Kypärä

Aloittaja uusipanisti05, 15.08.10 - klo:10:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Olipa mielenkiintoinen kypärätesti Sharp.
Onko Nolan n102:ssa ja X-litessa irroitettava vuori?
Meneeköhän se nyt muovikypärään.
Mitenkähän tuo hiilikuitu pärjää nuossa pomppimisissa.

Nolanissa ainakin saa irti.


"" Olipa mielenkiintoinen kypärätesti Sharp ""

Mistähän kypärätestistä tässä mahtaa olla kyse? Vaikka eipä nuo testitkään aina kerro koko totuutta. Ostin vuosi sitten testien mukaan markkinoiden hiljaisimman kypärän, Schuberthin S1, mutta kuinka ollakaan. Kypärän otsalohkossa on kolme kissankorvan näköistä tuuletusilmakaapparia ja kun ne ovat avoinna, käy kypärässä melkoinen kohina. Kaapparit oli varmaankin suunniteltu antamaan vapaassa ilmavirrassa riittävä tuuletus, mutta tuulilasin ohjaamasta ilmavirrasta ne kaappaavat myös melun.

Niin, että onko niitä sellaisia kypäriä markkinoilla, jotka saavat tuuletuksen aikaiseksi enemmän ninkuin alipaineella, imuaukkojen ollessa lähinnä kypärän pinnan suuntaisia? Tässä on minulla sellainen otaksuma, että tälläinen kypärä olisi hiljaisempi tuulilasin kiihdyttämässä ilmavirrassa kuin tämä kissankorvasuubertti.

Mulla on kanssa S1. On totta mitä sanoit tuuletuksesta+tuulilasista, mutta ikinä en osta enää mitään muuta kypärää kuin Schuberthin. Se, että onko seuraava S1 vai joku C3 niin on toinen juttu... Onko kellään muuten C3:sta?

kävin koeajamassa tuon c3:en, sivutuuli huusi kypärään niin, että ei ainakaan minun kypärä oo.

Ensin mulla oli toi C2, kuten myös eukolla, vaikka oli kuinka huurtumaton visiiri nii huurtuhan se ja jostaa tuli vesi visiirin sisäpuolelle.
Ny on molemmilla C3 ja ainakin toi visiiri on ny parempi sen pinlokin takii ja muutenkin on tilaa lisää sisäpuolella.
Varsinkin viime vuoden Jäkhällä Jytisee, kun lähtiin kotiin amosella nii eukolla oli silloin vielä toi C2 nii ei se nähny mitää kun oli ihan huurteessa.
Tähän C3:seen on paljon helpompi viritellä autocommin vermeet kuin tohon vanhaan C2 kypärään.
Myöskin aurinkovisiirissä on säätövaraa paljon enemmän.
Nykyää on kaks erikokoista kypärää myös ulkopuolelta, eli koko vaihtu jos oikeen muista nii 60 kohdalla ( mulla 60 ).

Ainakin me ollaan tyytyväisiä ostoon.

Mulla on kanssa C3, olen ollut tyytyväinen samoihin asioihin kuin Obelixxx. Ei ole ollut huurtumista ja aurinkovisiiri on ok. Mulla on Scalarider asennettuna ja on sopinut hyvin kypärän sisään. On myös kevyempi kuin aikaisempi suupertti ja nolan. Suhinaa on minulla ollut kaikissa aiemmissa kypärissä ja olen kokeillut joitakin muitakin malleja eikä eroja juurikaan ole. On myös tärkeä asia, ettei kypärä pitemmällä matkalla ala painamaan jostain päin päätä.

-epoca-

Paha kauko muistuttaa mitä tapahtuikaan kevään Pannarimeetingissä.
Siellä meni juuri eräs kypärä osiksi, kun kuori oli todella heppasta tekoa.
Brandtin kaverit olivat teipanneet nimen piiloon, mutta minun oli tietty pakko kurkata sisälle.
Schubertti siellä oli. Oli kyllä niin lelun tuntuinen että. Mielestäni ala-arvoinen kuori.
Meille esitellyistä vain kahdessa kypärässä oli asiallinen jäykkyys, Arai ja Shoei.

Eikös tuo kypärän tarkoitus ole vaimentaa iskua eli "hajota" iskusta ettei sen sisältö kärsisi

Ottamatta sen enempää kantaa "mikä on hyvä kypärä merkki" niin eikö tuon kypärän pitäisi toimia kokonaisuutena, jossa on myös tuo sisuskalu paikoillaan?
Eihän kukaan aja kypärällä jossa ne styroksit ja sisäverhoilut on olohuoneen piirongin päällä.
Vai ajaako?
Tuossa "näytöksessä" ne sisuskalut otettiin käsittääkseni ensin pois. Korjatkaa jos ymmärsin väärin.

Taisi olla "testipotta" S1  :-k
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

No eihän tuo Shein multitekkään pärjää tuon testin mukaan muovikypärille. Sivusta tulevaa iskua ei näytä kestävän kovin hyvin. Voi mun Shoeitani. :tongue:

Mitä testiä muuten tarkoitetaan?? Linkkiä kiitos
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22


Lainaus käyttäjältä: "uusipanisti05"Sharp

Kiitos, johan se aukeni, Googlettakaapa sharp helmet test, niin löytyy sivuja kerrakseen. Lukekoon ken jaksaa. Olen samaa mieltä Timpan kanssa siitä, ettei parane tuijottaa yhtä ominaisuutta, eikä ainakaan sen desimaaleja. Kypärän tärkein ominaisuus on se, että se on ajettaessa päässä, eikä se rupea ajon aikana häiritsemään liikenneympäristöön keskittymistä. Siis kohtuullisen tunnettu valmistaja, joku kansainvälinen perushyväksyntä potan kyljessä, mutta ennen kaikkea mukavuus eri käyttöolosuhteissa.

Powered by EzPortal