanut kaljaa kohta muutaman pikku päkin eikä tunnu missään.. ps.sit jos sattuu olemaan liian kosteita viikon loppuja on se mukava kävästä salilla kun etureppu kasvanu taas nesteestä..
siinä on taas tekemistä ensi viikollle .. tv.pate keväistä meininkiä ja kaloreita poltellen..

Tää on hyvä ohjelma jos haluaa parantaa lihaskuntoa. Tuossa puhutaan vain punnerruksista, mutta se käy kaikkiin liikkeisiin.

http://www.hundredpushups.com/

Säännöllinen liikunta: Juoksu, pyöräily, kävely, kuminauha, kahvakuula yms. auttaa pitämään kivut poissa. Pannarin selässä on sitten hyvä rentoutua. Oli mulla viime kesän Jänkhällä Jytisee tapahtumassakin lenkkarit mukana. Molempina aamuina mitä Saariselällä oltiin niin aamulenkillä tuli käytyä. Hyvä on varusteita mukana kuljettaa kun on tilaa.

Eilen kylmiltään lähti 10 leuanvetoa. Edellisestä kokeilusta oli yli vuosi, mutta vielä näköjään jotain jaksaa. Pitäisiköhän tuota alkaa treenaamaan?

Jaa, lihaskuntoa... aamu meni halkometsässä ja päivällä lihaskuntotesti palomies malliin.  6 leukaa, 43 vatsalihasta ja 19 syväkyykkyä 45 kilolla... viimeisestä lajista en laita tulosta.. :( 
Dream 250 -64
CB 350 twin -77
Z 650 -81
Z 1000 st -80
ER 5  -98
Z 1100 st -84
250 cross  -
GTR 1000 -86
GTR 1000 -88
FJR 1300 -02
ST 1100 -94
ST 1100 -98

Punnerruksille ääniä, ensin naisten punnerruksia - jos ei mene suoraan.  Lankkua??  myös eli kyynärnoja/varpaat... johan vatsalihakset tykkää.  Reipasta kävelyä, 20 minsaa - vaikka mopon ympärillä - ihaillen omaa kultaa.  Ja se tärkein.... sykemittarilla lukemat  220 - oma ikä,  vähintään tämän yli syke joka toinen päivä - ja se maaginen 20 minsaa...  kukin tekee miten haluaa tuon sykkeen noston - rakastelemalla ei taida mennä ihan 20 minsaa ????? ;)
Dream 250 -64
CB 350 twin -77
Z 650 -81
Z 1000 st -80
ER 5  -98
Z 1100 st -84
250 cross  -
GTR 1000 -86
GTR 1000 -88
FJR 1300 -02
ST 1100 -94
ST 1100 -98

Powered by EzPortal