Pannarin ajovalot ST 1100

Aloittaja Marakeesi, 03.05.09 - klo:10:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Moro
Miten muilla on kytketty lyhet ajovalot, onko yksi vai kaksi valoa palamassa normaali ajossa. Minulla on tuontipyörä vm.-94 ja siinä palaa vain yksi valo. Katsoin  polttimoiden kytkentöjä ja vain toiseen tulee edes johto. Pitkät valot palavat tietysti molemmat.

Lainaus käyttäjältä: "Marakeesi"Moro
Miten muilla on kytketty lyhet ajovalot, onko yksi vai kaksi valoa palamassa normaali ajossa. Minulla on tuontipyörä vm.-94 ja siinä palaa vain yksi valo. Katsoin  polttimoiden kytkentöjä ja vain toiseen tulee edes johto. Pitkät valot palavat tietysti molemmat.

Yksi tuolla palaa minullakin, tarkistelin noita kytkentöjä tuon vakkarin asennuksen yhteydessä ja ne on kytketty ainakin tuossa minun pyörässä juurikin tuolla tavoin. Tuokin on tuotu Saksasta Suomeen vuonna -99.

yksi valo palaa puolikkailla vasen polttimo. pyörä tuotu 2008 saksasta. largepan

Mulla kans Saksasta tuotu ja paloi vain yksi. Otin raakasti röstäjallä virran viereisestä ja kytkin tupla lyhyetkin. Ei mitään heikkouksia. Valokuvio ihan normaali myös oikean puoleisessa. Minusta oli erittäin huono kun oli hyvät pitkät ja kun vaihtoi lyhyille niin valomäärä puolittui. Tuntui, että ei nähnyt mitään. Nyt on hyvät myös lyhyet. Ja lisäksi ulkonäkökin parani, kun ei ole enää epäsymmetrinen.

Harvoinhan sitä tulee pimeässä ajeltua, mutta silloin kun ajaa on hyvä myös nähdä jotain.
-kyllä rautaperse kotiin ajaa-

:disgust:

Ps.voihan ne laittaa mutta pitää varautua huomionosoituksiin.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: "Timppa"welcome  foorumille Marakeesi.

Noista ajovaloista yksi palaa mullakin, suomipyörä-97
Käsittääkseni ei saa edes muuttaa niin että palaa molemmat.

Suomen lainsäädäntö on tällaista.Jokuset kylläkin vetänyt joissakin pyörissä valot molempiin, mutta rekisteriotteessa lukee >ajovalo vain vasemmanpuolisessa lyhdyssä< tai jotakin siihen suuntaan.

Setä virkamies ei myöskään pidä siitä ja voikin muistuttaa pienellä lisä kululla.
 :disgust:

Ps.voihan ne laittaa mutta pitää varautua huomionosoituksiin.


Ei mulla ainakaan ole rekisteriotteessa mitään mainintaa valoista, joten tuskin virkavalta siihen osaa puuttua
-kyllä rautaperse kotiin ajaa-

Rupesi oikeen mietityttämään etten puhuisi reikiä päähäni ja tarkastin asian.
Kyllä lukee.(ja vielä isoilla kirjaimilla)

Erikoisehdot ja huomautukset
LÄHIVALO AJOVALOHEITTIMEN VASEMMANPUOLEISESSA OSASSA.
LTJ-merkintä ST 1100 PAN EUROPEAN-SC26/1084

Noin siinä lukee, toisella sivulla.
Olikos nuo ns.tuontipyöriä missä ei lukenut tuota.?

Perkule aina suomi tavaraa rankaistaan.  reps1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Itselläni myöskin saksan tuliainen vm.1997.....ja vain toinen valo palaa lähivalolla.
Itse olen kyllä pärjännyt lyhykäisellä pimeällä.....mutta olisi kyllä kiva vertailla
pimeällä tiellä "tupla"lähivaloihin! Mutta pitkä on kyllä varsin hyvä! bowdown
Oman pyörän rek.otteessa on huomautus/erikoisehdot maininnat vain renkaat? ed. tunnus(saksa)
Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....

Minä laitoin myös toisen valon palamaan mutta ei se tieten ihan laillinen ole.
Lampun lasi on suunniteltu oikealla puolella vain pitkille eli pitäisi vaihtaa myös lasi jos haluasi virallisemman version. Mahtaakohan sellaista lasia edes saada?

Ei ole minullakaan mitään mainintaa otteessa ajovaloista, onko se vain "suomipyörien" otteissa ????

