Lataus

Aloittaja eloranta.tero@gmail.com, 03.04.12 - klo:12:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

03.04.12 - klo:12:03 Viimeisin muokkaus: 03.04.12 - klo:19:01 käyttäjältä pannaristi 2012
Paljonko pitäisi jännitteen akusta mitattaessa olla, kun pyörä käy?
Onkohan jännitteen säädin mennyt rikki....
Mittasin uuden akun, näytti 15v kun käynnistin pyörän niin mittari näytti 17v.
Taitaa tuo minun mittarini valehdella... Pää asia on, että se lataa  ajelu.gif

sellainen yleispätevä arvo lieneen noin 13.8V

Toissa viikolla oltiin ajelulla itäsuomessa. Savonlinnasta Joensuuhun matkalla vettä tuli taivaan täydeltä. Joensuussa kaverin BMW 1150 RT laturi lopetti lataamisen. Nopeaa apua ei löytynyt joten mies ja bemu haettiin Poriin pakettiautolla.Tämän jälkeen on mietityttänyt panin laturi.Vuosimallin -92 1100 pannarissa oli 165000 km vaihtohetkellä eikä latausongelmista puhettakaan. Nykyisessä 1300 :ssa kilometrejä 128000.Jos laturi sanoo sopimuksen irti matka ei pitkälle jatku. Kaksoishalogenit vailla katkaisijaa ja 11,2 Ah pikkuruinen akku.Foorumin kirjoituksista päätellen (tai niiden puuttumisesta) pannarin laturi ei liene mikään iso ongelma mutta ikää ja kilometrejä lisääntyy joka vuosi. Onkohan mitään järkeä huomioida asia ennakoivalla huollolla, esim hiilien ja puslien tarkastuksella ja kenties vaihtaa ne esim. jossain 140-150 tuhannen kohdilla. Mietiskelee Niksu

Lainaus käyttäjältä: niksu - 06.07.15 - klo:09:33
Toissa viikolla oltiin ajelulla itäsuomessa. Savonlinnasta Joensuuhun matkalla vettä tuli taivaan täydeltä. Joensuussa kaverin BMW 1150 RT laturi lopetti lataamisen. Nopeaa apua ei löytynyt joten mies ja bemu haettiin Poriin pakettiautolla.Tämän jälkeen on mietityttänyt panin laturi.Vuosimallin -92 1100 pannarissa oli 165000 km vaihtohetkellä eikä latausongelmista puhettakaan. Nykyisessä 1300 :ssa kilometrejä 128000.Jos laturi sanoo sopimuksen irti matka ei pitkälle jatku. Kaksoishalogenit vailla katkaisijaa ja 11,2 Ah pikkuruinen akku.Foorumin kirjoituksista päätellen (tai niiden puuttumisesta) pannarin laturi ei liene mikään iso ongelma mutta ikää ja kilometrejä lisääntyy joka vuosi. Onkohan mitään järkeä huomioida asia ennakoivalla huollolla, esim hiilien ja puslien tarkastuksella ja kenties vaihtaa ne esim. jossain 140-150 tuhannen kohdilla. Mietiskelee Niksu


Harvoin se laturi mikään on/off juttu on. Mittaa latausjännite ja jos se on yli 13.5V anna mennä vaan.

ps. Minulla on ollut 20-vuoden aikana K75,K100, R850R, R1150GS ja K!200GT. Jos bemariin tulee sähkövika se on lähes normaalijuttu. Noiden ikuisten sähkövikojen vuoksi minä BMW-merkistä Hondaan vaihdoinkin ;)

Kyllä yli 15v on liikaa....
Sähkö on sinistä ja sattuu sormiin!!!

Lainaus käyttäjältä: niksu - 06.07.15 - klo:09:33
Toissa viikolla oltiin ajelulla itäsuomessa. Savonlinnasta Joensuuhun matkalla vettä tuli taivaan täydeltä. Joensuussa kaverin BMW 1150 RT laturi lopetti lataamisen. Nopeaa apua ei löytynyt joten mies ja bemu haettiin Poriin pakettiautolla.Tämän jälkeen on mietityttänyt panin laturi.Vuosimallin -92 1100 pannarissa oli 165000 km vaihtohetkellä eikä latausongelmista puhettakaan. Nykyisessä 1300 :ssa kilometrejä 128000.Jos laturi sanoo sopimuksen irti matka ei pitkälle jatku. Kaksoishalogenit vailla katkaisijaa ja 11,2 Ah pikkuruinen akku.Foorumin kirjoituksista päätellen (tai niiden puuttumisesta) pannarin laturi ei liene mikään iso ongelma mutta ikää ja kilometrejä lisääntyy joka vuosi. Onkohan mitään järkeä huomioida asia ennakoivalla huollolla, esim hiilien ja puslien tarkastuksella ja kenties vaihtaa ne esim. jossain 140-150 tuhannen kohdilla. Mietiskelee Niksu



Olisin sitä mieltä jos meinaa pyörää pitää pidempään,niin kyllähän sen laturin kunnostus on paikallaan.Ei luultavasti ainakaan sen takia matka katkea.Samoin kuin yleesäkin kaikki pyörivät ym.liikkuvat laitteet vaativat tarkastusta ja huol-
toakin yleensä.
Tuohon valojen katkaisia puutteeseen,On suht  pieni homma laittaa välikatkaisia releen jälkeen johdon väliin. thumbsup1
Tein wingiin välikatkaisian siinä on sama mielestäni paha puute,ettei valoja saa pois kun on virta päällä.
Samalla kun laitoin ns huomio ledvalot tein katkaisia kytkennän.Tosin mulla se nyt toimii niin,että normaalisti kun katkaisin on valot pois päältä,silloin palavat nuo ledit,kun laitan katkaisiasta valot niin ledit sammuvat.

FF1pan  rd11  


Eikös tuo lataus jännitteen pidä olla jotain yli 13,5V jo tyhjä käynnillä ja kierroksilla jotain 14,4v-14,7v luokkaa.
Tuon 14,5 suurinpiirtein työntää myös verkkovirta akkulaturit.
Mutta jos on jo 17V on liikaa,vika jännitteen säätimessä tai jossain. Toki voi se "halpis" mittarikin olla rikki.

Samalla kokeilee kaikki valot,radiot,lämppärit päällä kierroksilla,mitä näyttää?
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Powered by EzPortal