Garmin vai TomTom?

Aloittaja VerdeP, eilen kello 22:38

« edellinen - seuraava »

pepe ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hola,taas!
Yritin selailla mut ei oikein selvinnyt/tai sitä ei kerrottu:
olen hankkimassa navigaattoria pyörääni (olen käyttänyt jo 3 vanhempaa luuria
ja todennut että ne eivät kestä tärinää kuin 2 v max) ja ajattelin vihdoinkin hommata rätkään soveltuvan ja kestävän laitteen.Näköjään 2 vaihtoehtoa: (kuuntelen) Tomppa(a) tai Garmin.Kunhan laitteessa ilmaiset karttapäivitykset ni ok.Mut miten on ton saapuvan puhelun tai viestin kanssa? Näkyykö näytössä teidän laitteissa saapunut viesti tahi kun puhelu tulee?Ja kuinka hyvin laitteesi mukautuu reitin vaihtoon?Mulla ei oo kokemusta kummastakaan: nyt ois toinen tarjolla alle 300 ja toinen just 400 egee.(Raha on vanha keksintö).Rockn Roll.
Turvallisia nautittavia kilometrejä.
"Trust Me - I Know What I Am Doing" .... vaikka harvemmin kyl ekalla kertaa

Mulla Zumo XT ja saa yhdistettyä luuriin ja kypärään sekä "juttelevat" kaikki keskenään toisessa kypärässä interphone ja toimii hienosti. Uudempi C4 omalla kypäräluureilla puheluiden ääni jostain syystä "metallista puuroa" mutta musiikki, navin ohjeet yms. tulee hyvin.
Näytössä näkyy tulevat puhelut ja soittaja tai numero ja voi vastata näpäyttämällä navin näytöstä.
Reittimuutokset on vähän kökköä, pitäytyy turhan hanakasti alkuperäisessä reitissä.

t.Wille

Taitaa olla mieltymys ja käyttöhistoria -kysymys. Kun on kerran Garminin käyttölogiikan oppinut, on kynnys iso siirtyä tompan vastaavaan, puhumattakaan kännykkänavigaattoreista.
Itse olen pitäytynyt halvoissa "autonavigaattoreissa" sopivilla kiinnikkeillä ja suojauksella, niin niitten kanssa huomasin, että uudemmat ison näytön navit haukkaa julmetusti enemmän virtaa. USB syötöllä on parempi käyttää haarakaapelia, joka ottaa sähköä kahdesta USB portista kerrallaan. 12 voltin syötöllä varmaan riittää yksi syöttö.
Myös nuo bluetooth puhelin ja kypäräluuritoiminnat lisäävät sähkönkulutusta sen verran, että pidän ne pois päältä vaikka ihan mukavat olisivatkin toiminnassa.

Tuossa Garminin Zumo XT paketissa tulee mukana todella hyvä "kiinteä" telakka josta saa näppärästi navin irti ja takaisin sekä pysyy paikallaan ajossa.

t. Wille

 thumbsup1
"Trust Me - I Know What I Am Doing" .... vaikka harvemmin kyl ekalla kertaa

Mä en osaa ees peukuttaa enää oikean viestin kohdalle - voi rähmä. Mut kiitos Wille ja jusupov viesteistänne.Lupaan ilmoittaa minkä valitsin  ;)
"Trust Me - I Know What I Am Doing" .... vaikka harvemmin kyl ekalla kertaa

Powered by EzPortal