Itä-Suomen kierros 10.- 14.8.2016

Aloittaja Mphessu, 17.06.16 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

17.06.16 - klo:10:21 Viimeisin muokkaus: 07.08.16 - klo:08:40 käyttäjältä Mphessu
 Tervehdys pannaristit! hat1

Tänä suvena on suunnitelmissani ajaa vielä yksin tai kimpassa pari kotimaan muutaman päivän retkeä. Elokuun alkupuolella ensin Turun Saaristo ja sitten Itä-Suomi.
Pääpiirteinen Itä-Suomen suunnitelma on kuvattu liitteissä viitenä etappina.

rd11 rd11 rd11 rd11

1.Etappi päättyy Lappeenrannan satamaan noin klo  18.00 syömään ja... toivottavasti muiden alueen motoristien ja  pannaristien tapaamiseen. Majoituspaikka voi olla lähialueella- saa tehdä ehdotuksia pls.

Muoks! Etapissa hyödynnetään Kaakonkulman kierroksen kohteita
http://www.panfun.fi/smf/index.php?topic=2392.0  Laitan  tähän vielä linkin  Ajoreittien suosituksista, joita kannattaa hyödyntää kotimaan ajoissa http://www.panfun.fi/smf/index.php?board=93.0

2.Etappi päättyy AmcRoadin suosittelemaan http://www.anssila.fi/  maatilamajoitukseen Ilomantsiin, josta olen jo alustavan varauksen tehnyt. Joensuun alueen pannaristeja olisi kiva tavata esimerkiksi torilla klo 18.00 aikoihin. Saa tehdä esityksiä paikasta ja vaikka ajeluttaa Joen-kaupungin sight-seeinginkin.

3.Etappi johtaa ensin Kuopion satamaan n klo 18.00 ja Sampo-ravintolan muikkuaterialle. Ehkä kuopiolaisia pannaristeja saadaan oppaiksi- hope so! Sen jälkeen pistäydytään moikkaamassa Rauhalahteen (ehkä majoitutaankin) tapaamaan TFMK:n kerhorallin porukoita. Ainakin Sandis ja Eppu sekä Make ja Mella nähdään siellä.

4. Etappi johtaa mutkateitä Savonlinnaan, jota ei kannata ohittaa. Torilla taas tavataan klo 17-18 ja samoin ajatuksin kaupunkikierros mozkilla ja mukavaan majoitukseen saa tehdä ehdotuksia.

5. Etappi johtaakin sitten kauniita mutkateitä kotia kohti.

Tässä plania, jossa olen konsultoinut parhaita ajokavereitani.  Idea on myös jalostaa reittiä ja kohteita paikallisten asiantuntijoiden avulla. Ajoreitille voi tulla mukaan ajamaan myös sopivan pätkän tai koko retkenkin kimpassa.

Mitäs sanotte!
Mphessu


Hieno on MpHessulla reittisuunnitelma! Itse olen Punkaharjun ja Joensuun suuntaan kulkiessani kääntynyt 6-tieltä Imatran jälkeen 62-lle kohti Puumalaa. Virmutjoelta kääntyy oikealle Pohjalankilantie joka sitten nimensä mukaisesti johtaa Pohjalankilaan ja tuolle Särkilahdentielle joka onkin jo MpHessun suunnitelemaa reittiä.
Hienoja polkuja on molemmat, makuasia kumpaa käyttää.

