Pannari vai Fjr

Aloittaja eloranta.tero@gmail.com, 12.02.12 - klo:19:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Olen ostamassa matkapyörää ja olen kahden vaiheilla Honda ST 1300 -04 ajettu 30000km tai Yamaha fjr 1300 -03 ajettu 2711km
Hinta suurin pyörtein sama, en osaa päättää....voisitteko avittaa miestä päätöksessä! rd11

täällä on paljon keskustelua juurikin kyseisestä taisteluparista. mun puolueellinen mielipiteeni kääntyy tietenki Hondan puoleen, mutta voin puolueettomasti sanoo kaks asiaa:

1) toiselle "istuu käteen" paremmin Honda, toiselle Jammu
2) suurinpiirtein saman ikäisistä mopoista on siis kyse, toisella ajettu 3000km, toisella 30 000km

mut päätä ite
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Mietityttää tuo Fjr pienet kilometrit, kun on seissyt paljon. Rupeaako vuotamaan kuin kastelukannu, kun alkaa tosissaan päästeleen?

Kannattaa lukea Motorrad  75maa75 numero 2, matkatesti itämeren ympäri. Testasivat neljä matkapyörää viikon reissussa.

Buimuri oli odotetusti ykkönen,mutta "normaalihintaisten"voittaja oli HONDA, jonka kehuttiin olevan PARAS vaihtoehto sille, joka haluaa ajella kaikessa rauhassa. Toki myös mainittiin, että huippunopeuksissa HONDA muuttuu levottomaksi.(+200km/h nopeuksissa). 22yikes

Onnea valintaan ja Tervetuloa Tahkolle. honda_sign

Jos itse aikoo huoltaa on pannari helpompi.

Jatkan vielä. Jarrulevyistä näkee onko kilometrit sinne päinkään ja siinähän on vielä ensiasennusrenkaatkin. Vaihteisto on fjr:ssä kuin kivikaudelta verrattuna pannariin. Sitten jos tuollainen vaikuttaa niin fjr ei näytä miltään, tusinapyörän näköinen. En nyt muista tankin kokoa, mutta se on, varsinkin ulkomaan matkailussa mielestäni tärkeää. Kyllä se muuten hyvä pyörä on niin vielä se tärinä tuossa fjr:ssä.

Kun tämä muisti pelaa pätkissä niin ettei vaan ollut noissa vuosimalleissa jotain vikaa(fjr) en nyt ole aivan varma. Kantsii ottaa selvä, joltain muulta kuin siltä myyjältä.

Tähän on munki pakko sekaantua..
käytiin Marian kanssa oikeen kahteen kertaa kokeilemassa FJR, kun ei eka kerralla oikeen saatu otetta.

Toisella kertaa tuli ihan samat fiilikset, eli ei tykätty Yammusta, tuli fiilis että se ei ole oikeen "sporttipyörä", eikä matkapyörä vaan jotain siltä väliltä, liian kapea tai jotain, eikä moottorin teho vakuuttanut siinä määrin mitä oli lukenut testeistä.
Jousitus oli aika vatkuli, vaikka myyjä laitteli sen jäykimmilleen.
Runko tuntui myös jotenkin "eläväiseltä", en tiedä mikä oli...
kahdestaan ei päästy pakettiin, kypärät kolahteli yhteen.


Noh, kaiken kaikkiaan ei tullut mitenkään laadukkaan oloista tunnetta, ei ollut meidän pyörä.
Mut nämähän on aina makuasioita, kokeile ihmeessä molemmat.

Jammun vaihteista olen mäkin kuullut eli kakkaa  grrrrrr
Omakohtanen kokemus oli kun olin kiihdytys kokeiluissa pari vuotta sitte tuolla
Alastarolla voitin FJR:n kaksi kertaa jäi noin 15 m molemmilla kerroilla, oon foorumilla
kertonu tän jutun aijemminkin.
Ennenkuin itse päädyin pannariin niin luin kahdestaki lehdestä arviot ja molemmissa 5 kuskia rd11
olis valinnu matkapyöräksi pannarin, niissä molemmissa oli että vaikka pannarissa on vähemmän
heppoja niin välitykset ja vaihteet on huomattavasti paremmat. Ulkonäkö asiat on makuasioita. rd11

Onko makuasioita? Sittenhän ei ole hyvää ja huonoa makua? Eikä rumaa ämmää eikä kaunista naista?  redtan Eihän mis suomikaan ole ruma vaan kaikkien mielestä kaunis. Vauva on kaunis vai onko kuultu sanovan ruma lapsi? Kahvit ja sikapossu ei paha vaan hyvää? Kylläpä tekee hyvää...kaikkien mielestä eikä huonoa. No nyt meni vähän hjuumoriksi 38.gif

Valinta tehty Pannari vei voiton rd11 honda_sign

15.02.12 - klo:07:06 #11 Viimeisin muokkaus: 19.02.12 - klo:15:03 käyttäjältä Timppa
Katoppas, onnea vaan kovasti uudelle menopelille!



15.02.12 - klo:08:23 #12 Viimeisin muokkaus: 19.02.12 - klo:14:58 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: pannaristi 2012 - 15.02.12 - klo:06:34
Valinta tehty Pannari vei voiton rd11 honda_sign

Tuosta päätöksestä täytyy ilman muuta onnitella  rd11

Terv.
Eki

Onnea, toivon ettet pety. Jos huoltohommat kiinnostaa niin tältä voorumilta löytyy kyllä ohjeita. grrrrrr

15.02.12 - klo:13:57 #14 Viimeisin muokkaus: 19.02.12 - klo:14:57 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: pannaristi 2012 - 15.02.12 - klo:06:34
Valinta tehty Pannari vei voiton rd11 honda_sign
Onnea uudelle Pannaristille smile04Bikerwheelie

Powered by EzPortal