Hei onko ohjeita mitä pitää tehdä kun takajarru laahaa ajaessa. Syksyllä puhdistin takajarru satulan ja jarrusylinterit jarrunpuhdistusspraylla ja laitoin uudet orkkis palat . Palat laahasi ja kului toisesta päästä enemmän. Sitten vaihdon jarrusatulan tappien kumit. Edelleen laahaa.vaikuttaako ilman pääsy järjestelmään tällä tavalla.onko kokemusta vastaavasta ongelmasta. Pyörä on st 1300 ja ajettu 110000 kiitos tiedoista
Tv.hanski
Lainaus käyttäjältä: pan09 - 25.03.22 - klo:17:12
Hei onko ohjeita mitä pitää tehdä kun takajarru laahaa ajaessa. Syksyllä puhdistin takajarru satulan ja jarrusylinterit jarrunpuhdistusspraylla ja laitoin uudet orkkis palat . Palat laahasi ja kului toisesta päästä enemmän. Sitten vaihdon jarrusatulan tappien kumit. Edelleen laahaa.vaikuttaako ilman pääsy järjestelmään tällä tavalla.onko kokemusta vastaavasta ongelmasta. Pyörä on st 1300 ja ajettu 110000 kiitos tiedoista
Tv.hanski
Moi!!
Katso etupyörästä, muistaaksi oikealta puolelta se pikkusylinteri varmaan hiukan jumittaa jää paine hiukan päälle takajarruun.
T; Enkku
Sieltä etupäästä vika löytyy niinkuin enkku kirjoitti koita heilutella jarrusatulaa pyörän suuntaisesti pitäisi olla ihan pieni välys
Vasemmalta.
[
Lainaus käyttäjältä: kf9966 - 29.03.22 - klo:08:40
Lainaus käyttäjältä: pan09 - 25.03.22 - klo:17:12
Hei onko ohjeita mitä pitää tehdä kun takajarru laahaa ajaessa. Syksyllä puhdistin takajarru satulan ja jarrusylinterit jarrunpuhdistusspraylla ja laitoin uudet orkkis palat . Palat laahasi ja kului toisesta päästä enemmän. Sitten vaihdon jarrusatulan tappien kumit. Edelleen laahaa.vaikuttaako ilman pääsy järjestelmään tällä tavalla.onko kokemusta vastaavasta ongelmasta. Pyörä on st 1300 ja ajettu 110000 kiitos tiedoista
Tv.hanski
Tutki etuhaarukan dual-venttiili onko se jumissa vai ei. Jos jumissa niin uusi venttiili. Missä kunnossa jarrunesteet ovat? Onko neste kirkasta vaiko tummaa, jos tummaa niin vaihda nesteet. Itsellä alkoi takajarru laahaamaan ja syy oli vanha jarruneste. Toisella kerralla kun takajarru hieman laahasi syynä oli tuo dual-venttiili, joka oli jumissa.
Hanski, niitä jarruja pitää käyttää välillä TOSI REIPPAASTI ettei jumiudu!!
Sain aikoinaan oman pannarini (non-ABS) edullisesti, kun toisen puolen etujarrut laahasivat hiukan. Eli toinen etulevy lämpeni ajossa selvästi toista enemmän.
No toteutin neuvoa reippaista jarrutuksista, mutta liikkeellelähtö aina sellaisen jälkeen oli aina hieman nihkeätä ennenkuin ajotärinät irroittivat palat levystä.
Ostin sitten Motonetistä tuollaisen levittäjän https://www.motonet.fi/fi/tuote/3830774/DZ-Hardware-Jarrutyokalu-jarrusatulaan-Profi (https://www.motonet.fi/fi/tuote/3830774/DZ-Hardware-Jarrutyokalu-jarrusatulaan-Profi) ja pidin sitä katteen lokerossa ja aina, kun muistin levittelin jarrupalat äärimmäisen auki. Toki sen jälkeen täytyy muistaa pumpata palat taas lähemmäs levyä, ettei iske paniikki eka jarrutuksessa.
Muutaman viikon ja levityskerran jälkeen jarrut lakkasivat laahaamasta.
Tv.
Etuhaarukassa oleva dual-venttiili ehkä jumittaa ja toinen syy voi olla jarruneste. Onko jarruneste vaihdettu ja onko se kirkasta. Itsellä jumittanut takanen pari kertaa ja ensimmäisellä kerralla syy oli vanha jarruneste. Toisella kertaa syy löytyi dual-ventiilistä.
?