käsi puutuu

Aloittaja Jarimar, 19.06.15 - klo:23:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pari vikkoa on vaivannut kaasukäden puutuminen. Lääkäri antoi lääkkeitä ja sanoi  että niillä menee ohi. Viikon oon syönyt lääkettä ja käsi jatkaa puutumista. Menee maku prätkäilystä jos tasaseen kolottaa kättä. Sehän tässä hauskaa on että nukkumista tai makuulla oloa ei käsi haittaa,ainoastaan  sellaisessa stattisessa asennossa. Varsinaista kipua ei tunnu mutta puutuminen ei silti hyvältä tunnu. Onko kellään kokemuksia  vastaavasta?

Jo vain pyrkii sormista tunto häviimään varsinkin kiihdyttimen puolelta.
Vaan kun kääntääpi rannetta hiukan ojan puolelle, tosin ote ei sen jälkeen
ole enää ihan parhaimpia mut alkaapi taas veri kiertämään paremmin.
Tarviis saada hiukka sarvia kääntymään eteenpäin jotta ranne olis otollisemmassa
asennossa.....kai.
Minkähänlaiseen diaknoosiin se tohtori oikeen sulla mahtoi päätyä?

20.06.15 - klo:09:22 #2 Viimeisin muokkaus: 20.06.15 - klo:09:24 käyttäjältä uusipanisti05
Lainaus käyttäjältä: Jarimar - 19.06.15 - klo:23:26
Pari vikkoa on vaivannut kaasukäden puutuminen. Lääkäri antoi lääkkeitä ja sanoi  että niillä menee ohi. Viikon oon syönyt lääkettä ja käsi jatkaa puutumista. Menee maku prätkäilystä jos tasaseen kolottaa kättä. Sehän tässä hauskaa on että nukkumista tai makuulla oloa ei käsi haittaa,ainoastaan  sellaisessa stattisessa asennossa. Varsinaista kipua ei tunnu mutta puutuminen ei silti hyvältä tunnu. Onko kellään kokemuksia  vastaavasta?
Kyllä tahtoo puutua. En nyt kyllä lääkkeitä siihen ala syömään. Joku vakionopeuslaite olis hyvä. Kun irroitat kaasukäden niin palautuuko verenkierto heti? Laske vähän eturenkaan painetta jos on yli kolmenkilon se nypytyskin lisää puutumista.

20.06.15 - klo:09:24 #3 Viimeisin muokkaus: 20.06.15 - klo:09:28 käyttäjältä FF1pan
Mistä sun käsi puutuu,kokonaanko vaiko ranne,vai mistä?Mahtaako mikään lääke tuohon auttaa,itselläni oli puutui aiemmin
ranteesta alaspäin kämmen selkä vaihdoin tilavemman hanskaparin käyttöön niin se auttoi.Mutta mulla vanhalla äijällä on
kulumia käsissä ja muuallakin kun on tehnyt 50 v ruumiillista työtä,ja teen vieläkin toistaiseksi.Kyllä vieläkin joskus
vähän puutuu,asento muuttamaalla tai vähän lepuuttamalla saa meneen ohi vähäks aikaa.

FF1pan  rd11

Aivan sama vaiva ollu mulla jo vuosia! Joskus puutuu aivan pienellä matkalla,joskus saa lasketella koko päivänkin et ei mitään vaivaa! Seuraavaksi alko mulla puutumisen lisäksi vetämään valkosiksi sormia vaikka lämmintä 20 astetta!!!
Itellä johtuu tärinästä,noita vanhoja museomopoja kun on tallissa muutama ja niillä tulee ajeltua lenkkejä niin ei tartte ajaa kun 10 km niin on jo sormet valkoset vaikka kuinka hyvät pehmeet hanskat on käsissä!
Tunnusteleppas ajossa täriseekö ohjaustanko??

