ST 1300 -05. 122000 km. Etuputket annettu korjaamon kunnostettavaksi.Kun etupää on muutenkin purettu teki mieleni vilkaista ohjainlaakereita vaikkapa vain lisäis vaseliinia tyyliin. Homma tyssäsi heti alkuun. En saanut auki sitä 30mm mutteria "normivääntiöillä" eikä parane muutenkaan hirveesti reuhtoa ettei pudota nokalleen tunkilta.En ole uskaltanut hakea "kättä pidempää" Onko kenelläkään kokemusta kertoa miten mutterin saa auki niin ettei se kuuluisa vitosen asentaja tee kympin virhettä :) Taitaa olla paras odottaa putkia,kasata mopo ja ajaa se Mopotohtorille. Mietiskelee Niksu
Saman minäkin ajattelin talven aikana tarkastaa.
Saas nähdä miten tiukassa se on ??? vai joutuuko jättään väliin,,,
Lämmitin vähän (hiustenkuivaajalla) mutteria ja näpäytin auki Motonetin tarjous mutterivääntimellä. Purin laakerit alas ja putsasin ne. Uudet vaseliinit ja takaisin. Ei ollut isompia koloja eikä laakerisyöpymiä. Tuntuu herkemmältä. Katsotaan tilanne kun putket ja etupyörä ovat paikallaan.
Lainaus käyttäjältä: niksu - 11.10.14 - klo:13:25
ST 1300 -05. 122000 km. Etuputket annettu korjaamon kunnostettavaksi.Kun etupää on muutenkin purettu teki mieleni vilkaista ohjainlaakereita vaikkapa vain lisäis vaseliinia tyyliin. Homma tyssäsi heti alkuun. En saanut auki sitä 30mm mutteria "normivääntiöillä" eikä parane muutenkaan hirveesti reuhtoa ettei pudota nokalleen tunkilta.En ole uskaltanut hakea "kättä pidempää" Onko kenelläkään kokemusta kertoa miten mutterin saa auki niin ettei se kuuluisa vitosen asentaja tee kympin virhettä :) Taitaa olla paras odottaa putkia,kasata mopo ja ajaa se Mopotohtorille. Mietiskelee Niksu
Siinä on sininen loku :)
Kyllä se pulttipyssyllä lähtee helposti.
Jos ei ole pulttipyssyä saati kompuraa(isoa) niin kaveri pitelemään mopoa pystyssä ja metrin jatkolla luulis aukeevan...