Kumpi parempi st1100 vai 1300

Aloittaja uusipanisti05, 28.04.09 - klo:21:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vaihdoin talvella tuon uudemman mallin, tuli vaan mieleen, että onkohan tämä edes parempi.Saako tuota tankkia edes käännettyä ilman ettei ota sarvia irti? Pelli tankki ja pensat ylhäällä...vanhassa alhaalla.Sitten tuo foplaus...ei vanhassa mitään sellaista ollut.Ajurilla vähemmän tilaa pituussuunnassa.Sivujalkaa on hankala kaivaa istualtaan.Pakoputket tulikuumia....vanhassa hyvin suojattu.Ei ajovalojen poiskytkentää.Pitkienvalojen vilkutuskytkin hankalampi.Sivu ja takalaukkujen ainainen avaimellakääntely, sammuta pyörä jos pikaisesti käyt laukuilla.Vie enemmän polttoainetta.Miksi halusin tuon uudemman!!!!!  Säätöpleksi,Ruisku, Katalysaattori.Uudemman näköinen.YHDISTELMÄJARRUT,se se oli mitä jotenkin kaipasin.Kyllä muuten akunkin sai helpommin esiin vanhassa.Takalaukku on tietysti hyvä, kun sopii kaksi kypärää vierekkäin.Mitä muuta???vielä tuleekaan.

No kyllähän tuli mieheltä tekstiä.. elina1

Vaihdetaan jos annat hiukan välirahaa  reps1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Empä ole vanhemmalla mallilla edes kokeillut ajaa, mutta kyl mää tästä uudesta tykkään kuin hullu puurosta  elina1

Näin alkuun täytyy todeta, että ennen kuin ST 1100 tuli markkinoille sitä suunniteltiin pitkään ja hartaasti.
Ehkäpä siksi lopputuloskin on ollut varsin hyvä (siviilimallia markkinoitu 12 v lähes samanlaisena/virkamallia vieläkin pidempään).
Ja hyväähän on varsin vaikea parannella hat1
Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....

Lainaus käyttäjältä: "uusipanisti05"Vaihdoin talvella tuon uudemman mallin, tuli vaan mieleen, että onkohan tämä edes parempi.Saako tuota tankkia edes käännettyä ilman ettei ota sarvia irti? Pelli tankki ja pensat ylhäällä...vanhassa alhaalla.Sitten tuo foplaus...ei vanhassa mitään sellaista ollut.Ajurilla vähemmän tilaa pituussuunnassa.Sivujalkaa on hankala kaivaa istualtaan.Pakoputket tulikuumia....vanhassa hyvin suojattu.Ei ajovalojen poiskytkentää.Pitkienvalojen vilkutuskytkin hankalampi.Sivu ja takalaukkujen ainainen avaimellakääntely, sammuta pyörä jos pikaisesti käyt laukuilla.Vie enemmän polttoainetta.Miksi halusin tuon uudemman!!!!!  Säätöpleksi,Ruisku, Katalysaattori.Uudemman näköinen.YHDISTELMÄJARRUT,se se oli mitä jotenkin kaipasin.Kyllä muuten akunkin sai helpommin esiin vanhassa.Takalaukku on tietysti hyvä, kun sopii kaksi kypärää vierekkäin.Mitä muuta???vielä tuleekaan.

Aivan pakko kommentoida ja kertoa omistakin kokemuksista  redtan
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Kiitokset uusipanistille ! Nyt voin taas ajaa kesän hymyillen tuolla uskollisella palvelijallani. Näkyy hinnatkin menneen niin alas markkinoilla, että taitaa tulla samalla eläkemopo. En minä ainakaan neljällä tonnilla tuosta luovu. ST13 käytetyt sitä vastoin maksavat jopa enemmän kuin uudet samanmalliset, joten ensi syksynä Pannarini mittarissa lienee lähemmäs 150tkm ja matka jatkuu ...
Lähtiskö käväsemään Alpeilla?

Lukekaa tarkasti minun mielipiteeni.Löytyyhän siitä minun mielestä hyviäkinpuolia.
Mielenkiintoista olisi kuitenkin kuulla missä olen väärässä, teidänmielestä?Esim. tuo sivujalka.Minun jalkaterä ei meinaa taipua helposti siihen.

Vitsinä ton heitin, saisin kaulimesta täällä kotona jos vaihtaisin ilman lupaa. thumbsup1

Ps.onko sillä mallilla nyt niin väliä kunhan on PANNARI. idea3
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Ei mulla ole ollu mitään onkelmia osua siihen sivutukeen.

Tarpeellisimpia tavaroita pidän aina takalaukussa, jolloin ERILLINEN avain on taskussa, eikä tarvii ottaa virtalukosta.

Ja voihan niitä avaimia teettää lisää jotka sopii sitten sivulaukkuihin vaikka ei virtalukkoon sovikkaan(HISS).

