Käyntihäiriöitä

Aloittaja PeeTeeJii, 03.08.15 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

En kyllä saisi väsättyä minkäänlaista ilmapumppua kuvailemastasi osista... ehkä joku muu saa...  doh1

Mistään mitään tiedä, mutta jos minulla olisi mopossa kyseinen "ominaisuus". Puhdistaisin kaikki nuo kuvassa olevat liitokset ja putket.

Kuvassa numero 13 on juuri se "haaroitin" joka tukkeentuu, miksei sitten jokin noista muista voisi kokea samaa kohtaloa?

Putkiin tulee käsittääkseni alipaine, jos jokin osa niistä on tukossa jostakin syystä saattaa sekin omalta osaltaan aiheuttaa pröpötystä ja huonon käynnin....

Vaatii hieman kärsivällisyyttä koska ovat kaikki niin ahtaasti asennettuja ja ahtaissa paikoissa....
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: Timppa - 22.08.15 - klo:19:50
Mistään mitään tiedä, mutta jos minulla olisi mopossa kyseinen "ominaisuus". Puhdistaisin kaikki nuo kuvassa olevat liitokset ja putket.

Kuvassa numero 13 on juuri se "haaroitin" joka tukkeentuu, miksei sitten jokin noista muista voisi kokea samaa kohtaloa?

Putkiin tulee käsittääkseni alipaine, jos jokin osa niistä on tukossa jostakin syystä saattaa sekin omalta osaltaan aiheuttaa pröpötystä ja huonon käynnin....

Vaatii hieman kärsivällisyyttä koska ovat kaikki niin ahtaasti asennettuja ja ahtaissa paikoissa....


Mulla ei ollut tuo "haaroitin" tukkeessa vaan kahteen letkuun oli kerääntynyt tukosta.

Ja oireet oli kylmällä ei käynyt tyhjäkäyntiä, mutta lämmetessään kolmeen palkkiin kävi kuin uusi.

Lainaus käyttäjältä: TSR-1 - 18.08.15 - klo:19:57
Kuinkas ns. ryyppy? Kaasariversiossa vivulla mutta ruiskussa joku anturi ilmoittaa lämpötilan ja määrää lisää polttoainetta.
Merkkikorjaamolla luulisi asian selviävän.

Komppaisin tätä. Pannarini käynnistyy yön seisomisen jälkeen (myös kesällä) korotetuilla kierroksilla, jotka laskevat tuhannen nurkille, kun moottorin lämpötila lähentelee "kolmea tolppaa". Ryyppyä säätävästä termostaatista on tällä sivustolla joskus käytetty nimeä vahapatruuna.

Jos katteet ovat irti avaisin KAIKKI sähköjohdinten liittimet, puhdistaisin ja kokoaisin sopivaa crc:tä käyttäen. Onhan sekin vielä mahdollista, että joku sähkökomponenteista antaa lämpöliikkeistä johtuen villejä arvoja.

19.05.16 - klo:13:23 #19 Viimeisin muokkaus: 19.05.16 - klo:13:46 käyttäjältä Honikka_65
Onkohan tähän kylmäkäyntiongelmaan löytynyt kellään muuta ratkaisua kuin tukkeutunut putkihaaroitin tai alipaineputket?
Minun 2008 Pannarissa sama käyntihäiriö ongelma kylmänä, joka toistuu aina vaan useammin, nykyisin lähes joka käynnistyskerta kun pari kesää sitten se oli vain 1 - 3 kertaa. Kone ei käy yhtään alle 2000 rpm, jos käy niin epätasaisesta käynnistä päätellen diagnoosi on että pari pyttyä on täysin pois pelistä. Polttoaineen kulutuslukemat ovat todella korkeat jos lähtee ajamaan. Ongelma poistuu kun kone on lämmennyt 3 tolppaan ja sammuttaa sekä käynnistää koneen uudelleen. FI merkkivalo ei anna mitään signaalia viasta.
Kaikki putket ja haaroittimet olivat täysin puhtaat. Sähköliitokset käyty läpi. Tulpat vaihdettu. Ilmansuodatinkin vaihdettu. Bensana aina ollut 98.
Kylmäkäyntipiirin (Starter Valve) vahapatruuna (SE thermal valve) ainakin toimii, testasin sen toimintaa lämmittämällä sitä hiustenkuivaajalla. Voihan olla että se jää joskus jumiin (luistit tukkivat lisäilmakanavat) moottorin jäähtyessä, sitten seuraavassa kylmäkäynnistyksessä moottori ei saa lisäilmaa ruiskujen työntäessä silti lisää bensaa kylmäkäynnistyksessä, siitä johtuu että putkissä "paukkuu" ja raaka bensa haisee. Äänenvaimentimen alkuosat myös "sinistyvät" näissä ongelmapannareissa enemmän.
Kylmäkäyntipiirin "luistit", joita vahapatruuna liikuttaa, eivät silmämääräisesti ole auki saman verran, mutta en usko että niiden asentoa mikään olisi itsekseen muuttanut. Kylmäkäyntipiirin synkronoinnin voisi tarkistaa alipainemittareilla mutta en ole vielä tehnyt sitä. Se ei ole aivan yksinkertainen toimenpide kerrostalon pihalla tehtäväksi :D
MAP-sensorin Output Line mittauksessa jännite (4.75 - 5.25 V) oli vain 4.25 V!!! Vika voisi periaatteessa olla siinäkin?
Vika voi olla myös vuotavissa imukurkuissa (Insulators), mutta luulisi että vika toistuu silloin jokaisella käynnistyskerralla.
Vika voi olla myös kantavissa venttiileissä, mutta luulisin että kone ei toimi kuumana senkään vertaa ja vika pitäisi olla päällä jokaisella käynnistyskerralla???

