Bensamittari taitaa huijata.

Aloittaja awes, 09.07.12 - klo:22:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


Pannariini (1300 vm 03) on ilmaantunut outo vika. Bensamittari näyttää, kun on kolme palkkia jäljellä, ei se siitä enää vähene.

Ensimmäisen kerran se oikutteli jo tullessani keväällä Kroatiasta. Olin ajellut jo 400 km pitkin moottoriteitä ja kolme palkkia jäljellä jo pitkän aikaa. Päätin kuitenkin käydä tankilla ja laittaessani pyörän sivujalalle niin hups, yhtäkkiä mittari pompsahti punaiselle alueelle.

Tänään olin ajelulla ja muistelin viime tankkauksesta ajelleeni jo pitkän tovin aina kolme palkkia mittarissa. No, tankkasin täyteen ja sain sinne mahtumaan melkein 23 ltr. Mielestäni mittarin olisi jo pitänyt siirtyillä punaiselle.

Täytyy varmaan ajella loppu kesä trippimittarin varassa.

Jos jollakin ollut vastaavaa, otan mielelläni vinkkejä ongelman ratkaisuun.

Lainaus käyttäjältä: awes - 09.07.12 - klo:22:12

Pannariini (1300 vm 03) on ilmaantunut outo vika. Bensamittari näyttää, kun on kolme palkkia jäljellä, ei se siitä enää vähene.

Ensimmäisen kerran se oikutteli jo tullessani keväällä Kroatiasta. Olin ajellut jo 400 km pitkin moottoriteitä ja kolme palkkia jäljellä jo pitkän aikaa. Päätin kuitenkin käydä tankilla ja laittaessani pyörän sivujalalle niin hups, yhtäkkiä mittari pompsahti punaiselle alueelle.

Tänään olin ajelulla ja muistelin viime tankkauksesta ajelleeni jo pitkän tovin aina kolme palkkia mittarissa. No, tankkasin täyteen ja sain sinne mahtumaan melkein 23 ltr. Mielestäni mittarin olisi jo pitänyt siirtyillä punaiselle.

Täytyy varmaan ajella loppu kesä trippimittarin varassa.

Jos jollakin ollut vastaavaa, otan mielelläni vinkkejä ongelman ratkaisuun.
Ei mun pyörässä 1300 -06 ole punaista aluetta vaan, kun viimenen palkki alkaa vilkuttamaan
niin tulee näyttöön kilometrimäärä minkä vielä pääsee jos ajan kovempaa niin kilometritkin vähentyy,
mut normali ajolla 90-100km/h n.87 km vielä pääsee.

terv. Sepeteus

11.07.12 - klo:22:58 #2 Viimeisin muokkaus: 12.07.12 - klo:00:19 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 11.07.12 - klo:13:06
Lainaus käyttäjältä: awes - 09.07.12 - klo:22:12

Pannariini (1300 vm 03) on ilmaantunut outo vika. Bensamittari näyttää, kun on kolme palkkia jäljellä, ei se siitä enää vähene.

Ensimmäisen kerran se oikutteli jo tullessani keväällä Kroatiasta. Olin ajellut jo 400 km pitkin moottoriteitä ja kolme palkkia jäljellä jo pitkän aikaa. Päätin kuitenkin käydä tankilla ja laittaessani pyörän sivujalalle niin hups, yhtäkkiä mittari pompsahti punaiselle alueelle.

Tänään olin ajelulla ja muistelin viime tankkauksesta ajelleeni jo pitkän tovin aina kolme palkkia mittarissa. No, tankkasin täyteen ja sain sinne mahtumaan melkein 23 ltr. Mielestäni mittarin olisi jo pitänyt siirtyillä punaiselle.

Täytyy varmaan ajella loppu kesä trippimittarin varassa.