Allekirjoittaneella kans Saksantuonti ST1100. Viime kesänä vastaan tulijat vilkuttivat valojen puuttumisesta, kun oli ainut lyhyt polttimo pimentyny, tein rosvo liitännän että sain molemmat lyhyet palamaan. Todennäköisesti molemmat polttimot ei pimene saman aikaisesti seuraavalla kerralla. Tänä kesänä vaihdan ne vielä xenoneihin. Rekisteriotteessa ei ole valoista mitään mainintaa.

Mulla 2008 ST 1300 ABS,molemmat lyhyet valot palavat,ei mainintaa
rekisteriotteessa.Suomipyörä. _1_v

Lainaus käyttäjältä: "Juha"Allekirjoittaneella kans Saksantuonti ST1100. Viime kesänä vastaan tulijat vilkuttivat valojen puuttumisesta, kun oli ainut lyhyt polttimo pimentyny, tein rosvo liitännän että sain molemmat lyhyet palamaan. Todennäköisesti molemmat polttimot ei pimene saman aikaisesti seuraavalla kerralla. Tänä kesänä vaihdan ne vielä xenoneihin. Rekisteriotteessa ei ole valoista mitään mainintaa.

Jos ilkiät, niin dokumentoi xenoneihin vaihto ja laita tänne tiedoksi miten teit. Ottaakohan ne paljon enemmän virtaa?? Mulla kun on se pieni laturi.

Valoa ei ole koskaan liikaa...
ArtoM
ST1100-90

Mulla kans Saksan tuontipeli jossa vain toinen lähäri paloi, eikä mainintoja rekisteriotteessa. Annoin valistaa itseäni että lähivalojen kahdentaminen tuli lailliseksi jossain vaiheessa ja tein kuten pertzakin ja ryöstäjällä kytkin valon myös toiseen polttimoon. Johan alkoi alkoi näkemään jotain sateisella taajama-alueella. Valokuvio tiellä on mielestäni symmetrinen, lyhdyn lasin urituksia en ole katellu.
Luin myös aikoinaan jostain että Honda joutui Pankun markkinoille tullessa himmentämään ajovaloja liian kirkkauden takia! Mutta mun mielestä tonnisatasen pitkät on vieläkin melekosen hyvät.

Lainaus käyttäjältä: "KHU"Mulla kans Saksan tuontipeli jossa vain toinen lähäri paloi, eikä mainintoja rekisteriotteessa. Annoin valistaa itseäni että lähivalojen kahdentaminen tuli lailliseksi jossain vaiheessa ja tein kuten pertzakin ja ryöstäjällä kytkin valon myös toiseen polttimoon. Johan alkoi alkoi näkemään jotain sateisella taajama-alueella. Valokuvio tiellä on mielestäni symmetrinen, lyhdyn lasin urituksia en ole katellu.
Luin myös aikoinaan jostain että Honda joutui Pankun markkinoille tullessa himmentämään ajovaloja liian kirkkauden takia! Mutta mun mielestä tonnisatasen pitkät on vieläkin melekosen hyvät.

Nyt joudun olemaan teen kanssa eri mieltä nimittäin miksi sitten meidän mopossa lukee selkeästi että ajovalo vain vasemmanpuoileisessa lyhdyssä tms. (milloin tullut lailliseksi, eihän sen jälkeen enää pitäisi otteeseen tulla erikois merkintää)

Miksi meidän mopo olisi laiton jos laittaisin siihen molemmat valot palamaan??
Perusteluni sille on se että otteessa merkintä.

Miksi siis "saksantuonnit" olisi laillisia? Vain siksi kun on sattumalta tullut "väärä todistus" tuossa maahantuonnin yhteydessä.Nimittäin niissäkin pitäisi lukea samalla tavalla kuin jo suomessa rekisterissä olevissa mopoissa.
Eihän tollainen ole "sopivaa" samanlaisia mopoja ja kahdenlaisia otteita??Periaatteessa jompikumpi pitäisi poistaa eli joko vain yksi valo tai sitten kaikkiin kaksi valoa.

Minun mielestäni rumahan toi on ku helv...i mutta kun on lainkuuliainen niin ei ole tullut laitettua toiseen valoja.
Paitsi symmetrisenä (molemmissa valot) näyttääkin nätimmältä ja myös jo mainittu polttimon palaminen jättää vielä toisen palamaan.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Powered by EzPortal