Etuteleskooppien öljynvaihto ja stefat

Aloittaja niksu, 02.09.10 - klo:09:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

08.06.13 - klo:08:30 #30 Viimeisin muokkaus: 08.06.13 - klo:08:50 käyttäjältä sepeteus
Kotiin on tultu alppireissulta,(josta foorumilla vähän myöhemmin) mulla palo oikee ajovalo reissulla eikä me saatun pojan kanssa sitä
millään irti että ois poltin saatu vaihdettua, kun huomasin honda korjaamon, sielläpä poltinvaihto onnistu, mut huoltomies huomasi että oikeanpuoleinen stefa vuotaa, silleppä ei voinut tehdä mitään,
kun ei ollu uutta stefaa.(olis ollu kotona) mulle vaihdettiin n.2 v sitten Loviisassa vasemman puoleinen
stefa joka vuoti N. 90000 km, itävallan poika sano et ne olis pitäny vaihtaa molemmat samaan aikaan,
eikä vaan toinen, mene tiedä nyt taidan vaihdattaa molemmat, -06:sessa meni 120000 km rikki reissulla.

Itävallan poika oli todellakin oikeassa ! kyllä ne kannattaa aina vaihtaa molemmat kun kerran putket irroitetaan.
näin tehtiin minunkin pannarissa vaikka mittarissa oli vasta 100400km

Omassa 60000 km Ja oli toinen stefa korkannut. Tänään huollosta ja kustansi 150 euroa. Sisältäen työn, stefat, öljyt, molemmat putket. Korjaaja tuumasi että öljy oli harmahtavaa mikä viittaisi vesi öljy seokseen.

Nonnii  :-\   eilen pyörää pestessä huomasin että vasemman puoleinen etupään pumpun
stefa vuotaa,  katselin sitte papereista koska viimeksi vaihdettu, kun tuntu että ihan
vasta vaihdettu. :P
-06:seen 157000 ajettuun paniini on 2:si kertaa vaihdettu stefat, ensimmäisen kerran
n.90 000 km kohdalla ja kesti 32 000 ja nyt kesti 35 000 km :o   oiskohan tuo niin että 
kun ne ensimmäisen kerran menee niin niistä tuleekin kulutus tavaraa, eli kestää
n. 30 - 35000 km rd11 riippuen siitä kuinka tarkoja on oltu kun ne on asennettu.

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 05.06.15 - klo:07:56
Nonnii  :-\   eilen pyörää pestessä huomasin että vasemman puoleinen etupään pumpun
stefa vuotaa,  katselin sitte papereista koska viimeksi vaihdettu, kun tuntu että ihan
vasta vaihdettu. :P
-06:seen 157000 ajettuun paniini on 2:si kertaa vaihdettu stefat, ensimmäisen kerran
n.90 000 km kohdalla ja kesti 32 000 ja nyt kesti 35 000 km :o   oiskohan tuo niin että  
kun ne ensimmäisen kerran menee niin niistä tuleekin kulutus tavaraa, eli kestää
n. 30 - 35000 km rd11 riippuen siitä kuinka tarkoja on oltu kun ne on asennettu.

Miten on liukuholkkien tila?? Jos huonot vaikuttaa stefojen kestävyyteen kuten myös painepesurilla peseminen. Omalla ajettu n.120tkm etupää "lussu" siksi avattiin ja vaihdettiin öljyt ja samalla stefat.

T: Enkku
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Alkoi vuotamaan oikea keulan stefa. Osat olisi jo valmiina,aiemmin tilattu stefat ja pölysuojat.
Oletteko missä vaihdattaneet? Mitä maksoi? Itse ei olisi oikein kiinnostusta ryhtyä vaihtamaan.
Ninja Kawaan kyllä itse vaihdoin vuosia sitten.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Lainaus käyttäjältä: IC 77 - 05.05.16 - klo:19:02
Alkoi vuotamaan oikea keulan stefa. Osat olisi jo valmiina,aiemmin tilattu stefat ja pölysuojat.
Oletteko missä vaihdattaneet? Mitä maksoi? Itse ei olisi oikein kiinnostusta ryhtyä vaihtamaan.
Ninja Kawaan kyllä itse vaihdoin vuosia sitten.
Jos on ajettu 100000 vaihtaisin liukupuslatkin. Ainakin mulla oli tefloni puhki ja osat ei maksa paljon.

81000tkm. takana.
Uskoisin stefojen ja pölysuojien olevan vuodelta 2004.


Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Mulla 53 tkm taulussa ei vuotoja mutta keulan käytös oli jotenkin epävakaa ja siksi keula auki...
Öljy oli kuulemma mustaa ja kärysi kuin kalma eli oli asentajan mukaan "vaihdettu" purkamatta putkia...
Liukuholkit ok putkien taipuma oli myös hyväksyttävissä rajoissa.
Öljyn pintaa nostettiin sentillä ja keula muuttui paljon paremmaksi vaikka se ei kovin hyvä vieläkään ole mutta parani kuitenkin!!!
Sähkö on sinistä ja sattuu sormiin!!!

Powered by EzPortal