MakePan

Kyllä näin on  thumbsup1  Tuusulasta Lappeenrantaan en ole ajanut,oliko nyt Kuninkaantie?
Muuten on liki kaikki yllä kuvatut tiet ajettu ja paaaaljon on hienoa mutkapätkää ja kaunista Itä-Suomen maisemia matkalla luvassa.
Kannattaa ajella... rd11
Matkalle mahtuu paljon nähtävää,mutta heti tulee mieleen jos ei ole aiemmin käynyt Savonlinnassa Olavinlinnassa kannattaa poiketa ehdottomasti. Rakentaminen alkoi 1475.
Vasta historiikkiä luin tuon ajan Suomesta ja siinä oli jonkin verran tästä jo tutusta linnasta. Kulkihan ennen Ruotsin kuningaskunnan itäraja tuolla. Aikoinaan Venäjä väitti että Linna rakennettiin Venäjän,Novgorodin puolelle! Rakennus vaiheessa jo oli hankaluuksia.
Nyky tiedon mukaan näin todella oli. Linna tuli naapurin puolelle. Oikea valtakuntien raja kulki n.5km lounaaseen/länteenpäin. Laitaatsillan kohdilla.
Pääsylippu on 9€ ja ainakin viime vuonna päääsi 1€ lisäpanostuksella SVL maaseutumuseoon,on siinä vieressä. Samoin museolaivat ovat siinä takana. Nyt taitaa tosin olla osa telakalla/kunnostuksessa.

Olavinlinnassa kävin eka kerran 32 vuottasitten. Nykyään Mopoillessa joka vuosi.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Olavinlinna


Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Viime elokuussa tuli käytyä viikonloppureissulla Raatteentiellä ja ensimmäisenä iltana majoituttiin Anssilaan, jonne tultiin tuttuun tapaan iltauutisten aikaan ilman mitään varauksia. Tilaa löytyi ja kun kohteliaasti tiedustelin iltapalan mahdollisuutta, niin kohta istuttiin pöydässä kahveli ja veitsi kourassa pistelemässä suuhun kanttarellikastiketta ja perunoita. Saunaakin olisi lähdetty lämmittämään, mutta suihku sai riittää. Näin sitä pitää palvelun pelata, niin sana kiirii eli suosittelen.

Mitä jos toisena päivänä suuntaisit eturenkaan Kerimäeltä Puhokseen ja siitä Kiteen sekä Tohmajärven kautta Niiralaan? Sieltä lähtee tie n:o 500 rajaa seuraten lähes suoraan Anssilaan. Tie on mitä mainioimmassa kunnossa. On mutkaa ja kumparetta sekä mikä parasta, niin asfaltti on hyvässä kunnossa eli on kuin tehty moottoripyörämatkailijalle. Eikä varmasti tarvitse ruuhkassa ajaa, koska liikennettä ei ole.
Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

20.06.16 - klo:20:38 #4 Viimeisin muokkaus: 21.06.16 - klo:15:44 käyttäjältä AmcRoad
Lainaus käyttäjältä: Mphessu - 17.06.16 - klo:10:21
Tervehdys pannaristit! hat1

Tänä suvena on suunnitelmissani ajaa vielä yksin tai kimpassa pari kotimaan muutaman päivän retkeä. Elokuun alkupuolella ensin Itä-Suomi ja sitten Turun Saaristo.
Pääpiirteinen Itä-Suomen suunnitelma on kuvattu liitteissä viitenä etappina.

rd11 rd11 rd11 rd11

1.Etappi päättyy Lappeenrannan satamaan noin klo  18.00 syömään ja... toivottavasti muiden alueen motoristien ja  pannaristien tapaamiseen. Majoituspaikka voi olla lähialueella- saa tehdä ehdotuksia pls.

Muoks! Etapissa hyödynnetään Kaakonkulman kierroksen kohteita
http://www.panfun.fi/smf/index.php?topic=2392.0  Laitan  tähän vielä linkin  Ajoreittien suosituksista, joita kannattaa hyödyntää kotimaan ajoissa http://www.panfun.fi/smf/index.php?board=93.0

2.Etappi päättyy AmcRoadin suosittelemaan http://www.anssila.fi/  maatilamajoitukseen Ilomantsiin, josta olen jo alustavan varauksen tehnyt. Joensuun alueen pannaristeja olisi kiva tavata esimerkiksi torilla klo 18.00 aikoihin. Saa tehdä esityksiä paikasta ja vaikka ajeluttaa Joen-kaupungin sight-seeinginkin.

