Korvatulpat

Aloittaja Maria, 17.09.10 - klo:14:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mitkä korvatulpat olette havainneet parhaiksi?

Meillä on miehellä sellaset henk.koht muotoonvaletut tulpat on kuulemma hyvät. Mulla ei oo minkäälaisia en ole kyytiläisenä pitäny tarpeellisena. Mä en pysty korvatulppia pitämään, tulee sellanen kumma tunne , että korvat on lukossa oon joskus yrittäny töissä pitää.
Mun tarvii työssä pitää kuulosuojaimia ja joskus olis kiva laittaa vähän kevyemmät versiot kuin kuppisuojaimet , mutta en oo löytääny sopivia

Nyt en ole satavarma, näkyykö liitetty kuva tässä alla. Meille sopivimmat ovat nuo keskimmäiset. Vasemmanpuoleiset ovat vaimentavimmat, mutta enemmän käytettynä hiertävät korvakäytävää. Oikean puoleiset ovat selvää kertakäyttökamaa ja liian pehmeät kesähelteillä. 

Mä oon käyttäny EAR Soft tulppia. Ei paina korviin samallalailla kuin Ear Originalit. Ilman tulppia en voi pitempiä reissuja tehdä. Pikku ajoja voi ajaa ilman tulppiakin, mutta yleensä aina tulppien kanssa.

Mitä???
Juu korvatulpilla mennään ja molemmilla nuo aina korvissa

http://www.ajbike.fi/product_info.php?cPath=2_147&products_id=10612

Kuulee vielä keskustelun kypäräpuhelimella bowdown
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

meillä kuulee keskustelut ihan hyvin ilman korvatulppia, mulla on niin tiukka kypärä, ettei sieltä kuulu mitään suhinoita. Mies yritti mulle aina esittää korvatulppien käyttöä enkä oo vielä keksinyt miksi mun niitä pitäs käyttää..

Tuota....
kyllä meilläkin keskustelut kuuluu ilman tulppia. icon_mrgreen
Mutta kuuluu myös niiden kanssa (tulppien)

Tarkoitus olisi myös eläkepäivillä kuulla jotakin ettei mene viittomakielen opiskeluksi....
mitä hä...  horisko
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Työssäni en pysty olemaan ollenkaan ilman kuulosuojaimia, mutta pannarin kyydissä en oo huomannu minkäänlaista melua.

18.09.10 - klo:18:35 #8 Viimeisin muokkaus: 18.09.10 - klo:20:27 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: HelmiWilhelmiina - 18.09.10 - klo:18:16
Työssäni en pysty olemaan ollenkaan ilman kuulosuojaimia, mutta pannarin kyydissä en oo huomannu minkäänlaista melua.

Mä olen käyttänyt GTR:n kyydissä pari kertaa korvatulppia,
vaikka ei silloinkaan tuntunut kovin tarpeelliselta.
Aika hyvin kai sit saanut olla suojassa äijän selän takana  redtan
Mutta nyt pitänee alkaa pitämään korvatulppia, kun alkaa itse halkomaan tuulta,
olipa "kypärämelu" isompaa tai pienempää, silti se tekee tepposensa ajan kanssa,
kuulema.

Kuulin hassun jutun yheltä mp-varusteiden myyjältä,
oli kuulema tehty jossakin jenkkiyliopistossa tutkimus, että jos on liian äänetöntä
(erinomaisen laadukkaat kypärä+tulpat)
niin moottoripyörällä kaatuu, koska se häiritsee tasapainoa, kun ei kuule ilmavirtoja...
Voisikohan tuo olla totta  rolley

Kyllähän se kuulemma niin on. Harjoittelemalla voi ajaa kuurokin joten siis harjoitusta. Jos melusta ei kärsi ei se ole niin vaarallista. Korva sulkeutuu kovassa melussa ( osaksi ) ja kun suljet sen tulpilla yrittää korva kuulla niiden läpi ja herkistyy. Käyttäkää kuitenkin tulppia jos haluatte.  icon_mrgreen

Mulla on muutaman viime vuoden ollut käytössä Bilsom 303 S  Small size foam earplugs. Niitä saa ainakin meilläpäin apteekista. On sen verran pienet että ei paina korvaa, mutta kuitenkin vaimentaa. Ja kartion muotoiset siis.

Ilman tulppia ei tule mitään, melu on ihan järkyttävä. Johtuu ehkä siitä että olen käyttänyt tulppia kohta 30 v.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Earfoonin korvan mukaan valettuja olllaan vaimon kanssa käytetty ainakin vuodesta -02.
http://www.earfoonsuomi.fi/index.php?earfoon&s=5
Kun noita on käytetty, niin pätkääkään ei ajeta ilman. Ilman ajaessa tuntuu että kone hajoaa kun kaikki helinät ja kolinat kuuluu.
Menee kerralla paikoilleen. Kypäräpuhelin ja keskustelu paikallaankin kuuluu hyvin, terävät äänet vaimenee.

Mulla on käytössä Alpinen Motosafe tulpat. Olen käyttänyt niitä tämän kesän. On hyvät. Kypäräpuhelin ja radio kuuluvat ihan ok. Tosin mun Kawalla kun ajelee, niin meteli on aikamoinen. Siinä kun ei ole pleksiä. Tuuli suhisee ja kone huutaa........ 2lkrnd1
Aiemmin oli sellaset omaan korvaan valetut silikoniset tulpat, mut ne ei sovi enää korviin Scubertin kanssa. Painaa ihan kaameesti. 

Ilman tulppia mennään eikä rasita yhtään,liekkö sitten kypärän ansiota vai
hiljaisen pyörän.Kuuntelen kyllä paljon musiikkia bluutuutilla ja kahdestaan ajettaessa
jutellaan rouvan kanssa,ei muuten ole kaipaillut korvatulppia hänkään. inlove

Lainaus käyttäjältä: Maria - 17.09.10 - klo:14:12
Mitkä korvatulpat olette havainneet parhaiksi?

Schuberth S1. Ja suojaa päätäkin. Ainoa huono homma on vaan se, että ei välttämättä huomaa vaikka pakoputki tippuu tielle.

Powered by EzPortal