Olkapäästä alaspäin puutuu, lääkäri epäili hauiksen yläpään kiinnitystä. Olkapää liikkuu kivutta kyllä. Töitä antaa tehdä mutta juuri sellainen  käsi hiirellä tai ohjaustangolla on hankala  asento. Jokuhan siellä olkapäässä nyt jumittaa.

Morjesta pannaristit! Samaa Vaivaa oli minulla ja Lääkäri tarjos piikin se oli hetken lohtu sitten ymmärsin käydä urheiluhierojalla ja sieltä löyty lavasta vikaa hieromalla ja liikunta ohjeilla vaivasta alkaa olla muisto vain  062802jumpie
asioilla on tapana järjestyä

Minulla käden puutumiseen on ollut kolme syytä. Ensinnäkin rivinelikon kolkeataajuinen värinä, mutta sitähän ei Pannarissa ole. Toki koneen on oltava oikeissa säädoissä ja renkaat kunnossa. Toiseksi väärä ajoasento esim. (staattinen) nojaaminen ohjaustankoon ja huonot rannekulmat. Tähän auttaa Helibar yms. ohjaustangon siirtopalat. Pahin syy on kuitenkin ollut (staattinen) kaasukahvan puristaminen, mutta siihen taas auttaa Throttlemeister (tai vastaava kitkajarru), joka mielestäni on jopa parempi lisävaruste kuin eletroninen vakionopeussäädin. Selatkaahan tätä foorumia, löytyy monta viestiketjua näistä aiheista. 

Ihmettelin myös aikanaan käsien puutumista, vaikka olin ajanut vain tunnin - pari. Sormet kihelmöivät eikä veryttely tai tauot auttaneet. Vaihdoin ajohanskat ja ongelma ratkesi. Ilmeisesti vanhat hanskat olivat ranteesta liian tiukat eikä sormille ollut pituussuunnassa riittävästi tilaa.

Kokeilin myös eri paksuisia hanskoja enkä huomannut mainittavia eroja. Yllättäen ehkä kaikkein parhaat ovat aivan ohuet ns crossihanskat, joita tulee käytettyä kuumalla kesäkelillä.

Toissayönä ajoin kolme tuntia vesisateessa pysähtymättä. Kaasukäden sormet kihelmöivät muutamia kertoja, mutta ranteen asennon muutos auttoi, eikä tarvinnut pysähdellä turhanpäitten veryttelemään.

Nuo alakatteen ylimääräiset tuulenohjaimet toimivat ihmeen hyvin. Housut säilyivät lähes kuivina.
Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

Täällakin samoja oireita joskus.Viime kesänä laitoin Throtlemasterin, jolloin kaasukättä voi roikoketella tarvittaesssa,(olisiko turvallisuusriski?)eikä ole ollut hartioiden jumiutumistakaan kuten aikaisemmin.Jos kyseistä laitetta hommaatte,ottakaa heavy versio,minulla normaali ja se luultavasti aiheuttaa joillakin kierroksilla värinää kaasukahvaan.

Lääkeitä ei tarvitse ottaa, kun muistaa käydä hieronnassa säännöllisesti.

Eilen kävin parin tunnin  lenkin hurauttelemassa: Alkumatkasta vähän käsi vihoitteli, loppumatkasta ei mitään puutumisia. Olisko säikähtänyt tätä keskustelua? No throttlemasterin meinaan kyllä laittaa. Ei muuta kuin ajellaan, jumppaillaan ja venytellään.

Minulla puutui aiemmin kaasukäsi hyvinkin lyhyessä ajossa ihan turraksi. Ajohanskojen vaihto auttoi, en tosin tiedä että miksi, ei ne vanhatkaan
ahtaat olleet.

Vielä enemmän helppas, kun hankin ns. köyhien kruisen, eli sen lepuuttajamuovilipareen mikä tulee kaasukahvaan.
Nyt voi aukoa otetta välillä ilman että vauhti katoaa heti, pääsee veri kiertämään.
Ei oo pitkiä matkoja, on vain vääriä vehkeitä.

Powered by EzPortal