3.Etappi johtaa ensin Kuopion satamaan n klo 18.00 ja Sampo-ravintolan muikkuaterialle. Ehkä kuopiolaisia pannaristeja saadaan oppaiksi- hope so! Sen jälkeen pistäydytään moikkaamassa Rauhalahteen (ehkä majoitutaankin) tapaamaan TFMK:n kerhorallin porukoita. Ainakin Sandis ja Eppu sekä Make ja Mella nähdään siellä.

4. Etappi johtaa mutkateitä Savonlinnaan, jota ei kannata ohittaa. Torilla taas tavataan klo 17-18 ja samoin ajatuksin kaupunkikierros mozkilla ja mukavaan majoitukseen saa tehdä ehdotuksia.

5. Etappi johtaakin sitten kauniita mutkateitä kotia kohti.

Tässä plania, jossa olen konsultoinut parhaita ajokavereitani.  Idea on myös jalostaa reittiä ja kohteita paikallisten asiantuntijoiden avulla. Ajoreitille voi tulla mukaan ajamaan myös sopivan pätkän tai koko retkenkin kimpassa.

Mitäs sanotte!
Mphessu



Terve kaikille,

. Ylläolevaan reittisuunnitelmaan en heti lähtisi suurempia muutoksia tekemään mutta alustavan osanottoilmoitukseni tässä vaiheessa kuitenkin jätän.Uskon muitakin pannaristeja kiinnostavan itärajan tuntumassa kulkevat  mäkiset ja mutkaiset pikkutiet hienoine maisemineen.Vielä sopivasti kaupunkipätkiä matkaa värittämään. Odotan innolla.

AmcRoad


20.06.16 - klo:21:47 #5 Viimeisin muokkaus: 20.06.16 - klo:21:54 käyttäjältä Mphessu
Lainaus käyttäjältä: AmcRoad - 20.06.16 - klo:20:38
Ylläolevaan reittisuunnitelmaan en heti lähtisi suurempia muutoksia tekemään mutta alustavan osanottoilmoitukseni tässä vaiheessa kuitenkin jätän.Uskon muitakin pannaristeja kiinnostavan itärajan tuntumassa kulkevat  mäkiset ja mutkaiset pikkutiet hienoine maisemineen.Vielä sopivasti kaupunkipätkiä matkaa värittämään. Odotan innolla.
AmcRoad

No hyvä, ettei tarvitse ihan yksin ajella. Hyvässä kimpassa aina mukavampaa.
Reitin etappien päätösten kaupunkikohteet ovat myös mainioita tapaamispaikkoja alueen pannaristeille. Saas nähdä näkkyykö Lappeenrannan ja Kuopion satamissa sekä Joensuun ja Savonlinnan  toreilla tuttuja immeisiä.

Onpa tässä pienimuotoisille aluekimpoillekin mahdollisuus. Näitähän mm. kuopiolaiset taannoin jo kehittelivät- olisko tässä toimeenpanoon apua.

Ilmoja osallistumista Heinäkuun puoleen väliin mennessä. YV:llä sitten pohditaan majoitukset.

Lainaus käyttäjältä: AmcRoad - 20.06.16 - klo:20:38
Terve kaikille,

. Ylläolevaan reittisuunnitelmaan en heti lähtisi suurempia muutoksia tekemään mutta alustavan osanottoilmoitukseni tässä vaiheessa kuitenkin jätän.Uskon muitakin pannaristeja kiinnostavan itärajan tuntumassa kulkevat  mäkiset ja mutkaiset pikkutiet hienoine maisemineen.Vielä sopivasti kaupunkipätkiä matkaa värittämään. Odotan innolla.

AmcRoad

Terve,

Itse en taaskaan pääse mukaan, olen tuohon aikaan muualla.
Ei taida sopia teidän suunnitelmiin, mutta itse en malttaisi jättää tätä museotiepätkää ( 3981/3991 ) väliin.
http://ra.fi/2KIY
Ajaisin Savonlinnaan tuon pätkän ja Parikkalan kirkonkylän kautta Simpeleen järven rantatietä Särkisalmen ABC:lle.
Tietysti Punkaharjun harjutie pitää ajaa, sehän onnistuu tuon nykyisenkin suunnitelman puitteissa. Harjutien varrella on myös metsämuseo http://www.lusto.fi/.

