Jarskalle poltettavaksi uusi navi

Aloittaja Kauko, 15.04.09 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lainaus käyttäjältä: "jarska"Pitää alkaa katseleen tomppia ja garmineita kun ei tuo wanhus kestänyt pientä ylivirtaa reps1

Vaihtoehtoja taitaa olla kaksi Tomtom ja Garmin (mp-kestävät vedenpitävät)

Liputan tompan puolesta syystä:
helppokäyttöinen, vuosien oma kokemus ja päivityksiä todella tulee
-> laite on muuttunut toiseksi, siitä kun hankin sen
-> rider paketissa mukana kaikki tarpeellinen, myös pannari asennukseen
-> käyttöliittymä

Garminin eduksi voisi lukea, reitinsuunnitteluohjelma mikä tulee mukana?

Mulla on autossa tomppa ja täytyy sanoa jotta tykkään enemmän kuin garminista.

Eli kun mulla nyt on valmiina vedetty 12v piuha siihen keskitelineeseen niin tarvisin tietty 12v navin, 3,5mm plugi-ulostulolla ja MP3- soittimella _1_v

Taitaapi motska käyttöön tulevat ollakkin jo kaikki 12v pelaavia?

15.04.09 - klo:21:33 #2 Viimeisin muokkaus: 15.04.09 - klo:22:36 käyttäjältä Kauko
tomtom rider syö suoraan 12 volt

Garmin nuvi 550 Hinta 319 ja pk.Millähän tompan saa, ettei vaan kahdella Garminilla.

Louis myy tomtom rideria 399 + 15 posti, siis euroina
Puntakaupoista vissiin halvemmalla
eli ei ihan kahta garminia. Mutta eikös se Garminin mp versio ole zumo?
vai muistanko väärin?

Lainaus käyttäjältä: "panman"Louis myy tomtom rideria 399 + 15 posti, siis euroina
Puntakaupoista vissiin halvemmalla
eli ei ihan kahta garminia. Mutta eikös se Garminin mp versio ole zumo?
vai muistanko väärin?

Zumohan se.  Kokaseppa löydätkö tompalla meille. Torpanniityntie 9 ja Tuusula. Garmin löytää.

Garmin zumossa olis tuohon mun viritykseen soppelimpi MP3-soitin, mutta onkohan siinä 3,5mm plugille paikkaa?

Hankala kun ei näe noista teknisistä tiedoista, eikä kuvista, jos jollain on tuollainen niin vilkaiseppas hat1

Lainaus käyttäjältä: "teppo"[Kokaseppa löydätkö tompalla meille. Torpanniityntie 9 ja Tuusula. Garmin löytää.
Mun auto-tomppa ei löydä, kun kartat ei ole ihan uudet, parin vuoden takaa. Rideria pitää
kokeilla, mutta melkein arvaan että ei löydä vaikka kartta on viimevuodelta. Kartoissa on aina puutteita. Huomionarvoista laitteen valinnassa on se, että karttapäivityksiä on saatavissa ja softakin kehittyy. Tärkeää on  myös sopivuus mp-käyttöön eli sateenkesto ja käytettävyys. Uskoisin, että molemmat Zumo ja Rider2 ovat hyviä valintoja, käsittääkseni Rider 2 hieman halvempi ja mukana tulee kaikki tarpeellinen. Valinta sitten enempi omien mieltymysten mukaan.

Lainaus käyttäjältä: "teppo"
Lainaus käyttäjältä: "panman"Louis myy tomtom rideria 399 + 15 posti, siis euroina
Puntakaupoista vissiin halvemmalla
eli ei ihan kahta garminia. Mutta eikös se Garminin mp versio ole zumo?
vai muistanko väärin?

Zumohan se.  Kokaseppa löydätkö tompalla meille. Torpanniityntie 9 ja Tuusula. Garmin löytää.

Ei ole plugia. Miten haluat mpkolmosen toimivan?

