Lämmitettävä alutakki

Aloittaja hondamania, 19.04.09 - klo:19:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tuossa yksi sun toinen on valitellut tänä keväänä että ilmat on kylmiä. Se ei ole mikään ongelma kun hankitte sähköllä lämmitettävän ajoasun. Minulla on nyt kolmatta kautta käytössä Gerbing's takki, joka tulee varsinaisen ajotakin alle. Yleensä minulla on alla vain pitkähihainen T-paita, tuo lämpötakki ja sitten varsinainen Rikan core-takki. Settiin kuuluu portaattomasti säädettävä potikka. Pannarin sinällään hyvä tuulensuoja ja lämmitettävä takki ==> -2 asteesta eteenpäin kaikki kelit käy. Yksi parhaita varusteita mitä olen ikinä hankkinut. Kausi jatkuu miellyttävissä merkeissä sekä keväästä että syksystä. Hinta oli jotain 200e + säätösydeeemi 70e. Muita merkkejä on mm. Widder ja Klan.
Suosittelen.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Mä olen myös miettinyt monesti näitä lämmitettäviä juttuja, ei tarviis aina niin pirusti pukea päälle vaatetta kylmällä ilmalla ettei meinaa jalka mopon päälle nousta. _1_v

Tuollainen olisi kyllä mielenkiintoinen jutska.
Paljonkos tuollainen takki kuluttaa sitä virtaskaa?
Sitä vaan että millainen virrankulutus on, kun kahvalämmittimet ja lämpötakki ja mahdollisesti vielä jokin muukin kilke kuluttaa sähköä?
Mikäs se laturin tuottama wattimäärä muuten olikaan?

Taitaa silti hyvin riittää kun sulla ollut jo muutaman vuoden, etkä välille vielä sen takia jäänyt. thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Teho on siinä 70W paikkeilla eli Pannarissa ei mitään tuskaa virran riittämiseen. Lämmittää kuitenkin tukevasti eli harvoin joutuu täysillä pitämään. Minulla on kyllä RTG-paketin myötä kahvalämppäritkin, mutta tuo lämpotakki aiheuttaa sen että kun keskikroppa on lämmin, sitä lämpöä verenkierron mukana "säteilee" myös käsille ja jalkoihin. Niin, sanoinko jo että paras hankkimani varuste  redtan
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Yksi mahdollisuus on kanssa vääntää auton istuimen lämpölelementistä tuollainen.
Siitä on ollut juttu .orgissa ja sen pohjalta mp-maailma? lehdessäkin.
Vähän ompelutaitoa kaivannee.

Syssyllä kun käytiin Lapissa Jänkhällä Jytisee tapahtumassa ja sunnuntai aamulla hyvissä ajoin lähdettiin eukon kanssa ajelee kotio päin, nii lämpö oli ~+6 ja vettä sato, vaikka oli päällä kuin michelin ukolla nii eipä mikään lämmin ollu. Nii kyllä tollanen lämmitettävä alustakki olis hieno juttu ja esim kyytiläiselle sain tohon klanin juttuu liitettyä noin lämmitettävät käsineetkin.

http://www.emc24.fi/WebRoot/437512/Perus.aspx?id=473067

Kävin kokeilemassa liikkeessä Klanin liiviä, ei näyttänyt olenkaan hassulta, tosin L-koko ei mahtunut mulle mitenkään, siis 184cm ja ~100kg voimaa, eli jos semmosen hommaa pitää olla XXL.

Powered by EzPortal