Liian vähän tehoja rekkarin mukaan

Aloittaja JASA, 04.05.16 - klo:00:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vaihdoin tänä keväänä vakuutusyhtiötä ja katsoin rekisteriotetta "vähän" tarkemmin. Ihmetystä rupesi herättämään että rekkarin mukaan siinä on tehoja vaan 72kw "pyörä on  vm2006 1300cc"  tehtaan mukaan siinä pitäs olla enemmän hevosia kuin vanhemmassa mallissa?
Onko tähän vaihdettu 1100cc moottori vai mistä on kysymys?


Lainaus käyttäjältä: JASA - 04.05.16 - klo:00:22
Ihmetystä rupesi herättämään että rekkarin mukaan siinä on tehoja vaan 72kw "pyörä on  vm2006 1300cc"  tehtaan mukaan siinä pitäs olla enemmän hevosia kuin vanhemmassa mallissa?
Onko tähän vaihdettu 1100cc moottori vai mistä on kysymys?

Veikkaanpa inhimillistä erehdystä rekisteröintitodistuksen kirjoittamisessa- otettu vanhan liiton pyörän arvoja.
Minulla vuoden 2004 pannarissa lukee moottorin tilavuus 1261 cm3  ja teho 93 kW.

Näitä sattuu. Minulla oli tonnisatasessa vakuutuskirjassa teho 100kw. Kävin vaihdattamassa lukemaksi 75kw.
Vakuutusmaksu pieneni 15€. :)

04.05.16 - klo:13:51 #3 Viimeisin muokkaus: 04.05.16 - klo:13:53 käyttäjältä sepeteus
Mulla lukee 1300 -06 mallissa että on 126,5 heppaa,1100:sessa on mun tietääkseni tasan 100 heppaa. mut joku oli miitingissä,
kun oli mahdollisuus pientä maksua vastaan mitata tehot ni löyty penkissä
takapyörästä 1300:sesta 117 heppaa ! no noihan on tiätty pyörä kohtasia johon vaikuttaa
säädöt, tulpat ym. jutut.  rd11

Okei täytyy sitten olla vaan tyytyväinen ja nauttia pienemmästä vakuutusmaksusta.

JJJust nii !!! thumbsup1

Yamaha FJR 1300 on aikast samanlainen pyörä, mutta kun siinä on ilmoitettu
142 hv niin menee just seuraavaan paino/tehosuhde kategoriaan ja vakuutus
onki sitte paljon kalliimpi.
Kuitenki pannari kiihtyy 400 m radalla nopeemmin. rd11
On kahteen kertaan kokeiltu Alastaron radalla. horisko

Jos on tuonti peli,olisiko mahdollista että on jotenkin rajoitettu tehot?
Joissain maissa on on ollut 100hv raja tehoissa.
En muista kyllä missä. Esim. V-maxissa taitaa olla 145hv. Joissain maissa,olisiko ollut Japani?
Joinakin vuosina ehkä myös Saksa? Myytin 100hv mallia. Elikkä ei täys tehoista.
Muistaakseni myös jossain Kawoissa ja Suzukeissa on ollut tarjolla kuristettua että täystehoista mallia,riippuen missä maassa myydään.
Samoin ainakin autoissa oli aikanaan California mallit erikseen,oli Katit ja vähemmän tehoja kuin muuaalla USA:ssa myydyissä.
Oli varsin tiukat päästö ynm...rajat...

Toki voi olla myös painovirhe.

Jos olisi 1100 kone,ainakin moottorin/lohkon numerosta luulisi selviävän...

Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Tuskin on vaihdettu moottoria ... ainakaan 1100:een, näkeehän sen heti venttiilikopan muovikansista..  täysin erilaiset.

Toden näköisintä että vakuutusyhtiö laittanut tehot väärin kuten Mphessu sanoi.

Saattaa hiukan oikeisiin tehoihin vaikuttaa käytetty ilmanpuhdistin, tulpat, pakoputkisto, yms. mutta mistä vakuutusvirkailija sen tietää onko niitä vaihdettu erilaisiin kuin tehtaan paketissa on ollut?

Olettaisin että Vakuutuksien tiedot perustuu maahantuojien lausuntoihin ja papereihin
Oikeastaan vuoden 2008 jälkeen pitäisi olla vain vuosimallia 2008 eikä muita ja kaikissa samat tiedot.
Ei ne tehot sillä lisäänny jos mopon kylkiin laitetaan joku muovinen peitelevy.. :)

Se mitä tehtaalla luvataan on eriasia mitä moposta oikeasti löytyy tehoja, yleensä vähemmän kuin optimistinen insinööri on laskenut.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Powered by EzPortal