Jos jollakin ollut vastaavaa, otan mielelläni vinkkejä ongelman ratkaisuun.
Ei mun pyörässä 1300 -06 ole punaista aluetta vaan, kun viimenen palkki alkaa vilkuttamaan
niin tulee näyttöön kilometrimäärä minkä vielä pääsee jos ajan kovempaa niin kilometritkin vähentyy,
mut normali ajolla 90-100km/h n.87 km vielä pääsee.

terv. Sepeteus

Anteeksi harhauttava ilmaisuni bowdown

Tätä viimmeisen palkin aluetta juuri tarkoitin. Koen sen itse punaisena alueena, jolloin on aloitettava tankkauspaikan etsiskely.

Minulla vain tuo mittari jymähtää näyttämään kolmea palkkia. En ole vielä rohjennut ajella tankkia tyhjäksi asti ilman varakanisteria. Sen kuitenkin tiedän, että tilanne on pyörässäni muuttunut oleellisesti. Jos mittari näyttää kolme palkkia ja tankkiin mahtuu lähes 23 ltr niin kaikki ei oikein täsmää.

Täytyy tuo seuraava tankillinen ajaa tyhjäksi asti varakannu mukana. Sitten ainakin on vähän viisaampi, tai sitten ei

Terv Awes

Hei!

Törmäsin tähän ST-Owners.comin ketjuun, jossa on vähän vataavanlainen vika. Kaverilla jää kaksi palkkia pysyvästi näkyviin, vaikka ajaa tankin tyhjäksi.

Ongelman ratkaisu on lähes viestiketjun lopussa. Eli, 2003 vuosimallissa pitäisi olla takaisinkutsu tehtynä maadoitusjohdotuksen parantamiseksi/korjaamiseksi. Jos maadoitus ei toimi kunnolla, niin tankin mittari ei näytä välttämättä oikein. Ketjusta löytyy myös anturin vastusarvot täydelle ja tyhjälle tankille.

En osaa sanoa, että onko takaisinkutsut samoja täällä ja rapakon toisella puolella. Jos on ja ei ole tehty, niin mielestäni maahantuoja on edelleen vastuussa.

Toivotaan, että vika löytyy ja korjaantuu helposti.
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Lainaus käyttäjältä: Tonzal - 12.07.12 - klo:20:36
Hei!

Törmäsin tähän ST-Owners.comin ketjuun, jossa on vähän vataavanlainen vika. Kaverilla jää kaksi palkkia pysyvästi näkyviin, vaikka ajaa tankin tyhjäksi.

Ongelman ratkaisu on lähes viestiketjun lopussa. Eli, 2003 vuosimallissa pitäisi olla takaisinkutsu tehtynä maadoitusjohdotuksen parantamiseksi/korjaamiseksi. Jos maadoitus ei toimi kunnolla, niin tankin mittari ei näytä välttämättä oikein. Ketjusta löytyy myös anturin vastusarvot täydelle ja tyhjälle tankille.

En osaa sanoa, että onko takaisinkutsut samoja täällä ja rapakon toisella puolella. Jos on ja ei ole tehty, niin mielestäni maahantuoja on edelleen vastuussa.

Toivotaan, että vika löytyy ja korjaantuu helposti.

Kiitokset Tonzal.

Arvasin, että joku täällä ainakin pystyy antamaan 3:n pisteen vihjeen. Täytynee hakea tuolta kaupunkiasunnosta tuo huoltomanuaali ja pohdiskella asiaa joku sateinen ilta.

Tuo takaisinkutsu täytynee myös tarkastaa.

Terv Awes

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 11.07.12 - klo:13:06
Lainaus käyttäjältä: awes - 09.07.12 - klo:22:12

Pannariini (1300 vm 03) on ilmaantunut outo vika. Bensamittari näyttää, kun on kolme palkkia jäljellä, ei se siitä enää vähene.

Ensimmäisen kerran se oikutteli jo tullessani keväällä Kroatiasta. Olin ajellut jo 400 km pitkin moottoriteitä ja kolme palkkia jäljellä jo pitkän aikaa. Päätin kuitenkin käydä tankilla ja laittaessani pyörän sivujalalle niin hups, yhtäkkiä mittari pompsahti punaiselle alueelle.

