Kypärä tiedustelu

Aloittaja jarska, 26.03.09 - klo:22:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mulla ei ole koskaan ollut muita kuin umpikypäriä ja vähän miettinyt avattavaa tilalle.

Avokypärä on jotenki aina tuntunut liian suojaamattomalle mun mielestä.

Shoei multitec, ja ainoa oikea väri musta. hat1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Avattava on aina ollut, voi vaikka vetää ruuhkassa savut, jos on sellaisia "paheita". Nyt on tuollainen HJC sisäpuolisella aurinkovisiirillä. Emännällä on NOLAN, myöskin aurinkovisiirillä. Ei ole ollut umpikypärää koskaan, joten eipä pysty vertaamaan.


26.03.09 - klo:23:33 #4 Viimeisin muokkaus: 27.03.09 - klo:00:34 käyttäjältä Kauko
Aloitin 15-vuotiaana HA-kypärällä, sellainen hieno;) Ensimmäinen pottakin oli kuitukypärä, oranssinvärinen. Merkkiäkään en ole osannut vaihtaa, enkä oikeastaan väriäkään;
nyt punakuvioinen Arai RX-7.
Siipalla on täyspunainen Arai RX-7. näkyy tuossa vieressä
Noi clipclap kypärät ei oikein vakuuta, yksinään niistä ei läpäise SNELLin testiäkään.

En tiedä tuosta SNELLIN testistä, mutta pikkasen ihmetyttää, että tuollaiset kokeneet matkamotoristit ja "journalistit" kuten VEIJO SAANO ja KALEVI KANKAANSYRJÄ, jotka tekevät juttuja MOTO1:seen, käyttäisivät kypärää, joka ei ole heidän mielestään turvallinen???

27.03.09 - klo:00:32 #6 Viimeisin muokkaus: 27.03.09 - klo:10:13 käyttäjältä Kauko
Arai ei tee clipclap kypäriä juuri turvallisuussyistä. Markkinat varmaankin painostaa tekemään, kun parhaimmat kilpailijat Shoei ja Schubert sellaisia tekee. Mutta ei tee. SNELL on jenkkien luokituslaitos ja täällähän sillä ei ole virallista statusta. Kuitenkin oma pääni on oman pääni asia ja ne vähäiset aivosolut yritän suojata kunnolla. ClipClap olisi mukava käyttää, mutta jostakin luin aika hirveetä tekstiä kuinka tuollainen clipclap voi käyttäytyä onnettomuustilanteessa. taisi olla juuri Snellin sivut.
Toiseksi kuka GP-kuski ajaa clipclap kypärällä? tai muukaan alan ammattikuski?

No niin no, jos ajaisin kilpaa, taikka muuten ei olisi mukavuudella väliä, niin aivan sama, mutta itse en käytä umpikypärää, enkä nahkapukua (esteettisyyssyistä) koska tix texit ja Clip Clapit on vaan, niin  mukavat käyttää.

Shoei Multitec ja seuraavan potan edellytyksenä on integroitu aurinkovisiiri,
elikkäs ilmeisestikin Tsuuperttin C3 tai mikä numero sitten onkaan kyseessä.
 _1_v

Täytyypä lukasta noi Snellin testit läpi.

Itsellä keikkuu päässä avattava Nolanin N102 ja olen siihen ollut ihan tyytyväinen. Onhan se painava, muistaakseni jotain 1850g, mutta myös käytännöllinen, vaikka en savuttelekaan. Värinä hopean harmaa yks yhteen pyörän kanssa ;)

Kyseessä on mun ensimmäinen oma potta, joten ei ole kauheasti kokemusta muista. Mutta kun tuon hankin, niin kävin kaikki markkinoilla olevat avattavat läpi ja sovittelin niitä päähäni. Kaupoissa tuli vietettyä yhteensä tunteja. Ilmeisesti leukani on jotenkin eteenpäin työntyvä, koska missään mallissa ei tuntunut olevan tilaa, vaan leuka hiersi kiinni seinämässä. Kokeilin myös monia umpikypäriä, ja niissä ei ko. leukaongelmaa ollut juuri lainkaan. Avattava oli kuitenkin saatava.
Muistakin malleista olisi löytynyt leukatilaa, jos olisi valinnut xxxl koon, mutta silloin koko potta olisi pyörinyt päässä.

