ST1100 käsittely hitaissa nopeuksissa?

Aloittaja moto69, 24.12.14 - klo:11:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hei

Olisi tiedossa suht vähän ajettu ST1100 ja hyvin huollettu sekä hintakin olisi kohdallaan,
Ainoa asia mikä minua siinä mietityttää on sen paino ja pyörän käsittely hitaissa nopeuksissa sekä
paikallaan pitäminen. Ainoa vertailukohteeni on tuo Suzukin GSX-1100G joka painaa 260 kg kuivana
ja jonka painopiste on suhteellisen korkealla, sen kanssa ensimmäiset ajokokeumukset eivät olleet
pahat vaikka alussa epäilytti painon ja painopisteen takia. ST1100 painaa kuitenkin kuivana 30 kiloa
enemmän.

Eli jos pystyy ajamaan Suzukin GSX-1100G:llä niin onko suurta eroa ST1100:seen ?

Sanoisin että käsittelyssä tuo 30 kg tuskin tuntuu missään, pyörän pituus kuitenkin
vaatii kapeissa paikoissa enemmän tottumista, mutta sanoisin että, kun olet ajannut n.
200-300 km rd11  huomaat että Pani onkin loppujen lopuksi helppo käsiteltävä ja matka-ajossa
mailman parhaimpiin kuuluva (makuasiat on jokaisella omat). 03Biker
Mullakin aluks sevenfiftyn jälkeen (240kg) pani 1300 tuntu painavalta ja Piiiitkältä,mutta
kun olin ajanut n.2 kk niin kääntelin pania (painosta ja pituudesta huolimatta) melkein miten
vain, siihen ei ole mitään oikotietä (harjoittelu,harjoittelu,harjoittelu!) 062802jumpie
Suomessa esim.SMOTO järjestää ennakoivan ajon kursseja (EAK) ja myös aika moni kerho niitä
järjestää pitkin kesää. horisko
itse olen ajannu n. 350000km erilaisilla pyörillä, mutta aina keväällä jos mahdollista
menen EAK:iin tai järjestän itselleni muumiparkin parkkipaikalle pienet käsittelyharjotukset, thumbsup1
oon varma että se auttaa mua käsittelemään pania paremmin liikenteessä jossa keväällä on
muitakin hulluja liikenteessä. ;)

Mä lähdin "uudelleen" ajelemaan ensin 350F pyörällä. ST 1100 aikasemmin oli NT 650 joka oli huomattavasti kevyempi kuin pannari.
Siitä (painosta) huolimatta totesin aika nopeasti ,että pani on mukavampi ja helpompi käsitellä kuin Ville (NT).
Mukava pyörä ajella  062802jumpie
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Morjesta Moto69! Itsellä oli ennen tonninen cebari nyt st 1100 kyllä pannari on paljon helpompi käsitellä ahtaissakin
paikoissa suosittelen  thumbsup1
asioilla on tapana järjestyä

Vähän varttuneempana motoristina, kaikki itselle uudet laitteet ja varsinkin moottoripyörät tulee "ajaa sisään" eli sitä käyttelyä erilaisilla tienpinnoilla ja eri keleissä.  Muistan, kun ensi kertaa joutui "röömerin" vetään nahkapuvun päälle kun Norjan suorilla vuoristoteillä oltiin valloittamassa peikkotietä.  Kyllä siinä oppia tuli, kun vanhalla matkajuhdalla Kawa ST1100 oli alla.  Kääntösäde oli suurempi mitä kaistamerkit antoi tilaa, ja kun tarpeeksi käänsi oikealle, tankkilaukku löi starttia päälle... :/
Sateella ajo vaatii ihan oman mielialan. Käytännössä takapenkillä sateen alkaessa myös hymykin hyytyy. Nyt kun alla on jo 14 kaksipyöräinen, niin sanoisin että Pannari on kyllä raskas, mutta taittuu kyllä, kun muistaa kuka käskee ja ketä.  Renkaalle tuntuu pyörä olevan, ainakin eturenkaan suhteen nuuka, eli hyvä ja kestävä rengas eteen, muuten tulee tunne kuin vasaraa lykkäisi varsi edellä.  Muuten olen kyllä tosi tyytyväinen (jo toinen pan-european) pyörään.
Dream 250 -64
CB 350 twin -77
Z 650 -81
Z 1000 st -80
ER 5  -98
Z 1100 st -84
250 cross  -
GTR 1000 -86
GTR 1000 -88
FJR 1300 -02
ST 1100 -94
ST 1100 -98

Powered by EzPortal