Tänään olin ajelulla ja muistelin viime tankkauksesta ajelleeni jo pitkän tovin aina kolme palkkia mittarissa. No, tankkasin täyteen ja sain sinne mahtumaan melkein 23 ltr. Mielestäni mittarin olisi jo pitänyt siirtyillä punaiselle.

Täytyy varmaan ajella loppu kesä trippimittarin varassa.

Jos jollakin ollut vastaavaa, otan mielelläni vinkkejä ongelman ratkaisuun.
Ei mun pyörässä 1300 -06 ole punaista aluetta vaan, kun viimenen palkki alkaa vilkuttamaan
niin tulee näyttöön kilometrimäärä minkä vielä pääsee jos ajan kovempaa niin kilometritkin vähentyy,
mut normali ajolla 90-100km/h n.87 km vielä pääsee.

terv. Sepeteus

Kyllä sun sepeteus pitää välillä tulla maihin ja ajelemaan pannarilla. Muisti pettää kun joutuu olemaan pois mopon päältä liian pitkään. :o
On siinä mittaristossa "punainen alue" paas kattoen. cool_smil
Myös lämpömittarissa on oikealla punainen alue, juurikaan kuvassa kyllä näy....

SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Mä taidan olla sepeteuksen kanssa samaa mieltä vaikken merillä olekkaan . Punanen väri on tainnut loppua kesken  , kilsat vaan pienenee kun viimeinen palkki on käytössä

13.07.12 - klo:15:21 #7 Viimeisin muokkaus: 13.07.12 - klo:17:29 käyttäjältä awes
Päätin tarkastaa asian, eli vm. -03:een  on riittänyt vielä pienen pätkän punaväria.

Onkohan tässä sitten vuosimallien välillä oleva ero?

Oli jo itselle tulossa epävarma olo, että olenko vallan nähnyt omiani, vaikka vasta 9 vuotta tuota mittaria vahtinut. :pukeleft

Nyt vähän helpotti. :(

Kyllä mä luulen että poikienkin mopoista löytyy tuo punainen alue.
Taitaa pojat tuijottaa vain noihin palkkeihin jotka vähenevät tuosta mittarista bensan kanssa samaan tahtiin...

Sanotaanko että mittarissa on punainen alue mutta "viisarin" virkaa toimittaa nuo "palkit" jotka kaikki ovat saman värisiä ja se viimeinen palkki kun jää yksikseen näkyville se vilkuttaa että mene hakemaan lisää.. icon_mrgreen

Tämä asia pitääkin tarkistaa seuraavassa kokoontumisessa..... cool_smil
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Näyttäis riittäneen vielä -08 malliinkin,tuota punaista!

Lainaus käyttäjältä: Timppa - 13.07.12 - klo:01:23
Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 11.07.12 - klo:13:06
Lainaus käyttäjältä: awes - 09.07.12 - klo:22:12

Pannariini (1300 vm 03) on ilmaantunut outo vika. Bensamittari näyttää, kun on kolme palkkia jäljellä, ei se siitä enää vähene.

Ensimmäisen kerran se oikutteli jo tullessani keväällä Kroatiasta. Olin ajellut jo 400 km pitkin moottoriteitä ja kolme palkkia jäljellä jo pitkän aikaa. Päätin kuitenkin käydä tankilla ja laittaessani pyörän sivujalalle niin hups, yhtäkkiä mittari pompsahti punaiselle alueelle.

Tänään olin ajelulla ja muistelin viime tankkauksesta ajelleeni jo pitkän tovin aina kolme palkkia mittarissa. No, tankkasin täyteen ja sain sinne mahtumaan melkein 23 ltr. Mielestäni mittarin olisi jo pitänyt siirtyillä punaiselle.

Täytyy varmaan ajella loppu kesä trippimittarin varassa.

