Takajarrun laahaaminen

Aloittaja EPU, 08.02.15 - klo:20:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tosiaan tuo kannattaa tarkistaa.
Kyllä levyjarru hässäkkä aina hiukan ottaa/kihnuttaa levyä,polttaa ei tosiaan saa,
Hiukan lämpiää ajossa.
Jos ei pyöri käsin,on jo täysin jumissa,leipoo aivan varmasti kiinni joku paikka jos meinaa ajaa. Levy sininen ynm...

Yleensä aina joko satula/liukutapit tai männät jumissa.

Liikkuuko esim. ruuvarilla kammetessa?
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

no niin.. kerros mitä oikeesti sul ongelmana nyt meet sekasin kun neuvoja tulee ja kaikkea koitat korjata..
lähetä vaikka yksityis viestinä niin helpompi neuvoo.... etkä mee sekasi kaikista neuvoista mitkä on vaan arvailuja!!
tiedän mistä puhun. mitenkään ali arvioimatta kollegojen ohjeita..



Tervehdys, olisko antaa vinkkiä mistä tuon dual korjaussarjan vois tilata?
omassa pyörässä oli tuo venttiili kans täysin jumissa, ei lähtenyt kuin poraamalla pois.

david silver englanti. maksaa n.80€ kuluineen. hyvät käytetyt löytyy myös porista mut kannataa tilata uudet kun vielä aikaa hätävarana säilytyksessä porissa kaverilla..

Kiitos vinkistä täytyy ruveta tilaileen osia.
Aikaa tosiaan on, täällä vielä 70cm lunta (Sodankylässä)

Onkos tuohon takajarrun laahaamiseen löytynyt mitään syytä vielä?

SE ON dual ventiili mut voit edelleen hakee vikoja mut toivotaan et löydät muita ennen syksyy ;)
ajo jatkuu kun ventiilin korjaa...

No niin, nyt laahasi takajarru omassa Pannarissa. En ole vielä ajanut tänä keväänä joten löytyi
kevättarkastuksessa.
Ei pahasti eikä syykään ollut kovin hankala korjata.
Jarrupoljin ei palauttanut kunnolla, joten jäi vähän painetta sylinteriin.
Irroitusöljyä niveleen ja heiluttelua ja toimii.
Kyseessä 1100:n mutta voinee reistata samoin 1300:nenkin.

Kuten kuvasta näkyy, purkasin dualin pöydälle. UUden hinta n. 500 €.
Tuota mäntää kun painelee eestaas niin toimii oikein hyvin, mutta kun aikansa ollut vaikka tuossa pöydällä niin ensimmäisen painalluksen jälkeen ei palaudu kokonaan.
Eli varmaan osasyyllinen takajarrun laahaamiseen, eikä viitsisi pestä kaikenlaisilla liuottimilla.
Eli mistä saisi korjaussarjoja? Vai olisiko muita korjaus vinkkejä.
leppis

15.05.15 - klo:23:13 #24 Viimeisin muokkaus: 15.05.15 - klo:23:17 käyttäjältä sammy76
Lainaus käyttäjältä: leppis - 15.05.15 - klo:13:50
Kuten kuvasta näkyy, purkasin dualin pöydälle. UUden hinta n. 500 €.

Eli mistä saisi korjaussarjoja? Vai olisiko muita korjaus vinkkejä.

Koko dualia ei ole tarvetta vaihtaa, uusi sylinteri dualiin maksaa noin 150€, mutta sen voisi yrittää korjata hiomalla hienolla hiomapaperilla sylinterin yläpäätä johon korroosio yleensä iskee varoen kumitiivistettä. toki uuden sylinterin vaihtaminen on varmempaa.
ohessa kuvia jotka lainattu St-owners.com sivulta käyttäjältä "4jranch" noissa kuvissa näkyy hyvin mihin korroosio on iskenyt sekä uudet osat.
kyseisellä sivustolla suositeltiin myös laittamaan silikooni rasvaa reilusti männän yläpäähän kun vaihtaa sen (estää veden pääsyä sylinteriin)

Kiitos oikein pirun paljon kuvista ja vinkeistä. Oli muuten hyvät ohjeet ja kuvat myös tuolla St-ownersin sivulla. Nyt tilaamaan uudet osat, samahan se on vaihtaa kun purkamaan kuitenkin joutuu. Ja näyttää olevan hyvät kelit purkutyölle, lunta sataa.
leppis