Lainaus käyttäjältä: "panman"
Lainaus käyttäjältä: "teppo"[Kokaseppa löydätkö tompalla meille. Torpanniityntie 9 ja Tuusula. Garmin löytää.
Mun auto-tomppa ei löydä, kun kartat ei ole ihan uudet, parin vuoden takaa. Rideria pitää
kokeilla, mutta melkein arvaan että ei löydä vaikka kartta on viimevuodelta. Kartoissa on aina puutteita. Huomionarvoista laitteen valinnassa on se, että karttapäivityksiä on saatavissa ja softakin kehittyy. Tärkeää on  myös sopivuus mp-käyttöön eli sateenkesto ja käytettävyys. Uskoisin, että molemmat Zumo ja Rider2 ovat hyviä valintoja, käsittääkseni Rider 2 hieman halvempi ja mukana tulee kaikki tarpeellinen. Valinta sitten enempi omien mieltymysten mukaan.


Tämä minun osoitteeni on vähän konstikas sikäli että tänne ei löydä taksit eikä viranomaisetkaan.

Garminin ja Nokian käyttämällä kartalla paikka löytyy viime kesästä alkaen. Muilla ei vieläkään.

Garminin päivityspolitiikka on ns. syvältä ja takaa eli päivitykset maksavat ja paljon. Lisäksi ainakin jotkut mallit alkavat huomautella asiasta joka käynnistyksellä. Vastavetona olen sitten hakenut ja puukottanut uudemmat kartat toimiviksi ns. omatoimisesti.

Kun en tompan toimintaa tarkemmin tunne, en oikein osaa vertailla. Ihmetellään asiaa vaikka Ähtärissä. Pidetään navigaattorinheittokilpailu :)

Lainaus käyttäjältä: "teppo"
Lainaus käyttäjältä: "teppo"Ei ole plugia. Miten haluat mpkolmosen toimivan?

Siis kun ehdin eilen vetäistä 3,5mm stereo-piuhan katteiden sisään ja pistoke tulee siihen tangon keskelle jolloin olisin kuunnellut mieluummin vaffarin ja kajareitten kautta mp3:t ja navin ohjeet, kuten tuolla polttamallani navilla olis toiminu.

En halua bluetoothin kautti kypärään ja siksi tuota plugi-liitäntää kaipailin.

Lainaus käyttäjältä: "jarska"
Lainaus käyttäjältä: "teppo"
Lainaus käyttäjältä: "teppo"Ei ole plugia. Miten haluat mpkolmosen toimivan?

Siis kun ehdin eilen vetäistä 3,5mm stereo-piuhan katteiden sisään ja pistoke tulee siihen tangon keskelle jolloin olisin kuunnellut mieluummin vaffarin ja kajareitten kautta mp3:t ja navin ohjeet, kuten tuolla polttamallani navilla olis toiminu.

En halua bluetoothin kautti kypärään ja siksi tuota plugi-liitäntää kaipailin.

Ok, tuossa zumo 550 mallissa itse mötikässä ei ole kuin usb, muistikortti ja garminin oma liitin. Mukana tulee mp- ja autoteline. Autotelineessä on kaipaamasi plugi ja lisäksi mikki sisäänpäin jos haluaa puhelimen mukaan. LAite osaa kivasti näyttäät ulevat soitot ja kosketusnäytöllä voi vastata tai hylätä. Katson mikä on liitintilanne mp-telineessä.

Autoteline ottaa sähkön stendariliitännästä ja mopoteline akusta tms. suoraan johdolla. MP-telineeseen liitettynä näytön nappulat ovat isommat kuin autotelineessä käytettynä. Autotelineessä on oma kajari eikäse ole vedenpitävä.

Kiitokset tiedoista, mutta tulin siihen tulokseen etten raaski ostaa uutena  ja tehtiin uusipanisti05:n kanssa kaupat vanhasta Garmin Street Pilot 3:sta headbang

Nyt tuli street pilot kolmonen, mutta minä tollo en älynnyt kysyä uusipanisti05:ltä mittoja tuosta härvelistä oops2

Nooh, ei ole myyjän syy ja laitan tuon uudelleen myyntiin vaikka huutonettiin elina1

Yleensä etumatkustaja tykkää pienestä ja takamatkustaja isosta.
Mutta pakkohan sen on sinne sopia sanoo.........

Powered by EzPortal