Taito

22.06.16 - klo:12:58 #7 Viimeisin muokkaus: 22.06.16 - klo:13:00 käyttäjältä weekoo
Morjesta Mphessu vaihtoehtona kaavin läpi ja siitä juukaan kivan mutkanen ja mäkinen tie ja jos aikataulut sattuu niin kaffeet keittelen iliman muuta.T .Weekoo  75maa75  rd11
asioilla on tapana järjestyä

   
Lainaus käyttäjältä: weekoo - 22.06.16 - klo:12:58
Morjesta Mphessu vaihtoehtona kaavin läpi ja siitä juukaan kivan mutkanen ja mäkinen tie ja jos aikataulut sattuu niin kaffeet keittelen iliman muuta.T .Weekoo  75maa75  rd11


Näin sitä pitää thumbsup1

Kiitos tarjouksesta tuoltahan sitä mutkateitä Juukan suunnasta Kaaville 3.Etapilla joskus iltapäivällä 12.8. tullaan. Voin vaikka pirauttaa (laita vaikka känny YV:nä) Nurmeksesta- josko vaikka sitten "kaffeille", jostakin vetäisit. Tuon vaikka pullat Nurmeksen torilta. Älä kuitenkaan heti pane pannua - tulille :D ensin pannari.

26.06.16 - klo:20:03 #9 Viimeisin muokkaus: 26.06.16 - klo:20:35 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: AmcRoad - 20.06.16 - klo:20:38

Terve kaikille,

Ylläolevaan reittisuunnitelmaan en heti lähtisi suurempia muutoksia tekemään mutta alustavan osanottoilmoitukseni tässä vaiheessa kuitenkin jätän.Uskon muitakin pannaristeja kiinnostavan itärajan tuntumassa kulkevat  mäkiset ja mutkaiset pikkutiet hienoine maisemineen.Vielä sopivasti kaupunkipätkiä matkaa värittämään. Odotan innolla.

AmcRoad

Ilmoittaudun mukaan ekalle pätkälle Lappeenrantaan saakka. Tavataan ja nähdään torilla muita Pannaristeja Vedyn tai Atomin voimalla. Välillä haen Avecin mukaan ja voidaan nähdä uudestaan Kuopiossa Touring miitissä pe - su  
t. Make


Lainaus korjattu    thumbsup1

Lainaus käyttäjältä: Mphessu - 22.06.16 - klo:14:05
   
Lainaus käyttäjältä: weekoo - 22.06.16 - klo:12:58
Morjesta Mphessu vaihtoehtona kaavin läpi ja siitä juukaan kivan mutkanen ja mäkinen tie ja jos aikataulut sattuu niin kaffeet keittelen iliman muuta.T .Weekoo  75maa75  rd11


Näin sitä pitää thumbsup1

Kiitos tarjouksesta tuoltahan sitä mutkateitä Juukan suunnasta Kaaville 3.Etapilla joskus iltapäivällä 12.8. tullaan. Voin vaikka pirauttaa (laita vaikka känny YV:nä) Nurmeksesta- josko vaikka sitten "kaffeille", jostakin vetäisit. Tuon vaikka pullat Nurmeksen torilta. Älä kuitenkaan heti pane pannua - tulille :D ensin pannari.
Mä ajaisin Juukasta Luikonlahteen eli Kaaville. On meinaan paljon parempi tie kuin se ylempi tie Viitaniemen kautta Juankoskelle

Tarkennusta tulen mukaan ekalle pätkälle Lappeenrantaan saakka. MpHessu kun varaat majoitusta varaa 1 makuupaikka minullekkin. Ps. Pannaristit Ilta-torilla tavataan t.Make

  Kokosin tähän Itä-Suomen mozkaretken majoitukset ja aktiviteetteja - treffit

1.   yö 10.8.2016 ollaan 2x2 h huoneissa (Make ja Kari, AmcRoad ja Mphessu) Lappeenranta Citymotellissa Kannelkatu 1, joka on edullinen ja se sijaitsee 10 min kävelymatkan päässä Satamasta. Yhteensä  130 euroa sisältää aamiaiset. Iloisen emännän Paula Karjalaiselle arvioin tulevamme klo 16-17 .