Onko kellään tiedossa sellaista Hondan huoltofirmaa, jossa on oikeita ammattilaisia (mielellään suomessa) ja tietää Pan European 1300 mallista edes jotain?
Paikallisessa Hondan huollossa asentaja viime kesänä kysyi että "mikä on Hondan Pan European"? Läksin samantien ulos liikkeestä.
Tänään soittaessani Bike World Vantaan huoltoon mies kysyi että onko se 1300 Pan European ruiskulla???? Heillä ei ollut tiedossa yhtään tällaista tapausta Hondissa!

Lainaus käyttäjältä: Honikka_65 - 19.05.16 - klo:13:23
Onkohan tähän kylmäkäyntiongelmaan löytynyt kellään muuta ratkaisua kuin tukkeutunut putkihaaroitin tai alipaineputket?
Minun 2008 Pannarissa sama käyntihäiriö ongelma kylmänä, joka toistuu aina vaan useammin, nykyisin lähes joka käynnistyskerta kun pari kesää sitten se oli vain 1 - 3 kertaa. Kone ei käy yhtään alle 2000 rpm, jos käy niin epätasaisesta käynnistä päätellen diagnoosi on että pari pyttyä on täysin pois pelistä. Polttoaineen kulutuslukemat ovat todella korkeat jos lähtee ajamaan. Ongelma poistuu kun kone on lämmennyt 3 tolppaan ja sammuttaa sekä käynnistää koneen uudelleen. FI merkkivalo ei anna mitään signaalia viasta.
Kaikki putket ja haaroittimet olivat täysin puhtaat. Sähköliitokset käyty läpi. Tulpat vaihdettu. Ilmansuodatinkin vaihdettu. Bensana aina ollut 98.
Kylmäkäyntipiirin (Starter Valve) vahapatruuna (SE thermal valve) ainakin toimii, testasin sen toimintaa lämmittämällä sitä hiustenkuivaajalla. Voihan olla että se jää joskus jumiin (luistit tukkivat lisäilmakanavat) moottorin jäähtyessä, sitten seuraavassa kylmäkäynnistyksessä moottori ei saa lisäilmaa ruiskujen työntäessä silti lisää bensaa kylmäkäynnistyksessä, siitä johtuu että putkissä "paukkuu" ja raaka bensa haisee. Äänenvaimentimen alkuosat myös "sinistyvät" näissä ongelmapannareissa enemmän.
Kylmäkäyntipiirin "luistit", joita vahapatruuna liikuttaa, eivät silmämääräisesti ole auki saman verran, mutta en usko että niiden asentoa mikään olisi itsekseen muuttanut. Kylmäkäyntipiirin synkronoinnin voisi tarkistaa alipainemittareilla mutta en ole vielä tehnyt sitä. Se ei ole aivan yksinkertainen toimenpide kerrostalon pihalla tehtäväksi :D
MAP-sensorin Output Line mittauksessa jännite (4.75 - 5.25 V) oli vain 4.25 V!!! Vika voisi periaatteessa olla siinäkin?
Vika voi olla myös vuotavissa imukurkuissa (Insulators), mutta luulisi että vika toistuu silloin jokaisella käynnistyskerralla.
Vika voi olla myös kantavissa venttiileissä, mutta luulisin että kone ei toimi kuumana senkään vertaa ja vika pitäisi olla päällä jokaisella käynnistyskerralla???

Onko kellään tiedossa sellaista Hondan huoltofirmaa, jossa on oikeita ammattilaisia (mielellään suomessa) ja tietää Pan European 1300 mallista edes jotain?
Paikallisessa Hondan huollossa asentaja viime kesänä kysyi että "mikä on Hondan Pan European"? Läksin samantien ulos liikkeestä.
Tänään soittaessani Bike World Vantaan huoltoon mies kysyi että onko se 1300 Pan European ruiskulla???? Heillä ei ollut tiedossa yhtään tällaista tapausta Hondissa!

Kuuttilan Harri Isossakyrössä on huippumekaanikko, joka tietää "kaiken" Hondista. Jollei pysty löytämään ongelmaa, niin huolestuisin vakavissani:
Tmi. Harri Kuuttila, Harrinkuja 3, 61500 Isokyrö, puhelin: +358 400-865588


Powered by EzPortal