Pannoonia kotona

Aloittaja Hannut, 12.04.14 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Morjensta veljet

Pannari ajeltiin sitten viimein kotiin Helsinkiin Turkusesta.Reilut 200km.tuli mittariin.
Säätiedot lupasi +10 ja aurinkoista,+4c ja sumua toteutui.Olin vähän alipukeutunut,mutta ihmeen hyvän suojan katteet antaa.
Hanskat paksumpiin vaihtamalla selvittiin.
Tein kaupat laitteesta jo alku talvesta,mutta näin kapistuksen tänään vasta ensi kertaa livenä.
Pyörä on siis ST 1300 ABS -02 93k.sininen mielestäni,vaikka vihreänä ostin.

On mulla pyöriä ollut satunnaisesti jo neljän vuosikymmenen ajalta,mutta edellisestä jo muutama vuosi ja ajot olleet lähinnä etelän reissuilla vuokravehkeillä.
Eipä tarvinnut sokkokauppoja katua,kun pääsi tien päälle.
Luotto löytyi heti ensi metreistä ja on kyllä uskomattoman kiva pyörä ajaa,voimaa enemmän mitä odotin ja peilit bueno.
Kamala möhkö kyllä paikallaan liikutella,mutta kun saa liikkeelle kääntyy mihin vaan :)
Kaikki toimi niin kuin pitääkin,paitsi vilkkukatkaisija,joka on jäykkä epämääräinen.Rasvaus varmaan auttaa.Onko tyyppivika?
Siinä on vissiin joku Autocomin langallinen vanha puhelinsysteemi.
Tekeekö mitään,vai revinkö hittoon ja luutuuttia kehiin.




onneksiolkoon pannarista. itsekkin ostin ilmankoeajoa ja olen enemmän kuin tyytyväinen pyörään. siihen painoon tottuu aikapian. aivan mahtavapyörä ajella

Lainaus käyttäjältä: Hannut - 12.04.14 - klo:19:19
Morjensta veljet

Pannari ajeltiin sitten viimein kotiin Helsinkiin Turkusesta.Reilut 200km.tuli mittariin.
Säätiedot lupasi +10 ja aurinkoista,+4c ja sumua toteutui.Olin vähän alipukeutunut,mutta ihmeen hyvän suojan katteet antaa.
Hanskat paksumpiin vaihtamalla selvittiin.
Tein kaupat laitteesta jo alku talvesta,mutta näin kapistuksen tänään vasta ensi kertaa livenä.
Pyörä on siis ST 1300 ABS -02 93k.sininen mielestäni,vaikka vihreänä ostin.

On mulla pyöriä ollut satunnaisesti jo neljän vuosikymmenen ajalta,mutta edellisestä jo muutama vuosi ja ajot olleet lähinnä etelän reissuilla vuokravehkeillä.
Eipä tarvinnut sokkokauppoja katua,kun pääsi tien päälle.
Luotto löytyi heti ensi metreistä ja on kyllä uskomattoman kiva pyörä ajaa,voimaa enemmän mitä odotin ja peilit bueno.
Kamala möhkö kyllä paikallaan liikutella,mutta kun saa liikkeelle kääntyy mihin vaan :)
Kaikki toimi niin kuin pitääkin,paitsi vilkkukatkaisija,joka on jäykkä epämääräinen.Rasvaus varmaan auttaa.Onko tyyppivika?
Siinä on vissiin joku Autocomin langallinen vanha puhelinsysteemi.
Tekeekö mitään,vai revinkö hittoon ja luutuuttia kehiin.
Älä revi autocomia pois kokeilematta. Joskus voi olla "vanhassa vara parempi" Meillä on ollut vuosia käytössä Autocom ja viimeksi hankittiin siihen lisälaite joka ottaa vastaan navin bluutuuttina ja siirtää lopun piuhaa pitkin kypärään. Toimii !

Tänään pääsin tutkimaan laitetta vähän tarkemmin.
Satulan alla oli Autocomboxin lisäksi pienempi laatikko jossa luki kyljessä
Bluetooth,sekä piuhat kuskille ja kyytiläisille.
Täytyykin vähän katella mistä saa kypäräsarjoja.
Lukittavassa boxissa oli vanha autoradioviritys,joka sai lähteä tilaa viemästä.
Mahdolliset musan kuuntelut täytyy toteuttaa muulla tavoin.
Kiitti vinkistä

Lainaus käyttäjältä: Hannut - 13.04.14 - klo:20:13
Tänään pääsin tutkimaan laitetta vähän tarkemmin.
Satulan alla oli Autocomboxin lisäksi pienempi laatikko jossa luki kyljessä
Bluetooth,sekä piuhat kuskille ja kyytiläisille.
Täytyykin vähän katella mistä saa kypäräsarjoja.
Lukittavassa boxissa oli vanha autoradioviritys,joka sai lähteä tilaa viemästä.
Mahdolliset musan kuuntelut täytyy toteuttaa muulla tavoin.
Kiitti vinkistä
Kannattaa googlettaa, jos löytyis tarvikkeita/osia tuohon vehkeeseen ennenkun heität pois. ja myydä jollekin sitä kaipaavalle, jos et itse tarvi. Tuo "Tori" on esimerkiksi hyvä paikka kaupata ylimääräsiä osia mitä löytyy pännarista.