Jos jollakin ollut vastaavaa, otan mielelläni vinkkejä ongelman ratkaisuun.
Ei mun pyörässä 1300 -06 ole punaista aluetta vaan, kun viimenen palkki alkaa vilkuttamaan
niin tulee näyttöön kilometrimäärä minkä vielä pääsee jos ajan kovempaa niin kilometritkin vähentyy,
mut normali ajolla 90-100km/h n.87 km vielä pääsee.

terv. Sepeteus

Kyllä sun sepeteus pitää välillä tulla maihin ja ajelemaan pannarilla. Muisti pettää kun joutuu olemaan pois mopon päältä liian pitkään. :o
On siinä mittaristossa "punainen alue" paas kattoen. cool_smil
Myös lämpömittarissa on oikealla punainen alue, juurikaan kuvassa kyllä näy....

Perhana, kun en pääse tarkistamaan, kun vasta ensikuun 14-15 pv, mutta totta on et täsä iässä voipi muisti pettää. mielestäni viimenen palkki vilkkuu samanvärisenä kuin muutkin palkit, mutta alapuolelle tulee vaan se numero joka näyttää montako kilomeetriä vielä pääsee.

15.07.12 - klo:12:04 #11 Viimeisin muokkaus: 17.07.12 - klo:00:40 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: lönni - 13.07.12 - klo:22:38
Näyttäis riittäneen vielä -08 malliinkin,tuota punaista!
Samoin 07:ssa luonnollisesti, tsekkasin tänään. Huvittavaa tässä on se, että en ole aiemmin itse sitä lkoskaan huomannut siinä, ja jollen olisi varta vasten katsonut, niin olisin väittänyt vastaan koko asteikon olemassaoloa...

15.07.12 - klo:20:05 #12 Viimeisin muokkaus: 17.07.12 - klo:00:41 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 14.07.12 - klo:09:44""Perhana, kun en pääse tarkistamaan, kun vasta ensikuun 14-15 pv, mutta totta on et täsä iässä voipi muisti pettää. mielestäni viimenen palkki vilkkuu samanvärisenä kuin muutkin palkit, mutta alapuolelle tulee vaan se numero joka näyttää montako kilomeetriä vielä pääsee.""

Älähän Sepeteus hätäile, ei taida kenelläkään ajokuntoisella vilkkua punaista Pannarin bensa- tai lämpömittareissa.

Se punainen pätkä on näkyvissä aina, minullakin on tankki täynnä ja kone on kylmä.

Älkää hyvät miehet ottako vakavasti.

Kaikilla on mitä todennäköisemmin sama mittaristo.
Sepeteus on oikeassa "viisari" vilkkuu kun menee viimeiselle palkille. Eli alueelle joka on merkitty mittarin asteikolle punaisella värillä. Samalla tulee näyttöön kilometrimäärä, joka pitäisi vielä päästä ajamaan jäljellä olevalla bensiinimäärällä.

Sama lämpömittarissa tosin toivottavasti "viisari" ei koskaan kenelläkään mene punaiselle alueelle.
sa_doh mitä muuten tapahtuu mittaristossa jos lämmöt nousee sinne punaiselle?
Alkaako lämpömittari vilkuttamaan?

Kummassakaan mittarissa ei "punainen" alue vilku se vain on siinä.
Kyseistä punaista aluetta ei huomaa jos ei tarkasti katso mittaria, kun noista valokuvistakaan sitä ei tahdo hoksata.

eikun  03Biker  wave
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22


No niin, aikaa kulunut ja mitään en oo tehny asian hyväks. rinning

Käytin Pannariani Vapun tiennoilla kattelemassa Adrianmerta ja toin tullessani vähän lämmintä ilmaa tänne  75maa75 kotimaahan. Tuli ehkä vähän liikaa.  bowdown

Matkan tein trippimittarin varassa kun en bensamittariin oikein luottanut. :-\

Sitten se yllätys:  thumbsup1 Tänään siirtäessäni pannaria kesälaitumelle niin kappas, bensamittari toimi niin kuin pitääkin. Vaihteli vuorotelen kahta ja kolmea palkkia. Lopulta jäi näyttämään kahta palkkia tohon pihaan parkkeerattuani. rd11

Eli johtopäätös. Eihän näitä vikoja pannarissa juurikaan ole ja jos ilmaantuu, niin antaa sen itse korjata itsensä. 062802jumpie

Tosin täysi luottamus ehkä vielä puuttuu. ;D