jarrujen ilmaaminen

Aloittaja Jarimar, 18.01.15 - klo:17:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Missä kohti pyörää on proportioning control valve air bleed valve? Jos sais suuntia niin ei tartteis koko pyörää purkaa ympäriltä huomatakseen että tuossahan se on...

18.01.15 - klo:18:50 #1 Viimeisin muokkaus: 18.01.15 - klo:18:51 käyttäjältä jussi613
oikeen kateen alla runkoon kiinnitettynä.. muistaakseni

Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 18.01.15 - klo:18:50
oikeen kateen alla runkoon kiinnitettynä.. muistaakseni

Joo, sieltähän se nipukka löytyi. No tein ilmaamisen alusta listan mukaan mutta jarrupoljin se vaan kummittelee eikä ota totellakseen. Parilla pumppauksella vasta kovenee, eli ilmaa jossain on. Olisko hyviä vinkkejä?

Pannarin jarruja en ole ilmannut mutta kytkimen korjaussarjoja asentaessa ei ilmat tulleet pois. Ilmasin
sitten "takaperin" eli ilmausruuvista säiliöön päin.
En tiedä toimiiko kun on absit jne. Puhtaaseen tippakannuun jarrunestettä ja muoviletku ja siitä vaan.

Lainaus käyttäjältä: Jarimar - 26.01.15 - klo:02:30
Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 18.01.15 - klo:18:50
oikeen kateen alla runkoon kiinnitettynä.. muistaakseni

Joo, sieltähän se nipukka löytyi. No tein ilmaamisen alusta listan mukaan mutta jarrupoljin se vaan kummittelee eikä ota totellakseen. Parilla pumppauksella vasta kovenee, eli ilmaa jossain on. Olisko hyviä vinkkejä?

Samaa ongelmaa 2 vuotta sitten. Pumppasin jarrupolkimen kovaksi ja pidin polkimella painetta samalla kun vedin alipaineella takajarrusylinterin nipasta jarrunestettä. Kesti aikansa, mutta ilma poistui.
SS1000 PanFun kimppa

Eihän sinne jarruputkistoon voi päästä ilmaa,kun huolehtii että nestesäiliössä on
Jarrunestettä,pumppaamalla neste kyllä vaihtuu ja ilmat poistuu,sitten on vielä ns
Dualjarrut josta en tiedä miten ST 1300 sen etu ja takajarru on jakaantunut,sen
Mukaan kuitenkin on toimittava. Itselläni oli ST 1100.

FF1pan rd11

Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 26.01.15 - klo:19:37
Eihän sinne jarruputkistoon voi päästä ilmaa,kun huolehtii että nestesäiliössä on
Jarrunestettä,pumppaamalla neste kyllä vaihtuu ja ilmat poistuu,sitten on vielä ns
Dualjarrut josta en tiedä miten ST 1300 sen etu ja takajarru on jakaantunut,sen
Mukaan kuitenkin on toimittava. Itselläni oli ST 1100.

FF1pan rd11

rauhassa vaan niin hyvää tulee edellytää et dual ventiili toimii muuten ei oikee tuu hyvää...

tänään tuli kaverin 1300 vaihdettuu dual korjaus sarjan ja ilmattu jarrut helppo juttu ;) takajarrun perimmäinen ilmaus ruuvin ilman poisto kesti mut nyt ok.. näin se kevät lähestyy pannarit alkanut huolto töihin.

Nyt sitten sain vasteen polkimeen. Imurikannu ja polkimen pumppaus viimeisteli homman. Siinä samalla tuli katteiden purku tutuksi.

31.03.16 - klo:22:14 #9 Viimeisin muokkaus: 31.03.16 - klo:22:16 käyttäjältä hry
ST-1300 ABS, jarrunesteen täyttö ja ilmaus

Tein talvihuollossa täydellisen jarrujen puhdistuksen, jarrupalojen ja dual sylinterin vaihdon. Ohessa kertauksen vuoksi ilmausohjeet.

Suorita työvaiheet alla luetellussa järjestyksessä. Ilmaukseen tarvitaan alipainepumppu, käsikäyttöiselläkin onnistuu. Sivele vaseliinia ilmausnippoihin, näin estät ilman vuotamisen. Nippojen kiristysmomentti 6 Nm.

A. Käsijarru

A1. Täytä ohjaustangon säiliö (DOT 4) jarrunesteellä. Pumppaa jarrukahvaa useita kertoja. Ime jarrunestettä vasemman puolen etujarrun ylemmästä (=ulommasta) nipasta.

A2.  Täytä ohjaustangon säiliö jarrunesteellä. Ime jarrunestettä oikean puolen etujarrun ylemmästä (=ulommasta) nipasta.

Toista A1 - A2 kunnes ilmaa ei tule. Täytä lopuksi jarrunestesäiliö ja sulje se (Ruuvit 2 Nm).