Pannaristitreffit satamassa n klo 18.00

2.   yö 11.8.2016 majoitus kahdestaan Ilomantsin Anssilassa Ansalan talossa . Huoneessa ei ole suihkua ja wc.tä , mutta heti oven takana . Talossa on myös sauna itselämmitysperiaatteella käytössä. Hinta 40€ hlö, sis. lv ja aamupalan. Iltapalaa saa niin sovittaessa. Talossa on mikrot ja veden ja kahvinkeittimet. Voi myös jotain kokkailla niin halutessaan. Terv Eeva Mononen 040-543 1526- " Ei olla ettään perillä , piässöö hyvin pyörilläkkiin pihhaan ".

Pannaristitreffit Joensuun torilla n klo 18.00

3.   yö 12.8.2016 Rauhalahden kylpylä Kuopio Ruokaa on tarjolla Paistipöytää hintaan 21 e/aikuinen tai Perinneilta ja Savusauna lämmin klo 16.00 – 22.00 ja tanssit kämpällä.  Savusaunan veloitus on 7 e/hotelliasukas ja perinneateria 23 e/hlö. Kahden hengen huone 56e/hlö= 112 e/yö.
Ystävällisin terveisin, Tuuli Maijanen. Kylpylähotelli Rauhalahti, Spa Hotel Rauhalahti  Katiskaniementie 8

Pannaristitreffit Kuopion Satamassa n klo 18.00 ja sen jälkeen TFMK:n porukoita tapaamaan Rauhalahden  meetingiin.

4.   yö 13.8.2016 Savonlinna  Perhehotelli Hospitz Linnankatu 20
Teille on varattuna 2 hh erillisillä vuoteilla ajalle 13.-14.8.2016. 2 hh 98€ / yö.
Olavinlinna on avoinna 1.6-14.8 joka päivä klo 11-18. Suomenkieliset opastetut kierrokset tasatunnein.

Pannaristitreffit Savonlinnan torilla n klo 18.00.




Kiitoksia monista paikallisista vihjeistä. Weekookin lupasi palan matkaa keulilla olla ja kaffeetkin tarjota.
Muitakin pannaristeja olisi mukava retkellä tavata.

Näkyillään    rd11


Tere Hessu  hat1

Mä olen menossa viikonlopuksi Lintukoto meetinkiin Pyhältöön, mut aattelin ajella
Joensuun kautta, eli olen tulossa to.11.8. Joensuun torille klo:18 treffeille ja
jatkan Pyhältöön 12.8. rd11
Olen varannut yöpymisen Scouts`Hostellista hintaan 11e/yö.
Mulla kun on meetinki varusteet mukana niin en tarvii aamupalaa,
net on omasta takaa. :)

Jos tulee jotain muutoksia vielä viime metreillä ton treffipaikan suhteen niin
voitko ilmoittaa mulle että löydän teitit. :P

   
Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 07.08.16 - klo:10:34
Tere Hessu  hat1

Mä olen menossa viikonlopuksi Lintukoto meetinkiin Pyhältöön, mut aattelin ajella
Joensuun kautta, eli olen tulossa to.11.8. Joensuun torille klo:18 treffeille ja
jatkan Pyhältöön 12.8. rd11
Jos tulee jotain muutoksia vielä viime metreillä ton treffipaikan suhteen niin
voitko ilmoittaa mulle että löydän teitit. :P

Kiitos Sepi mukaantulosta. Sinä se ehdit melkeinpä mihin vaan respectii

Hyvin  suunniteltu on puoliksi tehty - miten muuten onnistui Jögevan retkenne- löysikö Petrikin peesiin  :D 

Olemme AmcRoadin kanssa Joen kaupungin torilla 11.8 klo 18.00 - tavataan hat1

Powered by EzPortal