Pannarin huoltopaikat

Aloittaja Markku 43, 07.04.10 - klo:21:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tekeekö porukka oikeasti aina itse isommatkin huollot vai eikö täältä löydy mahdollisuuksia listata itä, länsi, pohjois ja eteläsuomesta pari paikkaa per suunta jotka olisi meidän "vakio" paikkoja jos vain hinnat saadaan kohdalleen

Laitetaans jonkinlainen taulukko kasaan perushuolloista:
jos omia osia mukana, niin laita kokonaishinta vaikka sitten arvioituna niin saadaan vertailukelpoisia
Ja tietysti laatu on kovasti subjektiivinen asia, mutta ns kevyt arvio on asiaa.

ST1300/ST1100:
paikkakunta:
huoltopaikka:
huoltokm:
oma arvio työn laadusta 1-5:
hinta:
kk ja vuosi:

noista voisi sitten kasata yhden pdf:n josta näkisi
vastauksia vaikka tähän perään

ST1300
Paikka: Turku
Aika:   lokakuu / 2009
Liike:  Kunun Pyörä
Kilometrit:  127 tkm
Toimet: venttiilin välysten tarkastus ja kytkin/jarrunesteiden vaihto
Hinta:  195 e
Työn laatu: 4
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Jos tuo työnlaatu oli 4 kouluarvosanalla niin tänne varmaan kannattas listata vain hyvät paikat..niitähän me haetaan:)

Olen saanut vain kalliita tarjouksia kuten se 540,- Tampereen Bikeworld
37tkm huollosta ja 144,- öljynvaihdosta.

JOs listaus lähtee käyntiin niin olis hyvä jos ne olis huoltokirjan mukaisilla kilometreillä ilmoitettuna niin silloin sisältökin olisi vertailukelpoista. Otetaan nyt esimerkkinä tuo käsikirjan 24tkm ja 37tkm sisältö

Jos tuo asteikko oli 1-5, niin eiköhän tuo 4 ollut kohtuullisen hyvä? 37 tonnin huolto????? Ei ainakaan minulla ole huoltokirjassa sellaista. Menevät 6 tonnin välein. Että tämmöstä tällä kertaa.

Niin, tuo minun antama arvosana 4 oli siis asteikolla 1-5 niinkuin oli pyydetty. Aika tarkkaan tuntuu osa kuskeista pitävän kiinni huoltojen kilometrirajoista. Itse pidän niitä ohjeellisina, koska tosielämässä ihan oikeasti siihen vaikuttaa paljon miten on ajettu ja missä olosuhteissa. Öljyt vaihdan 10 tkm välein koska se on helppo muistaa, ilmanpuhdistajan vaihdan joka kevät, tulpat myös keväällä kun n. 50 tkm ajettu (iridium tulpat).

Sinällään ihmettelen että pitkästä huoltovälistä ei ole tullut moottoripyörämaailmassa myyntivalttia kuten on autoissa laita. Katselin juuri uuden VW Transporterin huoltoväliä, 30 tkm.  Ilmeisesti myyjät /huoltoliikkeet näkee tämän huollon niin isona busineksena että ei kannata pidentää huoltoväliä. Kuitenkin esim. Hondalla tuo 24 tkm venttiilien tarkistus/säätöväli on järjettömän lyhyt, iridium tulpilla 50 tkm menee helposti jne.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

http://www.brandt.fi/HONDA/MP/ohjekirja ... 004-05.pdf josta löytyy 36tkm huolto..anteeksi heitti tuhannella oma muistini. Kuitenkin päämääräni on joku muu kuin viisastelu..kuten joillain muilla tuntuu olevan.

Se numero 4 oli minun epähuomiossa jäänyt arvosteluasteikko virhe.

Eli lisää hyvistä huoltopaikoista niin hyödytään kaikki..

Ensin uusintana ote  vanhasta viestistäni akkukeskustelun tiimoilta:
"Olen kuitenkin pitänyt jatkuvan laturin kytkettynä noin kuukausittain aina pari päivää. Mikä tärkeintä laittanut keskituelle ja päräyttänyt pariksi minuutiksi käymään ja laittanut vaihteen päälle. Edellistalvena kytkinlevyt kuivuivat klimpiin, eikä kytkin iroittanut vaan kone sammui, kun ykköstä tarjosin. Samuli Aro kehotti vaan potkiman vaihteita raakana koneen käydessä niin kyllä se irtoaa- niin irtosikin."

Eli olen siirtynyt ammattitaidon perässä huollossa. Nimet Aro ja Vasama kuvaavat asiaa tunteville asiantuntemusta. Niistä löytyy isää ja poikia Järvenpään Ykkös-mp:stä.

ST 1300 A
Tuusula
Ykkös-MP, Järvenpää
30 tkm
Öjynvaihto + suodin, peräöljyn vaihto +tiiviste, jäähdytysnesteen lisäys 0,5
työn laatu 5
10.09.2009
147,95 e

Huoltotestejä seuranneet voivat yleensä pahoin surkeasta huoltotasosta. Nyt panikka ja allkekirjoittanut voi hyvin.
Mphessu  horisko

ST1300
paikkakunta:Oulu
huoltopaikka:Motor Service Esa Portaankorva
huoltokm:30 000
oma arvio työn laadusta 1-5:5
hinta:121 €
kk ja vuosi:17.09.2009

ST1300
paikkakunta:Oulu
huoltopaikka:Motor Service Esa Portaankorva
huoltokm:24 000
oma arvio työn laadusta 1-5:5
hinta:394 €
kk ja vuosi:11.08.2009

Huollot tehty määräaikaisna huoltokirjan mukaan.

 bikeri

Lisää näitä eri puolilta Suomea niin eiköhän hyötyä ole monelle Pannaristille..hienoa että alkaa tulla arvioita huoltopaikoista..niistä hyvistä:)

ST 1300
Vantaa
Huoltopaikka JL Bike Vantaa
48000 km huoto  10/2009
Työn laatu 4,5
Hinta 360,00    Samalla uusittiin takarengas (Z6) 220,00

Powered by EzPortal