Viime syksynä oli hieman ongelmia huurtumisen kanssa, mutta ne hävisi uuden sisävisiirin myötä. Olin onnistunut saamaan naarmuja sisävisiiriin, sen etupinnalle, jolloin se ei istunu täysin tiiviisti visiirin kanssa. Ilmeisesti on hankittava aina uusi sisävisiiri / ajokauskausi.

Aurinkovisiirikin, sellainen lippa, toimii mainiosti, vaikkakin moottoritienopeuksissa hieman värisee. Pleksi asennolla saa korjattua.

Onko kellään kokemuksia Nolanin oman N-com kypäräpuhelinsysteemin kanssa? Sen saisi kypärään kiinni suoraan tehdasvalmiiseen paikkaan.
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Tammikuussa hehkutettiin suupertin uudesta clipclap kypärästä ihan hilveesti.
Messuilla kokeilin S3 (vai C3) päähäni, ja ei sopinut ollenkaan päähän. Jotenkin
tuo avausmekanismin tukevuus ei vakuuttanut minua ollenkaan. Näppärää suupertissa
oli intergroitu aurinkovisiiri. Tosin en saannut tietoa siitä, miten se aurinkovisiiri
oikeasti suojaa UV-säteilyltä. Paljon juttua kun on ollut muoviaurinkolasien
terveysriskeistä: tummentaa muttei suojaa.
Mukavuus on hyvin henkilökohtainen juttu, minulle ei ole auennut tuon clipclapin
edut ollenkaan. Kypärä kun laitetaan päähän ja jos on sopiva niin umpikypärän
asentuu päähäni nopeammin kuin clipclap.
Mutta niinkuin sanoin, nämä on hyvin henkilökohtaisia mieltymyksiä, toinen
tykkää toisesta. Turvallisuus on vain varusteissa tärkeämpää kuin "ulkonäkö".
Nahka-asut tuntuivat muutama vuosi sitten ihan turhilta ja "hölmöiltä", ei pidä vettä jne.
Tammikuussa ostin nahkapuseron...ja nyt ajofarkut (ovat vielä matkalla = 2 vkoa)

Mulla on vanha kypärä Suupertti C2 ja ny ostin toisen joka on Suupertti C3.

Kolmekin löytyy: Shoein umpikypärä, Nolanin avattava ja Schubertin J-1, joka on uusin ostos.

tän hetken kypärät
shoei raidII cardon laitteella (voisin myydä)cardoni ei käytetty kertaakaan
ja nolan n103 kaikilla"herkuilla"(int.aurinkolippa,huurteenp.visiiri,kuulokkeet/mikki)

avattavan ostin lähinnä sen takia,voi pistää tupakaksi ,samaan aikaan rillit päähän ja tutkimaan karttaa

kaikki schuberthin mallit kokeiltuina tai käytössä.
avattava ( consept ) on melko meluisa ( ellei plexi suojaa ). helppo käyttää ( päähän ja pois )
c1 se tehokkain ja kallein ( vai oliko se s1 ), umpikypärä kuitenkin, on loistava, mutta siitä ei näe alaspäin ja jotenkin se on niin tuettu ja topattu, että tulee suljetun paikan kammoa. ja, jos pitää yhtenään ottaa pois ja takaisin, kuuluu illalla punakorvaisten heimoon.
j1 se avomallinen on miellyttävä. iso ikkuna, josta näkee joka suuntaan. voi käyttää tai olla käyttämättä rautaa ( irroitettava kaari ) leuan suojana. on kaulasta avoin ja sateella vesi tulee tupaan ( ellei plexi suojaa ).
aurinkovisiiri on kypärässä vakiona ja hyvä onkin.
on myös shoein jet, avokypärä, mutta se on vähän hempulimpi kuin schuberth.
eli, noihin avomalleihin isolla plexillä on tullut tykästyttyä. se plexi on asiaa. aurinkolasit kyllä pitävät ampiaiset pois silmistä, mutta aika kirpakasti se sattuu otsaan tai poskeen tai sitten se pirulainen osuu sinne ihon ja kypärän väliin. mikä voi kovastikin haitata muuhun liikenteeseen keskittymistä

Powered by EzPortal