Sepeteus Englannin reissulla

Aloittaja sepeteus, 31.05.15 - klo:09:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

31.05.15 - klo:09:57 Viimeisin muokkaus: 31.05.15 - klo:09:58 käyttäjältä sepeteus
Noniin  :) Englannin reissu on tehty ja laitan tähän vähän tietoa jos joku muu eksyy
näille alueille.
No ensin pikku beltin silta maksaa tänään 180 dkk eli  25 e
ja ison beltin ylitys 235 dkk eli 35e joten tanskaan meno ei olekkaan niin halpaa kuin ennen.
Mukavia yöpymis paikkoja on tällä vain kaksi jota voin suositella.
1 on Dorincourt Guest house
65£ yö hyvällä aamupalalla
41 Undercliff Road West
Felixtowe, Suffolk ip 112. Englanti

2 on The Red House
74 Northparade
Grantham  Englanti

Oli halpoja paikkoja kuten ruotsissa Vanrar hemmet joka maksoi 190 skr eli 20,50e/yö/nenä
mutta ei sitten ollu esim.liinavaatteita,(oma makuupussi) eikä aamupalaa.
tai sitten normaali 40-60e/yö,mutta aamupala erikseen 8 ja jopa 12e/nenä jätimme väliin
ja kävimme jossain muualla aamiaisella sillä noilla hinnoilla saa jo lounaan seisovasta
pöydästä.

Tossa viimesessä kuvassa mä ja Jimi Hendrix vähän jammaillaan. 062802jumpie

Meidänhän piti mennä Englantiin Calaisista junalla Doveriin, mutta taas tyssäs matka
Mara katsoi netistä että pyörä/äijä maksaa 53e lippuluukulla hinta olikin 115e no sen
olimme vielä valmiita maksamaan ja taas MUTTA ukko luukulla katsoi mun pyörää ja varsinkin
kärryä sen perässä ja sanoi että pyörä/äijä ja kärry maksaa 315e HUH!!! met sanoimma tolle
hinnalle maran kanssa ei käy ja suunnattiin laivarantaan siellä pyörä/äijä 52e minä/pyörä
kärryineen 98e joten bensarahaa jäi 217e thumbsup1

Sarjasta  HEARTBEAT eli Suomessa Sydämmen asialla Goathland hotel eli Aidensfield Arms
tilattiin ylimmäisen kerroksen sviitti aamupalalla.syötiin myös päivällinen siellä,eipä rumpsteakissa kehumista.
Tuli myös käytyä Scrippsin korjaamossa joka todellisuudessa on matkamuisto myymälä.
Sarjassa tuntu että siellä on taloja enemmän ja katu missä se on kuvattu on pidempi,
mutta kauppa, posti, korjaamo, pubi-hotelli ja juna-asema mahtuu n. 500m matkalle.
Tie kulkee mutkitellen ja on jyrkkiä mäkiä, nummi maisema on uskomaton tällaselle
metsä kansalaiselle, luulen että kasvusto on kanervaa silmän kantamattomiin ja vain
laaksoissa on puita/pensaita joissa sitten onkin yleensä kylä.

Tulihan käytyä Lontoossakin MADAME TUSSAUDIN vahakabinetissa, näkemisen arvoinen paikka.

Alunperinhän Mara puhui mut mukaan lähtemään Super Ralliin (Harrikka kekkerit)
johon ei sitten menty lainkaan (75£) eikä heillä ollu ns.päivä lippuja olis
silti maksanu sen 75£/ 116e.

Löysin myös ROOS nimisen(mun sukunimi on Roos) OMAN merenranta KAUPUNGIN ei tässä ollakkaan ihan napilla pelaajia, v.2000 oli 1140 asukasta, nätti pieni kaupunki.

Kolme kertaa tuli syötyä Fish&shipsit suolalla ja viinietikalla yhden kerran otin annokseen
kaksi kalaa ja vaan vähän shipsejä. NAMMM !!!

10 pv:n reissu 5580 km ja 1640e köyhempänä, mutta mukavia muistoja RIKKAAMPANA uusia reissuja
odotellen ja suunnitellen. :)  rd11


Powered by EzPortal