Mihin kiinittää huomiota ?

Aloittaja AmcRoad, 17.10.10 - klo:19:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pannarin hankinta lähenee;asiantuntijoilta kysyn, että mihin pitää kiinittää huomiota,
vm 2006 ulkomaan tuonti, 24 tkm:n huolto tulossa.
Mitä pitää tarkata erityisesti?
* huoltokirja
* ulkoasu kielii jotain
* kilometrit
* tyhjäkäynti
* moottorin käyntilämpö
* kertokaapa kokemuksia

* toimiiko takajousen esijännityksen säätö (jumiutuu helposti)
* jarrupalojen kunto (kertoo paljon miten ajettu, noilla kilometreillä pitäisi olla vielä alkuperäiset)
* jäähdyttäjän kunto: onko ajettu kuraa täyteen ja sen jälkeen painepesurilla lamellit lyttyyn
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !


Minulla jarrupalat kuluu takana alle 20000km ajolla lähelle merkkiuran pohjaa. Olen kyllä kiinnittänyt huomiota siihen, että makootanko jalkaa jarrulla. Palojen laatu on melko pehmeää ainakin orkkiksilla,,, mun mielestä... Edellinen pannari ilman abs:iä ja kesti paljon pidempään.

Tarkistapas, onko paisuntasäilössä jäähdytysnestettä. Pitää avata pikku luukku pyörän vasemmalta puolelta, taskulamppu ja/tai 20 cm taipuisa tikku tarvitaan nestepinnan tarkistukseen. Samoin kylmäkäynnistyksen jälkeen tyhjäkäynti myös koneen lämmettyä kolmeen lämpömittarin tolppaan. Jos jotain hämminkiä, niin tingi hintaa ainakin 500 ekeä alaspäin, saat sillä hinnalla tiivisteliimaa, uuden termostaatin ja vahapatruunan. Jos teetät korjaamossa niin tingi mieluummin tonni alaspäin.

Alkuperäisillä paloilla ja ABS-jarruilla 40 000km ja tänä syksynä vaihtoon.   03Biker

Powered by EzPortal