rengastyöt reissussa

Aloittaja Jarimar, 12.04.15 - klo:22:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lainaus käyttäjältä: awes - 13.04.15 - klo:21:57
[
Lisäksi Autoliiton AL-turva. Vielä ei ole mun pannari yli-ikäinen  horisko tuon käyttämiseksi. Taisi olla tuon palvelun ikäraja kulkineelle olla 15 v.


Kotimaassa ei ole ikärajaa, ulkomailla on tuo 15 vuotta. Joudun siis itse maksamaan, jos Pannari porsii Alpeille. En muuten ole huolissani tästä asiasta kuitenkaan ;) Luotto on kova.
Ei oo pitkiä matkoja, on vain vääriä vehkeitä.

Lainaus käyttäjältä: Wisa - 18.04.15 - klo:17:55
Lainaus käyttäjältä: awes - 13.04.15 - klo:21:57
[
Lisäksi Autoliiton AL-turva. Vielä ei ole mun pannari yli-ikäinen  horisko tuon käyttämiseksi. Taisi olla tuon palvelun ikäraja kulkineelle olla 15 v.


Kotimaassa ei ole ikärajaa, ulkomailla on tuo 15 vuotta. Joudun siis itse maksamaan, jos Pannari porsii Alpeille. En muuten ole huolissani tästä asiasta kuitenkaan ;) Luotto on kova.

IF yhtiöllä on 40vuotta ikäraja. autoliitolla just noin mitä kerroit.nyt tarkkana mitä vakuutus yhtiösi korvaa kyselin lähes kaikki yhtiöt läpi niin jäätäviä eroja. pohjantähti aivan rosvo wingin liikennevakuutus 526 70% bonuksil ja IF 20% bonuksil 216eur esim. eroista pohjantähti jäi historiaan kaikki poistui yritykseni vakuutuksia myöden.. et sillee 20vuotta ollut asiakaana enkä koskaan pyytänyt korvauksia ja näin kohdeltiin mahtaako olla yhtiön alas ajo meneillään....

Kävin Motonetistä sen paikkaussarjan ja on asiallinen paketti. Töissä kokeilin yhteen kärryn renkaaseen ja olipa helppo homma. Pannarissa se hyvä että on tuo keskiseisontatuki. Helpottaa paikkaamista ellei rengas aivan vuorenrinteelle tyhjene

Nyt kun teillä yhdellä ja toisella on sitä "karhunpaskaa" niin testatkaahan sitä oikeasti käytännössä ilman pyörän pois ottamista.

Eli kun esim. takarengas on tullut tiensä päähän ja on menossa vaihtoon, (ensin tietysti varmistatte että pajalla on uusi ehjä rengas...)
Otatte vasaran ja naulan sievään käteen ja naula renkaan kulutuspintaan ja vasaralla perään naps ja vähän aikaa suhisee naula pois, ja testi "karhunpaska" reikään ohjeiden mukaan.
Ilmaa renkaaseen voi laittaa tietysti kompuralla, ettei tarvitse niitä painepulloja tallissa tyhjentää.
Siinä testi, onko se helppo homma vai ei kun rengas on mopossa kiinni.  thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

25.04.15 - klo:00:27 #19 Viimeisin muokkaus: 25.04.15 - klo:00:32 käyttäjältä jatuurila
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 24.04.15 - klo:23:47
Nyt kun teillä yhdellä ja toisella on sitä "karhunpaskaa" niin testatkaahan sitä oikeasti käytännössä ilman pyörän pois ottamista.

Eli kun esim. takarengas on tullut tiensä päähän ja on menossa vaihtoon, (ensin tietysti varmistatte että pajalla on uusi ehjä rengas...)
Otatte vasaran ja naulan sievään käteen ja naula renkaan kulutuspintaan ja vasaralla perään naps ja vähän aikaa suhisee naula pois, ja testi "karhunpaska" reikään ohjeiden mukaan.
Ilmaa renkaaseen voi laittaa tietysti kompuralla, ettei tarvitse niitä painepulloja tallissa tyhjentää.
Siinä testi, onko se helppo homma vai ei kun rengas on mopossa kiinni.  thumbsup1
Tätä on hyvä jokaisen tykönänsä kokeiltava... Itse kokeilin omaan autoon, eikä ollut ihan helppo. mukana tulleella viilalla piti "hoonata" reikää isommaksi että sai "pötkön" kaksinkerroin reikään sopimaan. mopon renkaaseen luulisin sen menevän hiukka helpommin, en tiedä, joten anna pisteet motonetin paketille joka tässä ketjussa on jo mainittu, koska kompressori ei ainakaan mun matkavarustukseen painon takia kuulu (täytyyhän se paremman puoliskon leninkikin mahtua kyytiin) :).

Olen retkellä joutunut käyttämään "kamelin paskaa". Ainakin pannarin takapyörän paikkaus onnistuu kun mopo on keskijalalla. Hiukan siinä saa tietenkin taitella mutta ei hommassa pitkään mennyt.

T; Enkku
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Jos esim huoltoasemalla joutuu renkaan paikkaan niin vastapaine auttaa paikan laitossa. thumbsup1

2 paikkasin "kyykyn" renkaan sillä ja tosiaan ei ollut "pappaTunturi" jalkaa.
Hyvin onnistuu ilmankin,tosiaan hyvä idea,kannattaa reenata vanhaan kaljuun renkaaseen... thumbsup1
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

velii laittoi mustanlinnun takapyörään viimmekesänä allepäin ja ajoiki sillä hetken ,,itse oon laittanu työauton kummiin jonkukerran myös allepäin ja
on ilman pitäny

Tuli hankittua renkaan ensiapupakkaus . Pitää harjoitella yhden " paskan " asennus vanhaan renkaaseen niin ei heti kylmiltään maantiellä tarvi hommaa harjoitella . Toivottavasti ne loput vanhenee laatikossa eikä  niille tule käyttöä .

Powered by EzPortal