Käyntihäiriöitä

Aloittaja PeeTeeJii, 03.08.15 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kaipaisin asiantuntijoilta vastausta seuraavaan pulmaan. Pannarini on ST 1300 -08, mittarissa 46 tkm. Ajomäärä on tosin epävarma, koska pyörä on tuotu käytettynä Saksasta. Huoltokirja oli ja siinä merkinnät, mutta eihän sekään aivan varma tae ole. Pyörä on ollut mulla kaksi vuotta. Tänä kesänä se on lähtenyt toisinaan käyntiin hiukan vaivalloisesti. Kone käynnistyy, mutta ei meinaa pysyä käynnissä kun kaasuttelemalla. Liikkeelle lähtiessä tuntuu, kun tehoista puuttuisi osa. Joskus olen ollut kuulevinani jotain rasahdusta käynnistäessä ja joskus pienen metallisen kalauksen, kun olen jo lähtenyt liikkeelle. Kosteudesta ei ole kyse, pyörä on huollettu ajallaan ja öljypinta on kohdallaan. Kun sitten vain lähden ajamaan, ongelma poistuu, en huomaa missä vaiheessa. Pikku taukojen jälkeen ei ilmene mitään häikkää. Ajossa tuntuu olevan normaalit tehot tallella, enkä huomaa muutakaan tavallisuudesta poikkeavaa. Vaiva on pahentunut viime päivinä. Yleensä ongelmia ilmenee, kun käynnistää puolilämpimänä, 2-5 tunnin seisonnan jälkeen, mutta joskus kylmänäkin. Onko kokemuksia vastaavasta ja löytyiskö neuvoja, mistä etsiä vikaa?

Oletko tarkistanut 5-haaraisen letkuliittimen ilmanputsarin alta?
Jos et, vika on melko varmasti siinä. Joku pilleistä on tukossa.


Samanlaiset vaivat oli mullakin. Tehtiin tuo toimenpide mistä Lehtonen mainitsi. Tuli kuntoon.

No nyt tuli Pannu huollosta. Letkuliittimen pillit oli puhtaat, mutta ruiskun läppärunkojen synkronoinnit oli kuulemma aika pielesssä. Ehkä se aiheutti häiriöt, aika näyttää.

Ei korjautunut näillä eväillä. Pyörä kyllä käynnistyy, mutta täytyy alussa pitää kierroksilla käynnissä ettei sammu.
Olisiko muita vinkkejä?

Lainaus käyttäjältä: PeeTeeJii - 18.08.15 - klo:08:35
Ei korjautunut näillä eväillä. Pyörä kyllä käynnistyy, mutta täytyy alussa pitää kierroksilla käynnissä ettei sammu.
Olisiko muita vinkkejä?
Käytätkö 98 vai 95:sta tankissa. Olen kuullut että 95 aiheuttaa noita käynthäiriöitä, palaa huonommin kuin 98 ?
Jos käytät 98 nii sitten en tiedä, viisaammat saa neuvoa. 

Onko akku missä kunnossa?

Entä ootko tulpat zekannu ??? horisko

Kuinkas ns. ryyppy? Kaasariversiossa vivulla mutta ruiskussa joku anturi ilmoittaa lämpötilan ja määrää lisää polttoainetta.
Merkkikorjaamolla luulisi asian selviävän.

Kiitos taas vinkeistä. Olen käyttänyt vain 98-bensaa. Akku on uusittu keväällä 2014. Tulpat juuri vaihdettu. Ryyppyasiaa en tiedä, pitänee tutkia.

Juuri sain yhdeltä huoltopäälliköltä vinkin, että vika on todennäköisimmin ns. ilmapumpussa. Onko kokemuksia tai käsityksiä tästä?

En huolestuisi.  Itselläni samanlainen oire toisinaan. Eilen ilmeni kun pyörää en ollut käyttänyt muutamaan päivään. Kävi alhaisilla kierroksilla. Pysyi kaasulla käynnussä.Annoin käydä hetken ja sammutin. Käynnisti uudelleen ja kaikki hyvin. Toimii kuin unelma.

Tätäkin ketjua seurannut mielenkiinnolla koska omassa pannarissakin alkukäyntivaikeuksia jotka poistuu kun lämmöt kolmessa tolpassa. Tiedän ainakin pumpuista öljy-ja bensa sellaiset mutta missä sijaitsee pannarissa ilmapumppu (kompressori ?) ja mikä sen tehtävä on kylmäkäynnistys vaiheessa ja senjälkeen ? Kaikenkaikkiaan tämä käynnistysongelma liittynee polttoainepuolelle koska huonossa käynnissä ilmenee "raaka bensan haju" ja "pröpötys". Nämä poistuu kun kone on lämmin ja kone käy tasaista 1050 r/min.

Oliko tällänen värkki yhdessä kevättapaamisessa arvauksen kohteena se liitty ainakin tyhjäkäyntiin muistelisin . Varmaan löytyy foorumilaisilta siitä tietoa .

Korjaamo lähetti tällaisen infon. Osa numero 16740-MCF-013. Osa 12, "säädinkokoonpano, paine."


Powered by EzPortal