st 1300 huollot

Aloittaja pan09, 16.08.16 - klo:18:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hei olen uusi st 1300 pannarin omistaja.ostin 2009 vuosimallin laitteen ajettu 85000 kilometriä.missä uudellamaalla kannattaa käyttää huollossa ?
Exä Honda pan european 2009, Yamaha 550 1983, exä Honda pan european 2017, Honda pan european 2017

Lainaus käyttäjältä: pan09 - 16.08.16 - klo:18:22
Hei olen uusi st 1300 pannarin omistaja.ostin 2009 vuosimallin laitteen ajettu 85000 kilometriä.missä uudellamaalla kannattaa käyttää huollossa ?

Onhan nuo Bike Worldit maahantuojan huoltoliikeitä mutta...
missä kannattaa on tietysti mielipidekysymys.
Minä olen useimmin Järvenpäässä Ykkös Mp:ssä asioinut. On  meinaan isä Antti ja poika Samuli Aro ainakin oikeita asiantuntijoita.

Olen tietoinen, että kaverini Make ja Hannu56 taas ovat JL-Bikessa Koivuhaassa asioineet.

Muuten olen tilannut ison huollon ja sain sen vasta 5.9.; koska vasen iskarin stefa alkoi vuotaa juuri ennen Itä-Suomen retkeä.
Reissuun lähdin eikä mitään ongelmia 1700 km.  

16.08.16 - klo:22:09 #2 Viimeisin muokkaus: 16.08.16 - klo:22:11 käyttäjältä ltm
Jos työkalut pysyvät kädessä, niin huoltojen osalta suosittelen ostamaan esim Alfamerilta Haynesin korjausoppaan ja ryhtymään itse huoltotoimiin. Miksi näin? Pannari edustaa vielä kohtuullisen yksinkertaista tekniikkaa, jonka huolloista suoriutuu varsin helposti. Jos tulee jotain vaativampaa ongelmaa, niin näiltä sivuilta voi kysyä neuvoa ja apua saa. Lisäksi on hyvä tuntea oma Pannari vähän paremmin, niin tien päällä voi itse saada pyörän taas kuntoon, jos ongelmia ilmenee ja matka jatkuu.

Isommat korjaukset voi sitten teettää alan liikkeissä, mutta ne ovat usein aika ruuhkaisia, kuten Mphessu jo edellä totesi. Talvella on liikkeissä hiljaisempaa ja voi hintakin olla halvempi. Ykkös MP:tä suosittelen myös ja alkuperäiset varaosat saa sieltä tilaamalla.

Tervetuloa joukkoon!
Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

Kiitos tiedoista
Exä Honda pan european 2009, Yamaha 550 1983, exä Honda pan european 2017, Honda pan european 2017

Perusasiat on helppo hoitaa itse ja vähän vaikeimpiin löytyy ohjeistusta vaikka huru mycket:
http://www.st-owners.com/index.php?page=ST1300_Articles


Aikast läheltä löytyy tietoa eli tämän meidän foorumin korjaukset, modaukset
osiosta ! siellä on jo paljon tietoo vaikka mistä asioista. thumbsup1
On kerääntyny vuosien mittaan vähän kaikista ongelmista.

Tehtaan oma brosyyri on parempi kuin haynesynm....
Taitaa löytyä foorumiltakin diki versiona.
Itse tykkään enempi noista paperi manuaaleista.
Talvella on varmasti hiljaisempaa mp huollossa. Etelässä ei edes kelkka kauppa käy.
Toki on mönkkärit ja crossit.
Saat varmasti veivattua hintaa alemmas jos viet huoltoon talvella.
Saattaavat jopa hakea kotoa!
Ainakin Pieksämäen Auto-Jeni sanoi hakevan lähiseudun? Pyörät huoltoon talvella.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Lainaus käyttäjältä: pan09 - 16.08.16 - klo:18:22
Hei olen uusi st 1300 pannarin omistaja.ostin 2009 vuosimallin laitteen ajettu 85000 kilometriä.missä uudellamaalla kannattaa käyttää huollossa ?


Ehkä kannattaa käydä venttiilit säädättämässä liikkeessä ja muut itse. Pilaavat huollossa hyvän vehkeen ja säästät yli 500ekee.
Nyt kun teet kunnon huollon sitten ei tarvii kuin nesteitä vaihdella. Motonetistä saat hyvät osat kohtuu hintaan.

-kunnon iridium tulpat
-uusi ilmansuodatin
-jarruneste/kytkyneste
-vihreä jäähdytin neste
-perääöljy
-koneeseen merkkiliikkeestä avainvälillinen suodatin
-valmistajan ilmoittaman API-luokan ja viskositeetin öljyt koneeseen
-akulle liitin viisaalle laturille ja sulake väliin ja osta myös 40e maksava laturi
-purkillinen hyvää aseöljyä saranoihin, lukkoihin ja niveliin
-sit vielä 5-haaraliitin puhtaaksi
-eteen ja taakse uudet hyvälaatuiset polttimot ja liittimiin tippa aseöljyä
-apteekista sonniruisku. Tarvitset sitä kuitenkin.

Laiskuuttaan kun vielä tarkastat jarruista kitkapinnat.


Metura motors Helsingissä on hyvä

Powered by EzPortal