B. Jalkajarru

B1. Servojarrulinja ns. dual-sylinteriltä (eng. secondary master cylinder) takajarrulle. Irrota vasen etujarru kokonaisuudessaan ja ripusta se takareunastaan niin ylös, että dual-sylinterin takaosa on hieman etuosaa ylempänä.

Täytä jalkajarrun säiliö jarrunesteellä. Ime "suhteellisen säätöventtiilin" (eng. proportional control valve) nipasta. Nippa on oikealla puolella, sytytyspuolan tulpanjohtojen välissä. Tehosta virtausta painelemalla jarrupoljinta.

B2. Täytä jalkajarrun säiliö jarrunesteellä. Ime jarrunestettä takajarrun  moottorin puoleisesta nipasta.

B3. Jalkajarrulta etujarruille. Kiinnitä vasen etujarru. Täytä jalkajarrun säiliö jarrunesteellä. Ime jarrunestettä oikean puolen etujarrun alemmasta (=sisemmästä) nipasta.

B4. Täytä jalkajarrun säiliö jarrunesteellä. Ime jarrunestettä vasemman puolen etujarrun alemmasta (=sisemmästä) nipasta.

B5. Täytä jalkajarrun säiliö jarrunesteellä. Ime jarrunestettä takajarrun  rekisterikilven puoleisesta nipasta. (Huom! tässä kohtaa on Hondan service manualissa väärä kuva.)

Toista B1 - B5 kunnes ilmaa ei tule. Täytä lopuksi jalkajarrun nestesäiliö ja sulje se.

Jos käsijarru tuntuu vielä pehmeältä, sido kahva puristuksiin yön yli. Tämän pitäisi st-owners.com sivujen kirjoitusten mukaan päästää ilmaa jarrusylinterin ohi. Todella perusteellinen, kuvitettu ohje löytyy: http://www.st-owners.com/forums/showthread.php?68913-ST1300-Brake-Fluid-Replacement

Jarru ja kytkinnesteet vaihdettu Jarrunesteet ilman alipainepumppua Muuten kuvatulla tavalla mut vaimo hoiteli jarrukahvojen käytön Tyyliin pumppaa pidä jatka Pidä sanan kohdalla avasin ilmaruuvia kyseisessä järjestyksessä Koeajolenkillä ja samalla kauden avauslenkillä jarrut toimivat moitteettomasti et näin mennään Kesän odottelua T Velsu

Lainaus käyttäjältä: pan velsu - 01.04.16 - klo:01:46
Jarru ja kytkinnesteet vaihdettu Jarrunesteet ilman alipainepumppua Muuten kuvatulla tavalla mut vaimo hoiteli jarrukahvojen käytön Tyyliin pumppaa pidä jatka Pidä sanan kohdalla avasin ilmaruuvia kyseisessä järjestyksessä Koeajolenkillä ja samalla kauden avauslenkillä jarrut toimivat moitteettomasti et näin mennään Kesän odottelua T Velsu

Joo.Ei siinä mitään alipainepumppua tarvita jarrujen ja kytkimen nesteiden vaihdossa/ ilmaamisessa,10 mm kiintolenkki,kaksi kättä,pätkä 4-5 mm letkua ja pullo.Nippa kerrallaan menee lävitse Nippa auki ja kahva/poljin pohjaan nippa kiinni,sama toistaen kunnes neste vaihtunut/ilmakuplien tulo loppunut,tietenkin tarkkailen nestesäiliö pintaa että siellä kokoajan riittävästi nestettä thumbsup1

FF1pan  rd11

Ei alipainepumppu välttämätön ole, mutta helpottaa ilmaamista varsinkin jos sen tekee yksin. thumbsup1

Älkää unohtako sitä etujarrusatulassa vasemmalla puolella olevaa pientä sylinteriä joka työntää nesteitä takajarruille...

Joku on pikkulintujen tietotoimiston mukaan tehnyt saman homman käyttäen apuna vaimon polkupyörästä varastettua venttiiliä.
Venttiili letkunpäähän ja pumppailemaan jarruja....    4idi4s
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: Timppa - 01.04.16 - klo:22:50
Älkää unohtako sitä etujarrusatulassa vasemmalla puolella olevaa pientä sylinteriä joka työntää nesteitä takajarruille...

Joku on pikkulintujen tietotoimiston mukaan tehnyt saman homman käyttäen apuna vaimon polkupyörästä varastettua venttiiliä.
Venttiili letkunpäähän ja pumppailemaan jarruja....    4idi4s

Nyt en ymmärrä oliko  aprilli juttu,mutta kun jarrupoljinta tai kahvaa käyttää tarpeeksi niin tulee kyllä kaikki nesteet tai ilmat pihalle tai pulloon... joo on meilläkin muuttolintuja jo näkynyt,mitä noita sit onkaan varpusia ja tinttejä ym. reps No joo se siitä  :D

FF1pan  rd11


Powered by EzPortal