Kaasukahva ja jarrujen "ääni"

Aloittaja EKy, 16.07.15 - klo:12:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Moi. Mulla ST1300 vm.-03. Kuinka iso "tyhjä liike" on normaali kaasukahvassa ja voiko sitä itse tällainen kädetön säätää? Toinen asia: vaihdettiin vuos sitte jarrupalat taakse. Jonki aikaa tuon jälkeen alkoi kuuluumaan erikoinen "parahdus" jalkajarrua käyttäessä. Ääni tulee takaa. Jarrut avattiin ja tutkittiin mut mitään ei löytyny. Ja vielä ihmeellistä tähän liittyen, ääni kuuluu eniten kun jarrutat vasemmalle kaartuessa. Suorassakin hiukan kuuluu mut kun esim ajan kotipihaan ja käännyn vasemmalle ja painan jalkajarrua niin poikkeuksetta kuuluu. Takapyörän laakerikin kokeiltiin siinä ei ainakaan välystä tunnu. Paloja ei nyt vielä vaihdettu toisiin.

En tiedä liittyykö tähän, mutta raskaassa kalustossa jarrujen vinkuminen on yleistä silloin kun "säästetään" jarrupaloissa ja ostetaan ne kaikkein halvimmat palikat.
Kaasun "vapaaliike" muistan jostakin lukeneeni... muistaakseni +-2mm.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Juu kiitos, mulla kyl varmaan toi kahvan löysä on enemmän, pitänee viedä huoltoon et tulee kunnolla tehtyä säätö. Jarrupalat on kyl merkkihuollossa laitettu, mutta onhan paloissa eroja kyllä. Misäs se duali -venttiili sijaitsee ja voisko siinä olla jotai häikkää? Voiko se "äännähdellä" jos rikki? Toimivan se kyllä tuntuisi noin perstuntumalla sanottuna.

Edessä vasemman puoleisissa sylintereissä se pieni ylinnä oleva sylinteri.
Helppo testata toimiiko, mopoa eteenpäin työntämällä painaa etujarrua ja sylinterin männän pitäisi painua sisään....(koko etujarrusylinteri siirtyy eteenpäin).
Helpointa tehdä kaverin kanssa. Pitää myös palautua takaisin, ettei takajarru jää laahaamaan.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Omaan ST1300 vaihdoin taka jarrupalat,renkaan,kaikki laakerit oli OK. Viime vuonna tuonne niitä vaihdettiin.
Olisko kyse  samasta "äänestä" mitä en itte oikein osaa kuvailla :o
Duali tomii,en puhu jarrujen "vinkumisesta" ainakin lassittuneet palat vinkuu/kirskuu,raskaskalusto Kuorma-autot,rekat,linja-autot.
Ei ole siis kyse Bussin jarruista.  jos on kulutuspinta täysin loppu,metallit vastakkain toki kirskuu ynm.... kun on metallit vastakkain.
Ajan yleensä tulpat korvilla,kun oikein hitaasti ajelee ja jarruttelee,olen kuullut jotain ääntä jarruista.
Jarrut ei vikise,kitise,kisrsku,ynm... 
En pidä sitä ääntä missäännimessä vikana.
Olisiko dualin tominnasta johtuva ääni? Tai kardaanin normaalista äänestä liikeratojen puitteissa.
Kuiteskin takahaarukkaa liikkuu ja joustaa..
Ääni ei ole akuutti.

Kaasussa on veto että palautus vaijeri.
Itte helppo säätää,eikä se ole niin nokonuuka,välyksistä.2-3mm.on normaali välys noin karkeesti.



Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Powered by EzPortal