YLEISIN HUOLTOTOIMENPIDE TALVIHUOLLOISSA

Aloittaja Timppa, 14.03.11 - klo:21:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

14.03.11 - klo:21:27 Viimeisin muokkaus: 14.03.11 - klo:21:29 käyttäjältä Timppa
Kyselläänpä hiukan mitä huoltoja ja hommeleita teette mopoon talven aikana.

Sitten nähdään mikä on yleisin "huoltotyö" tai suosituin/helpoin tehdä, tee se itse menetelmää käyttävillä.... bittebitte

Jos joku työ unohtui kertokaa niin lisätään...
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Tulpat ja kytkin/jarrunesteet vaihdan joka toinen vuosi. Ilmanpuhdistaja ja perän öljyt joka vuosi.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Huollatin pyörän jo syksyllä ajokauden lopuksi. Öljyt, suodatin, tulpat, jarru- , kytkin- ja jäähdytysnesteet uusittiin.
Pientä virittelyä nyt keväällä.

Syksyllä käytin pyörän 60t huollosa, niin eipä ole tarvinnut kuin akkua ladata talven aikana  eusadance
Laiskuuttani en sitten ole saanut muuta aikaiseksi, eli ei ole tullut modailtuakaan yhtään.

Asiasta toiseen...

Kuuluuko Pannarin 60t huoltoon tulppien vaihtaminen? Minusta kuuluu, kun huoltokorttia katson, mutta eipäs vaihtaneet niitä ko. huollossa. Kun pyörän hain huollosta, niin tämä mekaanikko listas mitä oli tehnyt, ja kun en kuullut tulpista mitään, niin kysyin asiasta. Hänen vastaus oli, että ei kuulu. En jaksanut asiasta pauhata syksyllä enempää, vaikka se mielessä kalvasikin koko alkutalven. Nyt taas tuli asia mieleen.

Harmittaa, kun olen ollut enemmän kuin tyytyväinen ko. huoltoliikkeeseen, mutta nyt huollon tekikin joku uusi kaveri joka oli tähän firmaan palkattu. Aikaisemmin omistaja teki kait yksikkeen hommia. Pitääköhän tässä äänestää jaloillaan ja valita toinen huoltofirma, jos ei ota itseään niskasta kiinni ja ala tekemään noita huoltoja itse.

t.Tonza
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Neljä ensimmäistä tehty. Ilmanputsari ja tulpat vois vielä vaihtaa.

Ei kenelläkään sattuisi olemaan ylimääräistä tulppa-avainta? Ei tullu työkaluja pyörän mukana, eikä
mikään normiavain sopinut tulppien vaihtoon.

20.03.11 - klo:14:18 #5 Viimeisin muokkaus: 20.03.11 - klo:18:19 käyttäjältä Timppa
Mielenkiintoista... Mitähän nuo toiset moponmyyjät kuvittelee tekevänsä ns.merkkikohtaisilla avaimilla??? Mulla sama hommeli avaimet kadoksissa silloin kun kauppaa tehtiin!!!

Mutta Honda originalparts  auttaa. thumbsup1

http://www.hondaoriginalparts.com/honda_motorcycle_parts_selection_pfk.php?block_01=13MAJS41&block_02=F__3600&block_03=4877

Tosin suolaiseen hintaan.....pelkkä tulppa-avain n.15€
Tosin tarvii kyllä joskus myös jousensäätökaluakin osa7,17 ja 10 tulppa-avain nuo olis hyvä olla , muut varmaan löytyy parempinakin. icon_mrgreen

Aina ei kannata mennä merta edemmäs kalaan... icon_mrgreen 
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/tyokalut/tulppa-avaimet/tulppa-avain-16mm-honda-89216-kyz-700/
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: Tonzal - 20.03.11 - klo:12:22
Syksyllä käytin pyörän 60t huollosa, niin eipä ole tarvinnut kuin akkua ladata talven aikana  eusadance
Laiskuuttani en sitten ole saanut muuta aikaiseksi, eli ei ole tullut modailtuakaan yhtään.

Asiasta toiseen...

Kuuluuko Pannarin 60t huoltoon tulppien vaihtaminen? Minusta kuuluu, kun huoltokorttia katson, mutta eipäs vaihtaneet niitä ko. huollossa. Kun pyörän hain huollosta, niin tämä mekaanikko listas mitä oli tehnyt, ja kun en kuullut tulpista mitään, niin kysyin asiasta. Hänen vastaus oli, että ei kuulu. En jaksanut asiasta pauhata syksyllä enempää, vaikka se mielessä kalvasikin koko alkutalven. Nyt taas tuli asia mieleen.

Harmittaa, kun olen ollut enemmän kuin tyytyväinen ko. huoltoliikkeeseen, mutta nyt huollon tekikin joku uusi kaveri joka oli tähän firmaan palkattu. Aikaisemmin omistaja teki kait yksikkeen hommia. Pitääköhän tässä äänestää jaloillaan ja valita toinen huoltofirma, jos ei ota itseään niskasta kiinni ja ala tekemään noita huoltoja itse.

t.Tonza

-08 ohjekirjan mukaan tulppien vaihto on 24 tuhannen välein, joten seuraavassa 72t huollossa on tulppienkin vuoro.

Lainaus käyttäjältä: lehtonen - 20.03.11 - klo:15:54
-08 ohjekirjan mukaan tulppien vaihto on 24 tuhannen välein, joten seuraavassa 72t huollossa on tulppienkin vuoro.
Ok, se pitää siis noin tulkita tuota taulukkoa, kait se sitten itsellänikin on niin. Insinööri, kun on kirjoittanut 6t kohdalle =42t jne., eli taulikko alkaa alusta. Tällöin tosiaan jatkossa tulisi tulppien vaihtoväliksi 36t  ashamed

Joskus tullut nuo km lukemat kirjoitettua optimaalisesti jopa 120t tohon lappuun, niin on vaan lukenut niitä pystysarakkeita. Sit on vielä edellisessä huollossa kaikki osuneet yksiin, niin olen ollut tyytyväinen.

Mun moka!
Tonza
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

En ole tehnyt talven aikana mitään, vaan kaikki tehtiin syksyllä ennen talviunille menoa. Pannariin tehtiin sysyllä ensimmäisen tonnin huolto, ennätin ajaa uudella pyörällä 987 kilometriä ennen ajokauden loppua. Savut olen jo ottanut ja iloisesti lähti käyntiin, kun vaan pääsisi baanalle. rd11
jauhis

Powered by EzPortal