Äiti opetti jo pienenä että ei saa koskea hellaan se on "poppa", joten ei ole ongelmia pakareitten suhteenkaan jumpie

Lainaus käyttäjältä: "uusipanisti05"Lukekaa tarkasti minun mielipiteeni.Löytyyhän siitä minun mielestä hyviäkinpuolia.
Mielenkiintoista olisi kuitenkin kuulla missä olen väärässä, teidänmielestä?Esim. tuo sivujalka.Minun jalkaterä ei meinaa taipua helposti siihen.
Joo, onhan niitä hyviäkin puolia, mutta huonoista on kivempi vääntää  reps1
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Vastaanpa minäkin tähän vaikka en ole 1100 ikinä ajanut, mutta kylläkin lukenut. St1100 on vakaampi ajaa, sen yleensä myöntää kaikki ja myös ihmetellään miksi ST1300:sta tehtiin erilainen. Haluttiin ilmeisesti kevyempi ajotuntuma ja silloin yleensä vakavuus kärsii.
- tankki: jos vakiosarvet, nousee ylös ilman mitään tuskaa (jos tangonnostajat, silloin joutuu irroittamaan toisen)
- wobblaus: sanoisin että varsinainen wobblaus on harvinainen ilmiö ja vältettävissä säädöillä yms., mutta sinällään ajotuntuma ei ole sellainen junamainen vaan hieman häilyvä, varsinkin takalaukun kanssa
- sivujalka: täytyy olla tottumiskysymys, minulla ei ole kyllä mitään ongelmaa
- valoautomatiikkaa: itsekin näkisin että jossain olisi kytkin, josta ne saisi huollon ajaksi pois (muuten tykkään että on hyvä ominaisuus eli valot ei unohdu pois päältä ikinä)
   * ekoissa 2002 malleissa muuten oli perinteinen valokatkaisija !!
- laukkujen lukko: tämän kerrotaan olevan turvallisuusasia eli ei vahingossa lähde ajamaan laukku auki (jotkut kuulemma pitää toista avainta taskussa, jotta voi avata laukun vaikka varsinaiset avaimet lukossa)

Mielenkiinnolla odotan kun tulee seuraava Pannarin malli, mihin suuntaan se on menossa, takaisin vakaaseen ST1100 tyyliin vai ihan jotain uutta ...  tästä voisi aloittaa vaikka uuden topicin: mitä ominaisuuksia uudessa Pannarissa ?
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Tohon hondamanian  stooriin tommentteja:
 - Mulla on kenenlie tangonnostaja nii tankki nousee ilman mitää irroituksia, nostajassa lukee vaan Pan    
   European
- Valokatkaisija on ainakin mun pyörässä  22yikes  Pyörä on Saksasta ja rekisteröitu 2004!

Lainaus käyttäjältä: "hondamania"Mielenkiinnolla odotan kun tulee seuraava Pannarin malli, mihin suuntaan se on menossa, takaisin vakaaseen ST1100 tyyliin vai ihan jotain uutta ...  tästä voisi aloittaa vaikka uuden topicin: mitä ominaisuuksia uudessa Pannarissa ?

Aloitas vaan uusi topiikki, voipi tulla mielenkiintoisia listauksia thumbsup1

Laitanpa minäkin lusikkani tähän soppaan, vaikka olen ajanut vain ST11. Sen eduksi katsotaan melkein poikkeuksetta vakaampi/junamaisempi kulku ja mikäli hakee pyörältään tätä, niin vaihto ST13 on todennäköisesti pettymys. ST13 on modernimpi ulkonäöltään ja omaa herkkuja joita ST11 ei saas edes pienellä rahalla.

Omalta kohdalta valinta on helppo, lisäraha ST13 on niin suuri, että ajelen mielihyvin junallani...
ArtoM
ST1100-90

ST1300 on ainut Pannari jolla olen ajanut, joten vertailua ST1100 en voi tehdä
* Woblausta en ole kokenut, onneksi. Käsittääkseni se on monen asian summa, ja oikeilla säädöillä/renkailla
melko harvinainen.
* Mun kropalle tarpeekis tilaa, ja emäntä kehuu kovasti omia tilojaan
* Sivujalka avautuu ihan helposti, ei vaikeuksia (olen 175cm)
* Ajovaloautomatiikka todella hyvä, ei unohdu
* Laukkujen lukituksella hyviä ja huonoja puolia, toinen avain po taskussa -> no problem
* ABS / yhdistelmäjarrut, ihan hyvä juttu
* ruiskukone, ei kaasuttimen säätö ym juttuja, hiljainen
* Säädettävä pleksi, todella hyvä mukavuusvaruste

* huonoa: mittariston valaistus, auringonpaisteessa ei nää mitään

Powered by EzPortal