Lainaus käyttäjältä: leppis - 15.05.15 - klo:23:46
Kiitos oikein pirun paljon kuvista ja vinkeistä. Oli muuten hyvät ohjeet ja kuvat myös tuolla St-ownersin sivulla. Nyt tilaamaan uudet osat, samahan se on vaihtaa kun purkamaan kuitenkin joutuu. Ja näyttää olevan hyvät kelit purkutyölle, lunta sataa.

kun purat dual sylinterin niin ottaisitko kuvia purku vaiheesta (missä kunnossa osat) ja laittaisit kuvat tänne jotta tiedettäisiin enennpi "ongelmasta" sekä lopputululoksen korjauksen jälkeen.

Vähän päivitystä asiaan, elikkä tuo osan numero dualin korjaukseen on 45620-MCS-G04  samasta osasta on olemassa myös toinen varaosa numero "45620-MCS-G03" joka on vanhempaa valmistus sarjaa ja tuo uudempi (G04) eroaa hieman männän muotoilultaan sekä jousi on hieman erimuotoinen. olisiko tämä uudempi hiukan varmatoimisempi.?

HUOM !  tämä osa siis käy vuosimalleihin 2003-2007.


Osan saa tilattua englannista toimituskuluineen 84,10€ ja linkki kauppaan  *Klicks*

Nyt on uudet osat paikallaan.
Tilasin POWERSPORTsilta osat 16.5. hinta 45,24$, postikulut 43,99$.
Tulli kyseli 5.6. minkä hintaisia olin tilannu ja laitto 19,90 € laskun.
Tuotteet tuli kotiovelle 11.6. vajaa neljä viikkoan odotusta.
Paljon halvempi kuin 500 tokaisu eräästä liikkeestä, olis varmaan ollut muutakin???
Pöljyyttäni purkaessa kumisuojaa joka oli aika tiukassa, juuressa on kova o-rengas, sain tehtyä reiän.
Seuraavana rengassokka irti ja pallopäinen tappi ulos, oli muuten yllättävän puhdas.
Arvelin että kohta tulee mäntä ulos jousen voimalla, mutta ei, painoin kokeeksi männän meisselillä pohjaan, sen pitäis tulla jousen voimalla ulos.
Meinas vaan jäädä pohjaan, aikani kopisteltua pöytään niin tulihan se ulos.
Suurin syyllinen toimimattomuuteen varmaan jousen kuoleutuminen ja männässä olevien kumisten "o-renkaiden" kovettuminen.
Sylinteri oli puhdas sisältä, yläpäässä missä lukkorengas ja kumisuoja siinä pientä rapaa, kumisuojan sisällä selvästi samanlaista valkoista
silikonitahnaa/rasvaa kuin uudessa.
Sylinterin puunaus ja jarrunesteellä voitelu sisälta ja uuden männän voitelu samalla nesteellä, joka syliterin sisään, tappi paikalleen ilman kumisuojaa, lukkorengas paikalleen.
Amerikan kaveri St-Ownersin sivulla voiteli kumisuojan silikonitahnalla reilulla tyylillä, niin minäkin, ja kumi paikalleen.
Ei vaan meinannu pysyä olleenkaan pohjassa omassa kolossa, pyyhin ylimääräiset silikonit pois ja takasin paikalleen, nyt pelittää.
Käyn vielä isolla kirkolla ostamassa oikeaa silikonitahnaa jolla meinaan voidella kumitutin ulkopuolen, ei ehkä pääse vesi ja rapa varren juureen.
Sitten vain jarrujen ilmaus ja toimii.
Muutama kuva tuli otettua touhutessa.
Suosittelen tilausta ja vaihtoa, alle tunnin homma, on varmaan jossain muuallakin myynnissä ja halvemmalla mutta minä tympäännyin liikkeen tokaisuun ja tein näin.
Ja kyllä muuten toimii, huomattavasti liukkaammin kuin vanha.
Enkä suosittele muun liukastus aineen tai pesuaineen käyttöä sylinterin ja männän puhdistuksessa kuin jarrunesteen.
leppis

Kaikki vaikuttaa kaikkeen, vanhat nesteet pois,vanhat osat pois, uudet osat paikoilleen, uusi neste sisään ja ilmaus. Toimii kuin junan vessa.
leppis

Powered by EzPortal