Perämurikan öljyntäyttö proppu/kansi

Aloittaja Demsey, 03.10.11 - klo:10:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tuossa pyörää talviteloille laittelin lauantaina.
Pyörä "huollettu" viime syksynä oikeen huoltoliikkeessä...
Hieman ihmettelin kun peräöljyt laskin pois, että ompa mustaa,
hieman jotain mujua joukossa ja pintankin alempana.
Että olisko jäänyt viime syksynä  ja 10tkm:ä sitten vaihtamatta....?
No uutta öljyä perään ja kantta kiinni.
Olisko sitten liikaa voimaa (ja sitä on kylkylkyl) tai liian iso avain
(Kamasa räikkä) niin kuului pikkuinen Naps!.
Ajattelin et ei P*****e meniköhän kierre!
Oli tarkoitus avata kantta ja katsoa mitä tapahtui,
niin kansi tipahti irti maahan!!
Siitähän se meni kierteen juuresta poikki/katki!

No sydänkylmänä soitteleen Tuusmotoriin et löytyykö ja mitä
maksaa...
No on kuulema samalla koodilla kun Monkeyn peräkansi ja
hinta: 5,90e!!
Olis siis varmaan löytynyt jostain mopo liikkeestä parilla eurolla
mut en alkanut tinkaan  bittebitte

Tuli vaan jotenki taas kyyniseen mieleen et minkähän takia ei peräöljyjä
ollut vaihdettu... ja käynyt samassa paikassa pari vuotta...

Tulipa vaihdettua moottoriin öljyt Motonetin tarjous 5 l Motox Super 15w-40 SL/CF/CG 13,90 ja filtteri 7,90 eli yhteensä 4 l + filtteri 3 varttia aikaa = 19,02e Kununpyörässä olis maksanu 75e säästinpä itse tehden 60e thumbsup1  jos lasken että bensa maksaa 1,70/L ja mopo kuluttaa n. 5 L/100 km niin ajan tolla säästöllä n.600-650 km 062802jumpie  joten kyllä kannattaa vaihtaa itse ja voi olla varma siitä että se on varmasti tehty horisko , Pitipä vaihtaa myös perän öljyt mutten saannu mutteria auki, nyt meen kokeileen sitä hylsyräikällä,
osaisko joku kertoo mistä sen vanhan öljyn saa valutettua pois ? h-e-l-p  

Siinä alempana on toinen proppu,ota auki,niin kyllä
ne vanhat öölit sieltä alas tulee. thumbsup1

10.06.14 - klo:16:53 #3 Viimeisin muokkaus: 10.06.14 - klo:16:57 käyttäjältä sepeteus
Samperi kun ovat tehneet niin matalan mutterin perämurikan öljyntarkistus reikään,  knuppel2    en onnistunu
aukasemaan hylsylläkään vaikka laitoin siihen CRC:tä ??? tyhjennys proppu lähti ihan hyvin auki,on vähän korkeempi mutikka, ei vaan voi tyhjentää,kun ei saa uutta tilalle. on tuo huollettu viimeks Kununpyörässä, oisko siellä sitte jollakin vehkeellä vedetty niin kovin kiinni ettei tavallisilla kiinto-hylsy avaimilla saa auki !!! wallhead  ¤#&!!&#@!!!!

ajelenpa sinne huomenna vähän kyselemään 53.gif 

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 10.06.14 - klo:16:53
Samperi kun ovat tehneet niin matalan mutterin perämurikan öljyntarkistus reikään,  knuppel2    en onnistunu
aukasemaan hylsylläkään vaikka laitoin siihen CRC:tä ??? tyhjennys proppu lähti ihan hyvin auki,on vähän korkeempi mutikka, ei vaan voi tyhjentää,kun ei saa uutta tilalle. on tuo huollettu viimeks Kununpyörässä, oisko siellä sitte jollakin vehkeellä vedetty niin kovin kiinni ettei tavallisilla kiinto-hylsy avaimilla saa auki !!! wallhead  ¤#&!!&#@!!!!

ajelenpa sinne huomenna vähän kyselemään 53.gif


Sitä ei voi kovin lujaa kiristää sillä propusta korkkaa kanta irti . Olisko hapettunut kiinni , kuitenkin välissä on tiiviste .

11.06.14 - klo:20:53 #5 Viimeisin muokkaus: 11.06.14 - klo:21:00 käyttäjältä sepeteus
Tulihan käytyä Kununpyörässä ja siellä ne naputteli sen hatun löysäksi, mulla on huonot hylsyt
semmoset isäni jäämistöä monikulmaiset, pitää olla kuusikulmaiset (pitää paremmin eikä pyöristä muttereita)
makso Metaplanissa 5e 17mm:nen. thumbsup1   Oli vielä hankaluuksia saada kaadettua sitä peräöljyä sinne
murikalle, ::)  kun pakoputki oli edessä, ensin meinasin avata ja siirtää putkea sivuun, mutta keksinkin sitte että
teen fillarin sisäkumista taipuvan putken 4idi4s  ja valutan sen 155 ml sitä pitkin sinne, hyvin luannistu
Nyt on sitte peräöljytkin vaihdettu 062802jumpie
Perjantaina Rutakkoralliin ellen joudu töihin  rd11

Powered by EzPortal