Paikattu rengas

Aloittaja niksu, 11.07.12 - klo:13:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kun tyhjäkäyntiongelma helpotti ja matka jatkui niin kirkkonummen liepeillä alkoi kuulumaan äkisti kova "platkutus". Renkaassa oli 4mm puikko ja se oli särkenyt takaheijastimen. Kaverilla oli paikkausvaahtopullo mutta se ei pysynyt renkaassa vaan pursui asvaltille. Soitimme apua ja asentajat Veikkolasta tulivat apuun. Reikä paikattiin  vulkanoivalla kumitulpalla(lempinimeltä kamelinpaska) ja heillä oli generaattori ja kompura joilla rengas 3 kilon paineeseen. Ajoimme huoltoauton perässä firmaan ja maksoimme palvelun. Ajoimme Poriin kaks päällä ihan normaalivauhdeilla,ei ongelmia. MZ 880 renkaala olen ajanut vasta n.5 tuhatta joten ainakin tuplaten tuo olisi jäljellä. Onko kellään kokemusta vastaavasta, eli uskallanko ajaa paikkauksesta huolimatta kuten ennenkin vai pitääkö rengas vaihtaa ??

Moro

Itsellä puhkesi takarengas jokunen vuosi sitten terävän kiven seurauksena. Paikkasin renkaan just tuolla tavalla ja ajelin loppukesän, enkä huomannut mitään poikkeavaa. Tietysti yritin välttää huippunopeuksia, muuta eihän Suomessa saa hurjastellakkaan. Tuohan on mennyt tuosta paksummasta kohti, joka on parempi kuin olis mennyt kuvion pohjalta.
Jotkut rengaskauppiaat eivät kyllä suosittele ajamista tuollai paikatulla rekaalla, tiedä sitten, mihin uskoa.

Sanoisin että, aja loppuun. thumbsup1

Kun tulee renkaan vaihdon aika, pyydät renkaan katsottavaksi ja yrität repiä sen karhun..... pois sisäpuolen kautta. Jos saat sen ilman työkaluja pois tarjoan kerholla kahvit tiistaina..... icon_mrgreen

SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Asentaja kertoi paikanneensa satoja renkaita niin autoissa kuin mopoissakin ja vain yhdestä on tullut reklamaatio.Lienee silloin ollut  joku murtumatyyppinen!? Tämä ko.reikä oli suora ,kaunis nelimillinen hole. Vaikka takana on 17 ajokautta ilman rengasvauriota ostin minua auttaneesta firmasta vastaavan paikkasarjan jossa työkairat, täytemassat ja kolme hiilihappopatruunaa ja letku hintaan 26 € . Paikkavaahtopullokin kai jotain maksaa ja se ei toiminut alkuunkaan tässä paikkauksessa. Kiitos rohkaisusta,aioinkin uskaltaa ajella edes jonkin aikaa. En muutenkaan koskaan aja rengasta ihan loppuun.

Itselläni oli auton kesärengas paikattu samalla lailla ja sillä ajoin renkaat aivan loppuun ja noin 3 vuotta ilman mitään ongelmia, joten uskoisin kanssa, että mopossakin pysyy. Tietysti kannattaa seurailla paineita vähän tiuhemmin. On myös koulukuntia, jotka eivät ajaisi yhtään pidempään kuin tarvis tuon paikkauksen jälkeen.  bittebitte
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Tuolla kamelinpaskalla paikattu rengas on minulle väliaikainen korjaus. Oikea korjaus renkaalle, on laittaa sisäpuolelle paikka. Näin ainakin autopuolella asiat tehdään. Itse en ajaisi tuolla renkaalla muualle kuin rengasasentajan luokse.

Totta tämäkin.
Mutta kyllä tuo pa..a pysyy yllättävän hyvin.

Mulla itsellä on paikattu rengas juuri sandiksen kertomalla tavalla. Lähes uuteen etuseen naula, reikä kohtuu pieni pystyi ajamaan päivän jonka aikana paineet putosi puoleen.
Joten eikun ilmaa renkaaseen ja pajalle rengas pois ja sieni (suppilovahveron näköinen) sisäkautta reikään ja se oli siinä. Ajettiin myös loppuun asti. thumbsup1

Tuo karhunp.... on oikeasti kyllä tarkoitettu "väliaikaiseen" paikkaukseen, mutta kuten on tullut ilmi moni silti ajaa renkaan loppuun asti.
Jokainen päätelköön itse ottaako "riskin" vai ei. 38.gif
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: sandis - 12.07.12 - klo:11:35
Tuolla kamelinpaskalla paikattu rengas on minulle väliaikainen korjaus. Oikea korjaus renkaalle, on laittaa sisäpuolelle paikka. Näin ainakin autopuolella asiat tehdään. Itse en ajaisi tuolla renkaalla muualle kuin rengasasentajan luokse.

Ok, voi olla se mun auton rengas on paikattu kuitenkin tuollein "oikein" korjaamalla. nolstuttaa Rengasliikkeessä olen paikkauksen hoidattanut, ja työ näytti ihan siltä, että tavallinen "kamelinpaska" sinne olis laitettu, mutta muistan väärin tai en ole niin tarkkaan katsonut.

Unohtakaa siis mun kommentti ja ottakaan Sandiksen kommentista vaarin  thumbsup1
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Rengasliikkeessä paikattu takakumi kesti 1000km:iä ja sen jälkeen paineet alkoivat hävitä pikkuhiljaa. Tietenkin mahdollista , että olisi tullut uusi reikä mutta vahva epäilykseni oli "kamelipaskan" kestävyys. Harmittamaan jäi 6000km ajettu Misukka kun vaihtoon meni, mutta ei riskeerata loppukauden ajoja. Samassa yhteydessä renkaan vaihtaja huomasi , että eturenkaan venttiili oli sopimaton moottoripyörääni, se oli tarkoitettu skoottereihin ja kestävyydeltään heikompi. Olin pyytänyt aikaisemman renkaan vaihdon yhteydessä vaihtamaan ventiilit sellaisiksi vinoiksi, että olisi helpompi tarkistaa rengaspaineet. Nyt kaikki OK. ja torstaina kohti Saariselkää.

Ajoin myös paikatulla renkaalla  tuhat kilsaa. Paineet pysyivät normaalisti .Kuitenkin se kamelinkakka kummitteli korvien välissä niin että päätin vaihtaa uuteen (renkaaseen) vaikka renkaalla oli ajettu n.7000. Paikatun renkaan sisäpuolella oli nätti tatti,pikkurillinpään kokoinen. Ei ehkä koskaan olis lumpsahtanut läpi. Tästälähin aina kuitenkin mukana paikkaussarja että naulanreijän tähden ei jäädä taipaleelle.

Powered by EzPortal