Lainaus käyttäjältä: Hannut - 12.04.14 - klo:19:19
Kaikki toimi niin kuin pitääkin,paitsi vilkkukatkaisija,joka on jäykkä epämääräinen.Rasvaus varmaan auttaa.Onko tyyppivika?

Vaikkakin meillä 1100:n, niin luulis saman tepsivän.
Vilkkukatkaisija oli myös tosi jäykkä, ei meinannu jaksaa peukalolla pukata.
Älä pruutaa sinne juuresta suoraan puhdistusainetta/rasvaa, mä kokeilin sen ja käy vain niin että kaikki se hiekka + moska jää kuitenki sinne ahdistamaan ja eiku jäykkeni entisestään.
Mä avasin alhaalta pari ruuvia ja otin katkaisijapaketin yläkannen kunnolla auki.
Ympärille reilusti paperia ja oikeestaan joka paikkaan, koska kohta lentää pashaa.
Kun se on auki, pruutaa sinne jarrukliineriä, kunnolla, moneen kertaan ja paineilmaa perään.
Topsipuikolla vielä kaivat kliinerin kans kaikki hiekat pois.
Kun hiekat on pois, laitat sinne vaseliinia, taas topsipuikolla, jotta menee varmasti kytkinpinnoille/akseleille.
Mä käytin sellasta keltasta, ei hirmu jäykkää, mut kuitenki sellasta joka pysyy.
Vaseliinin laiton aikaan luonnollisesti käyttelet kytkintä joka suuntaan.
Sitten vaan kansi kiinni ja avot...ainakin mulla tuli kuin uusi ja menee helposti vilkku päälle.

Lainaus käyttäjältä: jarska - 14.04.14 - klo:10:02
Lainaus käyttäjältä: Hannut - 12.04.14 - klo:19:19
Kaikki toimi niin kuin pitääkin,paitsi vilkkukatkaisija,joka on jäykkä epämääräinen.Rasvaus varmaan auttaa.Onko tyyppivika?

Vaikkakin meillä 1100:n, niin luulis saman tepsivän.
Vilkkukatkaisija oli myös tosi jäykkä, ei meinannu jaksaa peukalolla pukata.
Älä pruutaa sinne juuresta suoraan puhdistusainetta/rasvaa, mä kokeilin sen ja käy vain niin että kaikki se hiekka + moska jää kuitenki sinne ahdistamaan ja eiku jäykkeni entisestään.
Mä avasin alhaalta pari ruuvia ja otin katkaisijapaketin yläkannen kunnolla auki.
Ympärille reilusti paperia ja oikeestaan joka paikkaan, koska kohta lentää pashaa.
Kun se on auki, pruutaa sinne jarrukliineriä, kunnolla, moneen kertaan ja paineilmaa perään.
Topsipuikolla vielä kaivat kliinerin kans kaikki hiekat pois.
Kun hiekat on pois, laitat sinne vaseliinia, taas topsipuikolla, jotta menee varmasti kytkinpinnoille/akseleille.
Mä käytin sellasta keltasta, ei hirmu jäykkää, mut kuitenki sellasta joka pysyy.
Vaseliinin laiton aikaan luonnollisesti käyttelet kytkintä joka suuntaan.
Sitten vaan kansi kiinni ja avot...ainakin mulla tuli kuin uusi ja menee helposti vilkku päälle.


Kiitti vinkistä,jo pelkkä voitelu auttoi asiaa.
Ehkä puran sen,jos vielä tuntuu nihkeältä.


Olen pitänyt Auto Gymin tuotteita sut laadukkaina.
Kyseisen firman hiomatahnaa käyttämällä yritin poistaa pikkunaarmut ja saada kiillon takaisin,mutta ei.
Sama kun olisi..tana tislatulla vedellä yrittänyt hinkata.
Olen autoalalla ja autoliikkeessä töissä,hain alakerran autofixareilta tahnaa ja vahaa.
Konetta ei ollut käytössä ja siis käsipelillä hinkaten,mutta heti alkoi tapahtua ja lopputulos tosi hieno.
Kyllä se on niin että puhutaan kahdesta eri asiasta näiden kuluttajatuotteiden ja ammattituotteiden osalta.


Polvet näyttää naarmuttavan jonkin verran katteita.
Askartelin metriteipistä suojakalvot.

Lainaus käyttäjältä: Hannut - 19.04.14 - klo:20:29
Olen pitänyt Auto Gymin tuotteita sut laadukkaina.
Kyseisen firman hiomatahnaa käyttämällä yritin poistaa pikkunaarmut ja saada kiillon takaisin,mutta ei.
Sama kun olisi..tana tislatulla vedellä yrittänyt hinkata.
Olen autoalalla ja autoliikkeessä töissä,hain alakerran autofixareilta tahnaa ja vahaa.
Konetta ei ollut käytössä ja siis käsipelillä hinkaten,mutta heti alkoi tapahtua ja lopputulos tosi hieno.
Kyllä se on niin että puhutaan kahdesta eri asiasta näiden kuluttajatuotteiden ja ammattituotteiden osalta.

No hei: kerro saman tien mitä ovat ja mistä niitä saa, sillä on sama on kyllä tullut huomattua :-)


En tiedä itsekään mitkä tahnat oli käytössä.
Täytyy käydä kysymässä.

Powered by EzPortal